  • 1. Data: 2005-04-13 18:33:25
    Temat: prosba o opinie
    Od: " offspring" <o...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Problem przedstawia sie nastepujaco:
    balanga, powrot do domu. zatrzymany przez straz miejska, szarpanina,
    wyladowanie na izbie.
    rano pobudka, zatrzymanie przez policje, przesluchanie, straz miejska oskarza
    o pobicie (kopanie) i grozby slowne i wulgarne odnoszenie sie. prokuratura
    mowi, ze po przyznaniu sie (nic nie pamietam ale sie przyznalem) i oddaniu sie
    dobrowolnie karze bedzie umorzenie warunkowe. po 2 miesiacach przychodzi
    zawiadomienie o umorzeniu dochodzenia z powodu braku dowodow. straz miejska
    sie odwoluje i teraz przychodzi zawiadomienie o przekazaniu aktu oskarzenia do
    sadu.

    1) co teraz (teoretycznie i realnie) mi za to grozi?
    2) ile kosztuje porada u prawnika?
    3) czy powinienem wynajac prawnika?

    student, niekarany.

    dzieki za pomoc, pozdrawiam offspring.

  • 2. Data: 2005-04-13 19:00:02
    Temat: Re: prosba o opinie
    Od: "Jan Kowalski" <o...@n...pl>

    Użytkownik " offspring" <o...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    oskarzenia do
    > sadu.
    >
    > 1) co teraz (teoretycznie i realnie) mi za to grozi?

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Jezeli nie posiadasz wsparcia to adwokat konieczny , bo widac ze chca Ciebie
    wrobic i mozesz dostac sankcje.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-04-13 19:25:46
    Od: " offspring" <o...@N...gazeta.pl>

    Jan Kowalski <o...@n...pl> napisał(a):

    > Jezeli nie posiadasz wsparcia to adwokat konieczny , bo widac ze chca Ciebie
    > wrobic i mozesz dostac sankcje.

    Niestety nie posiadam wsparcia.
    Ile mniej wiecej kosztuje wynajecie adwokata?
    co to znaczy dostac sankcje?

    pozdrawiam offspring

  • 4. Data: 2005-04-13 19:58:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jezeli nie posiadasz wsparcia to adwokat konieczny , bo widac ze chca
    > Ciebie
    > wrobic i mozesz dostac sankcje.

    a nie za pozno na sankcje? MAtactwo odpada bo czasu na ustalenie zeznan mial
    mnostwo,
    jakby chcial uciec to by juz dawno to zrobil..

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 5. Data: 2005-04-13 19:58:23
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > co to znaczy dostac sankcje?

    areszt tymczasowy.

    P.

  • 6. Data: 2005-04-13 20:00:21
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jezeli nie posiadasz wsparcia to adwokat konieczny , bo widac ze chca
    > Ciebie
    > wrobic i mozesz dostac sankcje.

    oj chyba mi sie cos 'porypalo'

  • 7. Data: 2005-04-13 20:19:07
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d3jtom$h65$1@inews.gazeta.pl...

    > oj chyba mi sie cos 'porypalo'

    sankcja == sanki tak ? :-)

    P.

  • 8. Data: 2005-04-13 20:41:45
    Od: " offspring" <o...@N...gazeta.pl>

    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> napisał(a):

    > sankcja == sanki tak ? :-)

    A co to te sanki?

  • 9. Data: 2005-04-13 20:49:17
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik " offspring" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl>

    > A co to te sanki?

    areszt

  • 10. Data: 2005-04-13 21:11:45
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > prokuratura
    > mowi, ze po przyznaniu sie (nic nie pamietam ale sie przyznalem) i oddaniu
    > sie
    > dobrowolnie karze bedzie umorzenie warunkowe.

    I pewnie będzie. O warunkowym umorzeniu postepowania może zdecydować także
    sąd.

    > po 2 miesiacach przychodzi
    > zawiadomienie o umorzeniu dochodzenia z powodu braku dowodow.

    Widać, że prokurator chciał ci jeszcze bardziej pójść na rękę...

    > straz miejska
    > sie odwoluje i teraz przychodzi zawiadomienie o przekazaniu aktu
    > oskarzenia do
    > sadu.

    ...ale mu się nie udało.

    > 1) co teraz (teoretycznie i realnie) mi za to grozi?

    Na pierwszej rozprawie przyznaj się do winy (nie zasłaniaj się niepamięcią
    czy alkoholem), wyraź skruchę i przeproś poszkodowanych, przedstaw swoją
    sytuację (student, brak konfliktów z prawem) i okoliczności, które
    przekonają sąd, że nie popełnisz takiego czynu w przyszłości a następnie
    poproś o warunkowe umorzenie postępowania. Ubierz się skromnie i schludnie,
    bądź speszony i zawstydzony.

    > 2) ile kosztuje porada u prawnika?

    100-200zł, nie dowiesz się wiele więcej.

    > 3) czy powinienem wynajac prawnika?

    Ja bym zaryzykował i nie wynajmował. Natomiast prawnik na pewno nie
    zaszkodzi.

    Pozdrawiam,
    Beniamin