eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › gwarancja - towar zepsul sie 2x
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2006-09-06 16:03:14
    Temat: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Witam,

    kupilem buty, podeszwa przyklejona do podloza zrolowala sie, oddalem na
    gwarancje...
    po 2 tygodniach telefon, podjechalem odebrac... naprawa polegala na
    przyklejeniu, krzywym, podeszwy i niecalkowitym naprawieniu wady. Odmowilem
    przyjecia, po rozmowie z kierownikiem dostalem nowa pare na nowy paragon.

    Teraz nowa para butow zepsula sie w identyczny sposob jak stara...
    pytanie czy mam prawo zadac od reki zwrotu pieniedzy badz wymiany na nowe?
    (watpliwe zeby jeszcze mieli ten model)
    Czy znowu musze odczekac 2 tygodnie i chodzic boso?...

    Jak w praktyce stosuje sie KC Art. 580. § 1.i Art. 580. § 2. mam kawalek
    do tego sklepu, niby dlazcego mam 3 i potem 4x jechac 20km na swoj koszt
    /http://eber.kul.lublin.pl/~fajgiel/StaraWWW/Ap/Kc/k
    c3113.htm/

    I chyba najwazniejsze na koniec - paragon nie decyduje w zaden sposob o tym
    czy jest to gwarancja czy rekojmia? Jesli jeszcze stosuje sie rekojmie...


    dziekuje z gory wszystkim



  • 2. Data: 2006-09-06 16:45:55
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>


    Użytkownik "Marx" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:edmrkk$5ml$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > I chyba najwazniejsze na koniec - paragon nie decyduje w zaden sposob o
    > tym czy jest to gwarancja czy rekojmia? Jesli jeszcze stosuje sie
    > rekojmie...

    Ani gwarancja, ani rekojmia.
    USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)

    EWa



  • 3. Data: 2006-09-07 07:42:30
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    >> I chyba najwazniejsze na koniec - paragon nie decyduje w zaden sposob o
    >> tym czy jest to gwarancja czy rekojmia? Jesli jeszcze stosuje sie
    >> rekojmie...
    >
    > Ani gwarancja, ani rekojmia.
    > USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)

    z tym, ze tam nie ma nic o procedurze gwarancyjnej... ;/



  • 4. Data: 2006-09-07 12:28:06
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>


    > czy jest to gwarancja czy rekojmia? Jesli jeszcze stosuje sie rekojmie...
    Rekojma Cie nie dotyczy , chyba ,ze kupiles buty na firme.
    Gwarancja powinna miec karte gwar. gdzie producent okresla warunki
    gwarancyjne.
    Jak nie masz to odpowiedzialnosc sprzedawcy - jezeli to n-ty raz z kolei i
    nie minelo 6 miesiecy to zadaj kategorycznie zwrotu kasy - jako powod podaj
    kolejne identyczne uszkodzenie i uciazliwosc reklamacji ( daleki dojazd).

    Ale zabranie kasy moze byc trudne - moze sprzedawca da sie namowic , na
    zamiane na calkiem inne buty.

    PS: jak kupowalem ostatnio buty dostalem karte gwarancyjna ,ktora byla
    nadrukowana na odwrocie dowodu zakupu, mzoe Ty tez ja tam masz?.

    K.



  • 5. Data: 2006-09-07 12:31:16
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    >> czy jest to gwarancja czy rekojmia? Jesli jeszcze stosuje sie rekojmie...
    > Rekojma Cie nie dotyczy , chyba ,ze kupiles buty na firme.
    > Gwarancja powinna miec karte gwar. gdzie producent okresla warunki
    > gwarancyjne.
    > Jak nie masz to odpowiedzialnosc sprzedawcy - jezeli to n-ty raz z kolei i
    > nie minelo 6 miesiecy to zadaj kategorycznie zwrotu kasy - jako powod
    > podaj kolejne identyczne uszkodzenie i uciazliwosc reklamacji ( daleki
    > dojazd).
    >
    > Ale zabranie kasy moze byc trudne - moze sprzedawca da sie namowic , na
    > zamiane na calkiem inne buty.
    >
    > PS: jak kupowalem ostatnio buty dostalem karte gwarancyjna ,ktora byla
    > nadrukowana na odwrocie dowodu zakupu, mzoe Ty tez ja tam masz?.

    hmm czyli zle zaczalem cala zabawe w ogole, bo ja mam paragonik tylko...
    buty maja jakos miesiac. poprzednie tez sie rozwalily w niecale dwa
    miesiace...

    w takim razie co daje mi paragon :|



  • 6. Data: 2006-09-07 15:09:11
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marx napisał(a):
    > z tym, ze tam nie ma nic o procedurze gwarancyjnej... ;/

    a jakie są postanowienia gwarancji?

    KG


  • 7. Data: 2006-09-08 06:11:44
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Daje Ci odpowiedzialnosc sprzedawcy.

    K.



  • 8. Data: 2006-09-08 12:46:58
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Daje Ci odpowiedzialnosc sprzedawcy.

    a czy ona jest jakos prawnie uregulowana? musi byc... jakis przepis?
    bo to nie jest tzn rekojmia?



  • 9. Data: 2006-09-09 11:38:15
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>


    Użytkownik "Marx" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:edrooc$sg$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >> Daje Ci odpowiedzialnosc sprzedawcy.
    >
    > a czy ona jest jakos prawnie uregulowana? musi byc... jakis przepis?
    > bo to nie jest tzn rekojmia?

    Widać nie przeczytałeś tej ustawy, którą wskazałem ci na początku, a to
    tylko kilka stron tekstu.
    Tam masz odpowiedź na wszystkie swoje pytania. Czego jeszcze chcesz?
    EWa



  • 10. Data: 2006-09-09 12:28:41
    Temat: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    > Widać nie przeczytałeś tej ustawy, którą wskazałem ci na początku, a to
    > tylko kilka stron tekstu.
    > Tam masz odpowiedź na wszystkie swoje pytania. Czego jeszcze chcesz?

    No widzisz, gdyby tam było napisane to czego szukam, to bym się nie pytał.
    Czytałem ustawę dwa razy, może też ją sobie przypomnij i przejrzyj jeszcze
    raz moje pytania?

    No np,
    Art 8
    1. "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy"
    4. "Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
    w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy;"



    i jeszcze gdzieś po drodze:

    "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
    nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał
    je za uzasadnione."



    Daje mi to tyle, że idę do sklepu, mówię, że chcę nowe buty, czekam znowu
    14dni i albo je dostaję, albo dostaję pieniądze. Nie mówi mi to dalej czy
    jest jakis przepis, który regulowałby n-krotne reklamowanie danego towaru i
    dawał mi z tego tytułu jakieś profity. Co więcej w tej ustawie co podałeś
    nic nadzwyczajnego nie ma, idę, mówię co i jak, czekam swoje i odbieram
    buty... Do tej ustawy są późniejsze zmiany, może w nich coś jest? Nie
    potrafię ich znaleźć.

    A ja dalej nie widzę powodu dla którego miałbym kolejne 2-3 tygodnie chodzić
    w czymś innym i dostać znowu nową parę tych samych butów, które jak sądzę są
    źle skonstruowane.

    Wg tej ustawy mogę tak się bujać z nimi do śmierci, no ew wcześniej jeśli
    przestaną produkować ten model... ;/


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1