    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru (bazarkowego)
    Date: Fri, 14 May 2010 14:45:08 -0500

    G wrote:

    > A jak nie poprosze?

    to nie dostaniesz. Ty tez nie masz obowiązku gonić klienta z paragonem
    w ręku skoro on go nie chce wzić.

    > Moze poprostu przyjac pieniążki

    może,

    i sie z tej kasy choćby nie rozliczać w US?

    zawsze się możesz nie rozliczac z US. Kwestia tylko kiedy wpadniesz.

    > Sam prowadze DG usługową i o ile mi było wiadomo, to każdą transakcje
    > mam udokumentować.

    Ty ty masz udokumentowac. Klient nie ma obowiazku brac od ciebie faktury
    i za to, ze jej nie wziął ukarany nie bedzie.
    Ale masz obowiązek wystawic mu fakturę jeśli ją chce.

    > Jest to sprzedaż więc dowód zakupu chyba ma wreczyc klientowi?

    A jak zmusisz klienta to przyjecia tego dowodu zakupu?

    > ok jutro to zalatwie

    > No wlaśnie, czy treraz moge sie powolywać na dwa "przepisy" niezgodność
    > a pozniej na inny?
    > Hmm chyba jeden drugiego nie wyklucza.

    Możesz, tylko na jaki inny chciałbyś sie jeszcze powoływać

    bo za wielkiego wyboru to tu nie masz

    albo odstepujesz od umowy, albo reklamujesz towar z tytułu niezgodności
    z umową (sie powiesisz, a nie udowodnisz niezgodność), albo reklamujesz
    z tytułu gwarancji (ktorej pewnie nie masz i niby co miałbyś reklamowac).