  • 1. Data: 2006-09-06 20:28:29
    Temat: maksymalne odsetki
    Od: "morela" <m...@p...onet.pl>

    witam

    mam podpisana umowę - kontrakt na wynajem lokalu handlowego - podpisana
    została w tamtym roku, zastrzega ona odsetki umowne w przypadku
    przekroczenia terminów płatności za FV 180 % ( chociaż nie podobały mi się
    warunki zostały narzucone przez firmę będącą właścicielem lokalu )
    czy po wejściu w życie ustawy antylichwiarskiej 20 lutego 2006r nie zostało
    to ograniczone?

    przepisy określiły, że wysokość odsetek wynikających z czynności prawnej nie
    może w stosunku rocznym przekraczać czterokrotności wysokości stopy kredytu
    lombardowego Narodowego Banku Polskiego (są to tzw. odsetki maksymalne).
    czyli 23%

    czy mogę więc zamiast 180% odsetek wpłacić należne 23% ?

    mam nadzieję, że znajdę tu pomoc
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-07 15:19:08
    Temat: Re: maksymalne odsetki
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    morela napisał(a):
> [...]
    > lombardowego Narodowego Banku Polskiego (są to tzw. odsetki maksymalne).

    a czy odsetki za opóźnienie wynikają z czynności prawnej?

    KG