  • 1. Data: 2005-04-13 18:23:50
    Temat: Przewóz alkoholu przez granice
    Od: "Matello" <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanko - trafiła mi się okazja na krótki wyjazd do Czeskiej Pragi w
    przyszłym tygodniu. Przy okazji chciałbym odnowic zapas mojego ulubionego
    piwa, którego w Polsce albo nigdzie nie ma, albo jak już jest to ze sporą
    marżą.
    Problem w tym, że zrobiłbym sobie chętnie naprawdę spory zapas tego piwa i
    jeszcze przywiózl po kilka butelek znajomym (zaznaczam, że mowa tylko o
    piwie), zwłaszcza, że będe miał w samochodzie troche miejsca. Chciałbym więc
    na ten wyjazd zabrac kilka skrzynek na butelki, powiedzmy 4 - 5 i w tym
    potem to przywieźc, żeby nie ryzykowac potłuczenia.
    I teraz pytanie - podobno juz nie ma limitów na przywożenie piwa z Czech /
    Słowacji, ale jednak nurtuje mnie, czy jak celnik zobaczy że wioze do Polski
    powiedzmy 5 pełnych skrzynek (jakieś 100 butelek), to się nie przyczepi i
    bede mial problemy?

    Pozdrawiam,
    MaT

  • 2. Data: 2005-04-14 05:31:20
    Temat: Re: Przewóz alkoholu przez granice
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Matello" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Słowacji, ale jednak nurtuje mnie, czy jak celnik zobaczy że wioze do
    Polski
    > powiedzmy 5 pełnych skrzynek (jakieś 100 butelek), to się nie przyczepi i
    > bede mial problemy?

    Na granicy polsko-czeskiej nie ma celników, zostali przeniesieni na wschód
    lub wgłąb kraju.
    Straż Graniczna w zasadzie kontroluje ruch osobowy, niby towary ich nie
    interesują... ale...

    Z tego co powszechnie wiadomo słuzba celna czasem robi blokady na drodze
    kilka km od granicy.

    Na stronie www Ministerstwa Finansów znajdziesz limity przywożenia towarów
    objętych podatkiem akcyzowym.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://grupy.3mam.net

  • 3. Data: 2005-04-14 07:09:30
    Od: "Matello" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:Ien7e.3133$0z2.404@news.chello.at...
    > Na stronie www Ministerstwa Finansów znajdziesz limity przywożenia towarów
    > objętych podatkiem akcyzowym.

    Dzieki, juz wszystko wiem :-)
    Normy sa całkiem liberalne.

    Czechy --> Polska:
    110 Litrów piwka (czyli 220 butelek ! ) :-P
    10 Litrów mocnego alk.
    90 Litrów wina
    ...na osobe. :-D

    No to zrobie sobie ładny zapas! :-)

    Pozdrawiam,
    MaT

  • 4. Data: 2005-04-19 19:14:35
    Od: arv <a...@o...pl>

    Matello napisał(a):
> [...]
    > Normy sa całkiem liberalne.
    >
    > Czechy --> Polska:
    > 110 Litrów piwka (czyli 220 butelek ! ) :-P

    niam :)

    Podziel się linkiem. Gdzie to znajdę? Nie chce mi się wpisywać w
    przeglądarce google.pl więc poproszę linka do stronki gdzie znajdę
    takowe "normy". Dzięki. :D