  • 1. Data: 2007-05-04 15:01:38
    Temat: Zwrot towaru bez podania przyczyny..
    Od: "Rock" <r...@w...pl>

    czy mam prawo do zwrotu zakupionego towaru (w siedzibie firmy) bez podania
    przyczyny? tzn przyczyna jest taka ze pani sprzedała mi cos troszkę drożej
    niż normalnie sprzedaje, i sie głupio tłumaczy ze mogłem sie zapoznać z
    cenami, co mnie bardzo zdenerwowało..

    stwierdziła ze kodeks praw konsumenta mówi ze jeżeli towar oglądałem przed
    kupnem i mogłem sie z nim zapoznać w trakcie kupna, to nie przysługuje mi
    prawo zwrotu bez podania przyczyny, i mógłbym to oddać tylko jak by mi to
    kurier dostarczył.

    ma ktoś taki kodeks ? mógłby mi podpowiedzieć jakie mam prawa ? co zrobić z
    tak wspałaniałym sprzedawcą ?

    dziekujue i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-04 16:03:38
    Temat: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny..
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1fhuk$alg$1@node1.news.atman.pl Rock <r...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > przed kupnem i mogłem sie z nim zapoznać w trakcie kupna, to nie
    > przysługuje mi prawo zwrotu bez podania przyczyny, i mógłbym to oddać
    To nieprawda. _Zawsze_ masz możliwość zwrócenia towaru, zarówno podając
    przyczynę, jak i nie podając jej. Co ciekawe możliwość dokonania zwrotu bez
    względu na przyczynę dotyczy również towarów będących artykułami spożywczymi
    (żywność) już _po_ dokonaniu aktu konsumpcji (tu rozumianego jako
    wprowadzenie do przewodu pokarmowego).
    Zaznaczyć jednak należy, że dokonanie zwrotu towaru w żaden sposób nie
    implikuje - co oczywiste - zwrotu zapłaty. Niemniej - zwracaj, jeśli tylko
    zechcesz, możliwość masz.

    > ma ktoś taki kodeks ?
    Nie ma takiego kodeksu. Jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej (oraz niektóre zapisy KC). Wystarczy przeczytać.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=139

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-05-04 17:23:39
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Rock napisał(a):

    > czy mam prawo do zwrotu zakupionego towaru (w siedzibie firmy) bez podania
    > przyczyny?

    Nie

    > tzn przyczyna jest taka ze pani sprzedała mi cos troszkę drożej
    > niż normalnie sprzedaje, i sie głupio tłumaczy ze mogłem sie zapoznać z
    > cenami, co mnie bardzo zdenerwowało..

    Ma rację. Podała Ci cenę, którą zaakceptowałeś. Powinieneś byś zdenerwowany
    na siebie. Skoro nie potrafisz kupować poproś o asystę kogoś kto potrafi to
    robić. Unikniesz nerwów ;)

> [...]
    > prawo zwrotu bez podania przyczyny, i mógłbym to oddać tylko jak by mi to

    W ogóle nie mógłbyś zwrócić nawet jak by Ci kurier dostarczył, chyba, że
    dostałbyś zupełnie coś innego niż zamawiałeś

    > ma ktoś taki kodeks ? mógłby mi podpowiedzieć jakie mam prawa ? co zrobić z
    > tak wspałaniałym sprzedawcą ?

    Posłuchać i głupio się nie upierać. Nieznajomość prawa szkodzi

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 4. Data: 2007-05-04 17:26:21
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Jotte napisał(a):

    > To nieprawda. _Zawsze_ masz możliwość zwrócenia towaru, zarówno podając
    > przyczynę, jak i nie podając jej.

    Czy możesz łaskawie nie wypisywać bzdur i nie wprowadzać w błąd pytającego?

> [...]
    > względu na przyczynę dotyczy również towarów będących artykułami spożywczymi
    > (żywność) już _po_ dokonaniu aktu konsumpcji (tu rozumianego jako

    Rozumiem, że puściłeś pawia w sklepie i tym sposobem dokonałeś zwrotu
    towaru :)

    > Zaznaczyć jednak należy, że dokonanie zwrotu towaru w żaden sposób nie
    > implikuje - co oczywiste - zwrotu zapłaty. Niemniej - zwracaj, jeśli tylko
    > zechcesz, możliwość masz.

    Podstawa prawna?

    > Nie ma takiego kodeksu.

    Właśnie. Nie ma

    >Jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej (oraz niektóre zapisy KC). Wystarczy przeczytać.
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=139

    Pokaż palcem gdzie tam jest napisane to co stwierdziłeś w tym wątku....

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 5. Data: 2007-05-04 17:40:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1nvyiens88lgh$.ahz6j5tr7inr$.dlg@40tude.net Markus
    Sprungk <m...@g...com> pisze:

    > Czy możesz łaskawie nie wypisywać bzdur i nie wprowadzać w błąd
    > pytającego?
    To, że czegoś nie zrozumiałeś nie oznacza, że jest to bzdurą, a w zasadzie
    jest zupełnie przeciwnie.
    Powtórzę specjalnie dla ciebie - kupujący ZAWSZE może zwrócić zakupiony
    towar. Pojąłeś?

    > Podstawa prawna?
    Na co? Na to, że każdy może zwrócić towar sprzedawcy? Po co tu podstawa
    prawna? Pomyśl choć trochę przed napisaniem postu.

    > Właśnie. Nie ma
    ory=139
    > Pokaż palcem gdzie tam jest napisane to co stwierdziłeś w tym wątku....
    Ty jesteś chyba, kurdę, inteligentny inaczej...

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-05-04 17:42:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:100yw6jazt93b.1qr2ipl1pywg9$.dlg@40tude.net Markus
    Sprungk <m...@g...com> pisze:

    > Nie
    Głupstwa gadasz. A niby czemu?

    > W ogóle nie mógłbyś zwrócić
    Bzdury. A niby czemu?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-05-04 17:44:24
    Od: "anonymous" <a...@o...pl>

    > Czy możesz łaskawie nie wypisywać bzdur i nie wprowadzać w błąd
    pytającego?

    Kolega w dalszej czesci swego postu napisal, iz "...zwrot towaru nie
    implikuje jednoczesnie zwrotu pieniedzy..." nie znam slowa implikuje, ale
    jesli oznacza to, ze kasy ni huhu nie dostanie to kolega w pierwszym zdaniu
    pisze prawde ;p bo oddac moze, ale kaski niet ;p

  • 8. Data: 2007-05-04 17:53:15
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 4 May 2007 19:40:39 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Powtórzę specjalnie dla ciebie - kupujący ZAWSZE może zwrócić zakupiony
    >towar. Pojąłeś?

    wskazesz jakis odopwiedni fragment jakegos kodeksu?
    bo:
    1. sprzedawca nie musi zwrocic kasy
    2. sprzedawca moze obciazyc kupujacego kosztami magazynowania
    zwroconej rzeczy - w koncu formalnie to jest ona wciaz kupujacego

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 9. Data: 2007-05-04 17:53:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1frtf$ob5$1@nemesis.news.tpi.pl anonymous
    <a...@o...pl> pisze:

> [...]
    > jesli oznacza to, ze kasy ni huhu nie dostanie to kolega w pierwszym
    > zdaniu pisze prawde ;p bo oddac moze, ale kaski niet ;p
    Blisko, miszczu, blisko... ;)))
    A co do implikacji: http://42.pl/u/rz4

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-05-04 17:59:55
    Od: "Jacek Kochan" <j...@u...biz>

    news:f1fr5u$g53$1@news.dialog.net.pl... W wiadomości
> [...]
    > zasadzie jest zupełnie przeciwnie.
    > Powtórzę specjalnie dla ciebie - kupujący ZAWSZE może zwrócić zakupiony

    Ja tez nie pojmuje Twoich bzdur.

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    Art. 10. 3. punkt 5)
    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub
    których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

    Wiec w jakim to charakterze mozesz zwrocic zjedzony towar?? Chyba doslownym
    MUAHAHAHA

    --
    Jacek Kochan
    www.kochan.biz