  • 1. Data: 2006-09-06 20:48:24
    Temat: Zwrot podatkud ochodowego od osób fizycznych
    Od: Atryda <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl>

    Hi .. mam takie pytanie :

    Dostalem zwrot podatku dochodowego z tyt ulgi remontowej, czy ta kwota
    zwrotu to moj dochód ? Pytam dlatego że do swiadczenia rodzinnego bierze
    się dochód pomniejszony miedzy innymi o podatek, ja podatek dostalem z
    powrotem wiec powinien być wliczony w dochod? Gdzie moge znaleść
    dokladne informacje na temat tego czym jest kwota którą otzymalem z US
    jako zwrot podatku? Jakiś dz.U ? czy inne przepisy ?

    pozdrawiam

    ps. prosze sie nie smiac jesli ja coś mieszam ale nie moge sobie
    poradzic z odszukaniem informacji na ten temat i tu szukam wsparcia..

  • 2. Data: 2006-09-06 21:13:16
    Temat: Re: Zwrot podatkud ochodowego od osób fizycznych
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Atryda" <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl> napisał w
    wiadomości news:ednc7s$nem$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ps. prosze sie nie smiac jesli ja coś mieszam ale nie moge sobie
    > poradzic z odszukaniem informacji na ten temat i tu szukam wsparcia..

    Jeszcze nie dzisiaj , ale pozyjemy poczekamy az zrobia podatek od podatku i
    moze wtedy zwrot bedzie twoim dochodem od ktorego zaplacisz podatek .
    W tej chwili nie stanowi to twojego dochodu . ( ustawa o podatku dochodowym
    od osob fizycznych )

    Jaca

  • 3. Data: 2006-09-06 21:28:14
    Od: Atryda <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl>

    fotomania napisał(a):

> [...]
    > moze wtedy zwrot bedzie twoim dochodem od ktorego zaplacisz podatek .
    > W tej chwili nie stanowi to twojego dochodu . ( ustawa o podatku dochodowym

    Bo tu jest taka ciekawa sprawa z tym moim dochodem, poprosilem US o
    zaswiadczenie o dochodzie potrzebne do zasilku rodzinnego a tam sa 4
    pozycje:
    1. dochód
    2. podatek należny
    3. skladki na u. zdrowotne
    4. skladki na u. spoleczne

    no i wg tego zaswiadczenia dochod jest z podatkiem a sam podatek nalezny
    to 0 (zero). Zero jest ok bo przeciez dostalem zwrot podatku ale wg tego
    zaswiadczenia dochod = dochód + podatek ktory został mi zwrócony wiec
    jednak podatek jest czescia mego dochodu ..

    ma ktos jakieś pomysły dlaczego co i jak ?

  • 4. Data: 2006-09-06 21:49:27
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Atryda" <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl> napisał w
    wiadomości news:edneie$2el$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > zaswiadczenia dochod = dochód + podatek ktory został mi zwrócony wiec
    > jednak podatek jest czescia mego dochodu ..

    Jezeli nie zaplacisz podatku to twoj dochod brutto ( bo o taki tutaj
    pytaja ) bedzie wynosic dokladnie tyle samo co twoj dochod brutto ( jezeli
    zaplacisz podatek )

    Ty masz pokazac do zasilku dochod czyli roznice miedzy przychodem o kosztami
    uzyskania tego przychodu .

    Nie bede sie tutaj rozpisywac w mechanizmy zusowsko ubezpieczeniowe i
    zwiazane z nimi ubruttowienia .

  • 5. Data: 2006-09-06 22:00:11
    Od: Atryda <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl>

    fotomania napisał(a):

    > Jezeli nie zaplacisz podatku to twoj dochod brutto ( bo o taki tutaj
    > pytaja ) bedzie wynosic dokladnie tyle samo co twoj dochod brutto ( jezeli
    > zaplacisz podatek )

    cos nie rozumiem dochod brutto bedzie wynosic tyle co dochod brutto ..:(
    mozesz przystepniej albo na jakims przykladzie ?

    > Ty masz pokazac do zasilku dochod czyli roznice miedzy przychodem o kosztami
    > uzyskania tego przychodu .

    dochod czyli przychody - koszty uzyskania - skladki - podatek nalezny
    tak jest w ustawie o swiadczeniach rodzinnych

  • 6. Data: 2006-09-07 17:47:36
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Atryda wrote:
> [...]
    > zaswiadczenia dochod = dochód + podatek ktory został mi zwrócony wiec
    > jednak podatek jest czescia mego dochodu ..

    Zarobiłeś/aś np. 1000 zł (dochód brutto) -- to Twoje pieniądze. Od tego
    tysiąca trzeba zapłacić podatek do kwietnia następnego roku, ale US nie
    lubi czekać tak długo na swoje pieniądze. A więc "dogadał" się z
    płatnikiem tego tysiąca, żeby 810 zł poszło dla Ciebie, a 190 zł przelał
    "w Twoim imieniu" do US jako zaliczkę na Twój podatek.

    Pod koniec roku siadasz z kalkulatorem, i wychodzi że urzędowi należało
    się nie 190 zł, a 0 zł. A więc wpłaciłeś/aś (niedobrowolnie) za dużo,
    USowi się te 190 zł nigdy nie należało i teraz musi je oddać.

    Czyli: dochód brutto 1000zł, dochód netto 1000zł, US przez parę miesięcy
    "bezpodstawnie" dysponował należącymi do Ciebie 190 zł.

    (dużo uprościłem, ale idea jest taka)

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-09-23 05:24:41
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik fotomania napisał:

    > Użytkownik "Atryda" <"giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]"@o2.pl> napisał w
    > wiadomości news:ednc7s$nem$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jeszcze nie dzisiaj , ale pozyjemy poczekamy az zrobia podatek od podatku

    albo podatek od promocji w marketach (19% od różnicy między ceną
    sugerowaną producenta a ceną półkową w markecie)

    pozdr

  • 8. Data: 2006-09-23 05:35:03
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    o`rety wrote:

    > albo podatek od promocji w marketach (19% od różnicy między ceną
    > sugerowaną producenta a ceną półkową w markecie)

    A to już widziałem.
    Jak jakiś sklep wprowadza jakąś promocję na towar i sprzedaj go taniej
    np. bo taką ma ochotę, albo np. kończy się termin ważnosci, to podatek i
    tak płaci się od ceny wyjściowej, po której towar był po raz pierwszy
    oferowany w sprzedaży.
    Dopiero od tak naliczonej ceny brutto można odliczać upusty dane przez
    sklep.