eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru bez podania przyczyny.. › Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny..
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny..
    Date: Fri, 4 May 2007 18:03:38 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 29
    Message-ID: <f1flg3$buv$1@news.dialog.net.pl>
    References: <f1fhuk$alg$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87.105.184.40
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1178294595 12255 87.105.184.40 (4 May 2007 16:03:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 May 2007 16:03:15 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:459667
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:f1fhuk$alg$1@node1.news.atman.pl Rock <r...@w...pl>
    pisze:

    > czy mam prawo do zwrotu zakupionego towaru (w siedzibie firmy) bez
    > podania przyczyny? tzn przyczyna jest taka ze pani sprzedała mi cos
    > troszkę drożej niż normalnie sprzedaje, i sie głupio tłumaczy ze mogłem
    > sie zapoznać z cenami, co mnie bardzo zdenerwowało..
    > stwierdziła ze kodeks praw konsumenta mówi ze jeżeli towar oglądałem
    > przed kupnem i mogłem sie z nim zapoznać w trakcie kupna, to nie
    > przysługuje mi prawo zwrotu bez podania przyczyny, i mógłbym to oddać
    > tylko jak by mi to kurier dostarczył.
    To nieprawda. _Zawsze_ masz możliwość zwrócenia towaru, zarówno podając
    przyczynę, jak i nie podając jej. Co ciekawe możliwość dokonania zwrotu bez
    względu na przyczynę dotyczy również towarów będących artykułami spożywczymi
    (żywność) już _po_ dokonaniu aktu konsumpcji (tu rozumianego jako
    wprowadzenie do przewodu pokarmowego).
    Zaznaczyć jednak należy, że dokonanie zwrotu towaru w żaden sposób nie
    implikuje - co oczywiste - zwrotu zapłaty. Niemniej - zwracaj, jeśli tylko
    zechcesz, możliwość masz.

    > ma ktoś taki kodeks ?
    Nie ma takiego kodeksu. Jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej (oraz niektóre zapisy KC). Wystarczy przeczytać.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=139

    --
    Jotte


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1