  • 1. Data: 2008-08-13 12:39:32
    Temat: Zwrot zadatku
    Od: PawełS <p...@w...com.pl>

    Taki wakacyjny problem. Zarezerwowałem pokój w ponsjonacie - oczywiscie
    przez telefon. Miał mieć okreśłone parametry (20 m2, tv, lodówka itp).
    Podczas rezerwacji zaznaczylem że przyjadę z małym, 2,5 rocznym dzieckiem.
    Wpłaciłem przelewem ustaloną kwotę (w nazwie przelewu był zadatek). Po
    przyjeździe na miejsce okazało się, że pokój ma owszem, może i 20 m2, z tym
    tylko że jest to poddasze ze skosami więc użytkowo to może jest z 10 m2, w
    dodatku jest to 4 kondygnacja po stromych schodach (o czym też poinformowany
    nie zostałem) co przy pobycie z małym dzieckiem oznaczało udręke. Na sam
    koniec właściciel zażądał wpłaty z góry należności za cały zarezerwowany
    okres - o czym też nie było mowy podczas rezerwacji ani w meteriałach
    informacyjnych (strona www) jakie miałem do dyspozycji. Zrezygnowałem z
    usługi - oczywiście wpłacony zadatek nie został oddany - z tym tylko, że w
    moim odczuciu zostałem oszukany (a conajmniej niedoinformowany) i chcę tą
    kasę odzyskać. Co więc dalej powiniemem zrobić?

    Paweł

  • 2. Data: 2008-08-13 13:01:49
    Temat: Re: Zwrot zadatku
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > kasę odzyskać. Co więc dalej powiniemem zrobić?

    Do sądu?

  • 3. Data: 2008-08-13 13:44:41
    Od: PawełS <p...@w...com.pl>

    Ok, to traktuje jako ostateczność - czy na początku pisać do nich jakieś
    oficjalne pismo domagając się zwrotu zadatku (może wiecie gdzie znaleźć
    jakieś wzory aby formalnie i poważnie wyglądało) czy faktycznie odrazu sąd -
    jakie są koszta założenia tego typu sprawy??

    Paweł

  • 4. Data: 2008-08-14 15:01:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PawełS" <p...@w...com.pl> napisał w wiadomości

    W opisanej przez Ciebie sytuacji, to ciężko będzie cokolwiek wywalczyć.
    Gdyby się okazało, że pokój ewidentnie opisowi nie pasuje, to można by było
    to uznać za oszustwo i złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Ale w Twojej
    sytuacji to nie zadziała. Od strony cywilnej też to cienko widzę. W końcu z
    Waszej umowy nie wynikało, ze to ma być pokój na parterze i bez skosów.