  • 1. Data: 2007-05-04 12:23:11
    Temat: "Rozmawianie" przez komorke podczas jazdy samochodem
    Od: "B" <b...@o...pl>

    Witam wszystkich,

    Mialem taki przypadek ze jechalem autem i trzymalem w reku telefon komorkowy
    z ktorego wybieralem numer telefonu. Do telefonu uzywalem oczywiscie
    sluchawke Bluetooth ktora mialem czaly czas na uchu.

    W momencie gdy trzymalem telefon w reku i klepalem na nim numer zauwazony
    zostalem przez patrol policji kotra stala na poboczu
    ( przejezdzalem blisko nich i dlatego ). Zaraz ruszyli za mna w "poscig"
    i oczywiscie zostalem posadzony o uzywanie telefonu komorkowego

    Nie zgodzilem sie na przyjecie mandatu ( 200 zl ) i twierdzilem ze do rozmow
    uzywam sluchawki Bluetooth a z komorki komorki wybieralem numer.

    Niestety stali na swoim.

    Po kilku dniach dostalem wezwanie na komisariat - tam spisali protokol i
    policjant ktory notowal moje wyjasnienia, dziwil sie takiemu postepowaniu
    swoich kolegow Poinformowal mnie ze jeszcze mam taka opcje ze moge
    "dobrowaolnie poddac sie karze i zaplacic 100 PLN " na co tez sie nie
    zgodzilem. Zdecydowalem sie na skierowanie sprawy do Sadu Grodzkiego.

    Teraz dostalem wezwanie na sprawe. Na wniosku jest informacja ze jest 2
    swiadkow mimo ze mnie "obslugiwal" jeden policjant ( wszyscy byli mlodzi,
    chetni slawy i z Prewencji - dodam ze NIE BYLA to drogowka )
    We dwojke razniej pewnie dlatego wzial kolege na swiadka zeby mnie "udupic"
    bo wiadomo Sad bedzie zawsze po stronie policji....

    Opis czynu:
    (....) prowadzac samochod po drodze publicznej, korzystal z telefonu
    wymagajcego trzymania sluchawki lub mikrofonu w reku; tj. o czyn z art. 97
    KW w zw z art. 45 ust. 2 pkt 1 PORD

    Na mocy art. 58 & 1 i 2 kpow, za zgoda obwinionego, ktorego wyjasnienia w
    swietle zebranych dowodow oraz okolicznosci popelnienia wykroczenia nie
    budza watpliwosci wnosze o (wskazac rodzaj i wymiar kary albo srodka
    karnego, albo wniosek o udostepnienie od wymierzenia kary lub srodka
    karnego )

    I co moge zrobic ? Jak ich podejsc ? Jak sie bronic na sprawie?

    Pozdrawiam
    B.

  • 2. Data: 2007-05-04 13:19:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "B" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ciebie może "obsługiwał" jeden policjant, natomiast patrolu najpewniej było
    dwóch i obydwaj widzieli.

  • 3. Data: 2007-05-04 13:32:06
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-05-2007 o 14:23:11 B <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > sluchawke Bluetooth ktora mialem czaly czas na uchu.

    > I co moge zrobic ? Jak ich podejsc ? Jak sie bronic na sprawie?

    Nie chce sie przyczepiac do detali... ale. Zgodni z wymienionym przepisem:
    Kierującemu pojazdem zabrania się: korzystania podczas jazdy z telefonu
    komórkowego, chyba że korzysta z urządzenia głośno mówiącego.

    Sluchawka bluetooth to zestaw sluchawkowy a nie glosnomowiacy. Wniosek -
    nie wolono bylo korzystac z telefonu komorkowego.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-05-04 13:37:52
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

> [...]
    >
    > Sluchawka bluetooth to zestaw sluchawkowy a nie glosnomowiacy. Wniosek -
    > nie wolono bylo korzystac z telefonu komorkowego.

    no i trzeba jeszcze napisac, ze wybieranie numeru to takze korzystanie z
    telefonu wiec mandat nalozony zostal slusznie.

    pzdr
    tomek

  • 5. Data: 2007-05-04 14:10:13
    Od: "B" <b...@o...pl>

    I tu sie mylisz, podczas jazdy MOZNA korzystac ze sluchawki Bluetooth jak i
    z zestawu HF (sluchawkowy). Dodatkowo potwierdzil to policjant spisujacy
    protokol juz na komendzie. I co dalej w takim razie?

    To co trzymalem w reku policjantom zatrzymujacym moglo sie wydawac
    ze to telefon jednakze mogl to byc kazdy inny przedmiot: portfel, futeral od
    okulatorw i tak mozna wymieniac bez konca. Dlatego ponawiam pytanie, jaka
    forme obrony wybrac na sprawie ?

    Pozdrawiam
    B.

  • 6. Data: 2007-05-04 14:34:27
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 04-05-2007 o 16:10:13 B <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > z zestawu HF (sluchawkowy). Dodatkowo potwierdzil to policjant spisujacy
    > protokol juz na komendzie. I co dalej w takim razie?

    Oczywiscie. 12-latkowi tez _mozna_ sprzedac pol litra wodki. Nie zmienia
    to faktu, ze taki proceder nie powinien miec miejsca i jest niezgodny z
    prawem. Jesli chodzi o przepisy - jasno opisuja z czego wolno korzystac a
    z czego nie. Przepis dopuszcza _wylacznie_ uzywanie zestawu
    glownomowiacego, co ma swoje uzasadnienie, jesli wezmiemy pod uwage
    bezpieczenstwo na drodze.

> [...]
    > futeral od
    > okulatorw i tak mozna wymieniac bez konca. Dlatego ponawiam pytanie, jaka

    Skoro jestes przekonany, ze sluchawka bluetooth zezwala na uzywanie
    telefonu, trzymaj sie tej wersji.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 7. Data: 2007-05-04 14:36:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    B wrote:
> [...]
    > futeral od okulatorw i tak mozna wymieniac bez konca. Dlatego
    > ponawiam pytanie, jaka forme obrony wybrac na sprawie ?

    iść w zaparte i mieć nadzieję, że się tym kolesiom nie będzie chciało
    przychodzić do sądu grodzkiego. Możesz jeszcze dodatkowo przyprowadzić
    świadka ale to bezi trochę przegięcie :)

  • 8. Data: 2007-05-04 15:52:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > z czego nie. Przepis dopuszcza _wylacznie_ uzywanie zestawu

    oczywiscie zdajesz sobie sprawe z tego ze jak zwykle w polsce przepis jest
    do dupy i nie nadaza za rzeczywistoscia? ;)

  • 9. Data: 2007-05-04 15:57:33
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jasko Bartnik <a...@s...nadole> w

    > Nie chce sie przyczepiac do detali... ale. Zgodni z wymienionym przepisem:
    > Kierującemu pojazdem zabrania się: korzystania podczas jazdy z telefonu
    > komórkowego, chyba że korzysta z urządzenia głośno mówiącego.

    Czepiając sie detali i "cytując" przepisy trzymałbyś się faktów...

    > Sluchawka bluetooth to zestaw sluchawkowy a nie glosnomowiacy. Wniosek -
    > nie wolono bylo korzystac z telefonu komorkowego.

    ...nie ma nic w obowiązujących przepisach o zestawie głośnomówiącym

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2007-05-04 15:58:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szerszen <s...@t...pl> w

    > Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > oczywiscie zdajesz sobie sprawe z tego ze jak zwykle w polsce przepis jest
    > do dupy i nie nadaza za rzeczywistoscia? ;)

    To raczej Jasko nie nadąża za zmianami ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]