  • 1. Data: 2005-04-13 18:31:05
    Temat: Zwrot butow - prawo konsumenta
    Od: Berta <berta@simmbox_REMOVE_IT_.pl>

    Czy towar (buty), który nie był ani razu używany bo okazal sie za duzy
    mozna zwrocic spowrotem do sklepu. Jesli tak to w jakim terminie.
    Czy sprzedawca moze odmowic zwrotu takiego towaru?

    --
    ____ ____ ____ ____ __
    ( _ \( ___)( _ \(_ _) /__\

  • 2. Data: 2005-04-13 19:23:25
    Temat: Re: Zwrot butow - prawo konsumenta
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Berta napisał(a):
    > Czy towar (buty), który nie był ani razu używany bo okazal sie za duzy
    > mozna zwrocic spowrotem do sklepu.

    nie

    > Czy sprzedawca moze odmowic zwrotu takiego towaru?

    tak

    KG

  • 3. Data: 2005-04-13 20:28:22
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    IMHO poprawne odpowiedzi powinny brzmieć tak:

    > nie

    TAK (nie istnieje przepis zakazujący tego ;) )
    ale sprzedawca musi wyrazić zgodę na przyjęcie takich butów. Znam przypadki
    sklepów, które tak zrobiły (ale mąż mojej koleżanki ma wyjątkowy dar
    przekonywania ;) )

    > tak

    A tu się zgadzam ;)

    pozdrawiam

    Monika

  • 4. Data: 2005-04-13 22:34:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d3jvm1$2ff$1@nemesis.news.tpi.pl>, idiom wrote:
    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości
    > IMHO poprawne odpowiedzi powinny brzmieć tak:
    > TAK (nie istnieje przepis zakazujący tego ;) )
    [..]
    > A tu się zgadzam ;)

    Taaaak? A tu istnieje taki przepis? :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-04-14 01:55:18
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Taaaak? A tu istnieje taki przepis? :)

    A potrafisz wskazać przepis nakazujący
    sprzedwacy przyjęcie nieużywanego towaru
    sprzedanego? ;)

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 6. Data: 2005-04-14 09:42:20
    Od: "KonraD \(Lord Falcon\)" <l...@i...pl>

    > A potrafisz wskazać przepis nakazujący
    > sprzedwacy przyjęcie nieużywanego towaru
    > sprzedanego? ;)

    A czy przypadkiem nie jest tak że towar można zwrócić sprzedawcy w ciągu 10
    dni bez podania przyczyny ? :) Bo ja się takiego czegoś dowiedziałem przy
    okazji rozmów o kupowaniu na allegro od mojego gościa od prawa

    pozdro

  • 7. Data: 2005-04-14 10:27:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d3kiaa$j48$1@news.onet.pl>, Maria Ossowska wrote:

    > A potrafisz wskazać przepis nakazujący
    > sprzedwacy przyjęcie nieużywanego towaru
    > sprzedanego? ;)

    Dobra, wyjaśniam. Czepnąłem się przedmówczyni na takiej zasadzie jak ona
    się czepnęła swojego przedmówcy :) Przepisy pewnie by się znalazły skoro
    to publiczna sprzedaż, czyli nikt mi nie zabroni wejść do sklepu i położyć
    sprzedawcy towar na ladzie. Niewątpliwie zmuszenie sprzedawcy do
    osobistego przyjęcia byłoby już bardziej karkołomne. Takoż do zwrotu
    pieniędzy :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-04-14 10:29:43
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    KonraD (Lord Falcon) napisał(a):

    > A czy przypadkiem nie jest tak że towar można zwrócić sprzedawcy w ciągu 10
    > dni bez podania przyczyny ? :) Bo ja się takiego czegoś dowiedziałem przy
    > okazji rozmów o kupowaniu na allegro od mojego gościa od prawa

    Ale to byl sklep wysylkowy.

  • 9. Data: 2005-04-14 10:30:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d3ldsu$6ue$1@news.onet.pl>, KonraD (Lord Falcon) wrote:

    > A czy przypadkiem nie jest tak że towar można zwrócić sprzedawcy w ciągu 10
    > dni bez podania przyczyny ? :) Bo ja się takiego czegoś dowiedziałem przy
    > okazji rozmów o kupowaniu na allegro od mojego gościa od prawa

    Tylko przy sprzedazy poza lokalem firmy lub przy umowach zawieranych na
    odległość. Tu była normlna sprzedaż, więc można liczyć wyłącznie na łaskę
    sprzedawcy.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2005-04-14 10:30:49
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "KonraD (Lord Falcon)"
> [...]
    > dni bez podania przyczyny ? :) Bo ja się takiego czegoś dowiedziałem przy
    > okazji rozmów o kupowaniu na allegro od mojego gościa od prawa

    10 dni to termin na dokonanie zwrotu, gdy kupuje się coś wysyłkowo lub poza
    siedzibą firmy (np. na pokazach, prezentacjach, od domokrążców) - to tak w
    skrócie.
    EWa