  • 1. Data: 2008-08-13 15:06:00
    Temat: Zwrot towaru - 10 dni od daty otrzymania
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Witam!

    Chciałem zapytać o Ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny,
    artykuł 10., punkt 1:
    "Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy,
    liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia
    usługi - od dnia jej zawarcia."

    Powszechna interpretacja jest taka, że "termin wydania" oznacza termin
    otrzymania rzeczy przez kupującego. Czy jest jakaś podstawa prawna na
    takie stwierdzenie, oficjalny dokument ze stanowiskiem np. UOKiKu,
    Sejmu czy jakiejś innej Ważnej Instytucji?

    Pozdrawiam, argothiel

  • 2. Data: 2008-08-13 15:37:08
    Temat: Re: Zwrot towaru - 10 dni od daty otrzymania
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie stwierdzenie, oficjalny dokument ze stanowiskiem np. UOKiKu,
    > Sejmu czy jakiejś innej Ważnej Instytucji?

    KC stanowi, że rzecz jest wydana z chwilą wydania jej przewoźnikowi :-)

  • 3. Data: 2008-08-13 16:32:21
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    > wiadomości news:g7ut9i$s0j$1@news.onet.pl...
    >
    > KC stanowi, że rzecz jest wydana z chwilą wydania jej przewoźnikowi :-)

    Nie o to mi chodziło. Chciałem dowód, że rzecz jest wydana z chwilą
    dostarczenia jej klientowi. ;)

    Nie znalazłem żadnego aktu prawnego czy chociazby wyroku z
    uzasadnieniem, tylko takie stronki:
    http://10dni.eu/content/view/3/39/
    http://www.konsument.gov.pl/pl/umowy_na_odleglosc/in
    dex.html#p6
    Taką samą interpretację wskazuje Miejski Rzecznik Konsumentów oraz
    archiwum grupy. W świetle tego, co powiedziałeś, tym bardziej więc
    wychodzi na to, że muszą istnieć jakieś odrębne przepisy.

    Pozdrawiam, argothie

  • 4. Data: 2008-08-13 17:00:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    s...@a...pl napisal:
    > Myślisz że polskie prawo jest aż tak pokręcone, by jeden przepis był przeciwny
    > drugiemu i oba obowiązywały?

    Dopiero teraz to zauwazyles(as)?

    Toz juz dobre kilkanascie tygodni temu napisalem, ze tylko
    przestrzen nieeuklidesowa i swiaty rownolegle moga opisac
    stan polskiego prawodawstwa. Nawet na prhn to trafilo :)

    I dalej podtrzymuje ten osad.

    Poslom absolutnie nalezy odebrac prawo ingerencji w tresc
    ustaw. Wylacznie przyjecie lub odrzucenie. A biuro legislacyjne
    niech wczesniej sprawdza niesprzecznosc jako warunek konieczny
    dopuszczenia ustawy pod obrady.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-08-13 17:13:15
    Od: <s...@a...pl>

  • 6. Data: 2008-08-13 23:17:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.08.2008 <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    napisał/a:

    > Myślisz że polskie prawo jest aż tak pokręcone, by jeden przepis był przeciwny
    > drugiemu i oba obowiązywały?

    Myślę, że czyni się wysiłki aby nie było zbyt wielu oczywistych
    sprzeczności :) W tym konkretnym przypadku obserwowałem na tej grupie jak
    wysiłki te koncentrowały się w okół definiowania miejsca spełnienia
    świadczenia.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-08-14 06:34:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > KC stanowi, że rzecz jest wydana z chwilą wydania jej przewoźnikowi
    > :-)

    Więc wystarczy przesyłkę zlecić przewoźnikowi, który zagwarantuje
    że czas dostawy będzie dłuższy niż 10 dni i ustawowe uprawnienie
    konsumenta staje się fikcją?

  • 8. Data: 2008-08-14 06:41:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 17:37:08 +0200, gasper napisał(a):

    > KC stanowi, że rzecz jest wydana z chwilą wydania jej przewoźnikow

    Aczkolwiek strony umowy mogą sobie rzecz inaczej ukształtować.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2008-08-23 15:53:50
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Alek wrote:
    > Więc wystarczy przesyłkę zlecić przewoźnikowi, który zagwarantuje
    > że czas dostawy będzie dłuższy niż 10 dni i ustawowe uprawnienie
    > konsumenta staje się fikcją?

    Właśnie nie - w tym wypadku ten artykuł z KC nie ma zastosowania.
    Jeszcze raz zapytałem dokładnie Miejską Rzecznik Konsumenta - twierdzi,
    że "interpretacja jest jednoznaczna", że 10 dni liczy się od
    przekazania towaru klientowi.

    Pozdrawiam, argothiel