  • 91. Data: 2007-05-06 13:43:15
    Temat: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny.. [OT]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1klid$pv4$3@news.onet.pl Wrak Tristana
    <n...@s...pl> pisze:

    > Jak to napisał jeden taki głąb z wrocławia: Tak, tak dopisz sobie coś na
    > koniec, przecież wiem, że musisz.
    A może by tak już to przerwać?
    Nie możesz się po prostu powstrzymać, prostaku?
    Nic ci (poza ujawnieniem twej głupoty) nie uczyniłem.
    Nie znasz mnie, nic o mnie nie wiesz, więc jaki to ma sens?

    --
    Jotte

  • 92. Data: 2007-05-06 19:21:28
    Temat: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny..
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    poreba wrote:

    > Kłamiesz, nie _zawsze_. Zawsze to dla niektórych towarów jest _zakaz_
    > zwrotu do sprzedawcy (m.in.).

    Rozwiniesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 93. Data: 2007-05-06 19:21:35
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Johnson wrote:

    > Świadomość że narusza prawo??

    A mogę prosić przykład towaru, którego sprezentowanie sprzedawcy*
    narusza prawo?

    *Przy założeniu, że sprzedawca legalnie ten towar sprzedał.
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 94. Data: 2007-05-06 19:26:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > A mogę prosić przykład towaru, którego sprezentowanie sprzedawcy*
    > narusza prawo?

    Każdego. Darowizna jest umową, a nie jednostronną czynnością prawną -
    jak słyszałem uczą w Warszawie na UW ;)
    Czyli cokolwiek chcesz podarować musisz mieć zgodę drugiej strony, jeśli
    jej nie masz do nie możesz zgodnie z prawem niczego mu podarować.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 95. Data: 2007-05-06 19:27:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > A mogę prosić przykład towaru, którego sprezentowanie sprzedawcy*
    > narusza prawo?

    Każdego. Darowizna jest umową, a nie jednostronną czynnością prawną -
    czego jak słyszałem uczą w Warszawie na UW ;)
    Czyli cokolwiek chcesz podarować musisz mieć zgodę drugiej strony, jeśli
    jej nie masz do nie możesz zgodnie z prawem niczego podarować.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 96. Data: 2007-05-06 20:03:11
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Johnson wrote:

> [...]
    > Czyli cokolwiek chcesz podarować musisz mieć zgodę drugiej strony, jeśli
    > jej nie masz do nie możesz zgodnie z prawem niczego podarować.

    Ale zamiast darowizny możesz przecież rzecz porzucić w zamiarze wyzbycia
    się jej własności :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 97. Data: 2007-05-06 20:09:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > Ale zamiast darowizny możesz przecież rzecz porzucić w zamiarze wyzbycia
    > się jej własności :)

    Tylko takie porzucenie będzie naruszeniem umowy sprzedaży.
    Jako kupujący mam obowiązek rzecz odebrać (art. 535 kc). Ten mój
    obowiązek wyklucza wszystkie moje działania, które spowodałby to że
    rzeczy nie odebrałem.
    Naruszając umowę narażam się na na odpowiedzialność zgodnie z art. 471
    kc i art. 551 kc.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 98. Data: 2007-05-06 20:45:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f1lcaa$o98$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Ale zamiast darowizny możesz przecież rzecz porzucić w zamiarze wyzbycia
    > się jej własności
    Daj spokój. Bałwan prawny miota artykułami, których nie zna, nie czyta albo
    nie rozumie i/lub nie umie odnieść do sytuacji. On nawet nie trybi, że
    przedmiot umowy odebrano.
    Niczego sensownego nie masz szansy się dowiedzieć.

    --
    Jotte

  • 99. Data: 2007-05-06 20:52:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Niczego sensownego nie masz szansy się dowiedzieć.

    Szkoda gadać ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com