  • 11. Data: 2012-01-29 12:49:28
    Temat: Re: Zwrot butelek ... sklep
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-29 13:07, Jurek W pisze:

    > Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić
    > od blisko 70 lat.

    Przecież poradził sobie?

    --
    spp

  • 12. Data: 2012-01-29 13:08:31
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 29.01.2012 o 11:53 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Dlatego, że skoro taką kaucję pobiera, to taką kaucję powinien zwrócić.
    > Nawet miałem z jednym sklepem niedawno o to sprawę sądową.

    A mogę nie dać wiary "o to sprawę sądową"?

    Każdy sprzedawca sprzedaje piwo i butelke i każdy sprzedawca kupuje takową
    butelkę. To jest na FVAT. To nie jest "pobieranue" i inne brednie. To jest
    przedmiot handlowy kupno/sprzedaż. To jest FVAT, podatek dochodowy czy
    cokolwiek w tym pieprzonym kraju ;)

    > Ma, do wykazania, że sprzedawca pobrał za butelki kaucję.

    Paragon jest dowodem sprzedaży.

    > Jak już doczytasz odpowiednią ustawę, to dowiesz się, że nakłada ona na
    > przedsiębiorcę wprowadzającego do obrotu przykładowe butelki ich skupu,
    > tylko przyjmowania ich z powrotem (nieodpłatnego). Nie ma obowiązku
    > płacenia za nie.

    Brednie. Skąd sobie wymyśliłeś słowo "przyjmownie". Moja księgowa mówi
    sprzedaż/kupowanie. Tak jest na faktura h mój drogi teoretyku.

    --

    Pozdrawiam, Piotr M

  • 13. Data: 2012-01-29 13:09:50
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-29 01:10:43 +0100, "KrisPolska" <n...@w...pl> said:

    > Kupuje w danym sklepie browarki

    Piwo.

    > dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
    > babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
    > a bez paragonu za 0,25
    >
    > wiec mowie ze ma obowiazek

    Przecież nie odmówiła przyjęcia butelek.
    ;>

    > olalem sprawe

    Twoje święte prawo.

    > to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

    Nie, nie musi przyjść.

    --
    Bydlę

  • 14. Data: 2012-01-29 13:10:21
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 29.01.2012 o 13:12 macso <m...@p...oiniet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr M"

    > Sklep może odkupić od Ciebie butelki w cenie jakiej im się podoba. Dodam,
    > że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich butelek
    > przyniesiesz 1tyś :)!
    >

    > wszystko zależy od polityki prywatności danego sklepu

    Nie. To jest regulowane ustawą.

    --

    Pozdrawiam, Piotr M

  • 15. Data: 2012-01-29 13:13:52
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 29.01.2012 o 13:07 Jurek W <j...@k...chip.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "KrisPolska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić
    > od blisko 70 lat.

    Jakieś herezje uprawiasz ;)

    Jest wszystko ściśle opisane w ustawie.

    --

    Pozdrawiam, Piotr M

  • 16. Data: 2012-01-29 13:15:46
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 29.01.2012 o 14:09 Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > Nie, nie musi przyjść.

    Oczywiście że musi
    Jak sprzedaje butelki to musi je też kupić.

    --

    Pozdrawiam, Piotr M

  • 17. Data: 2012-01-29 13:26:09
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-29 14:08, Piotr M pisze:

    > Brednie. Skąd sobie wymyśliłeś słowo "przyjmownie". Moja księgowa mówi
    > sprzedaż/kupowanie. Tak jest na faktura h mój drogi teoretyku.

    Hmmm, nawet nie czytasz postów na które odpowiadasz? Dlaczego wyciąłeś:

    art. 14
    Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do *przyjmowania* zwracanych
    i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich
    opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej'?

    Zresztą:

    Według wyjaśnień Departamentu Polityki Ekologicznej Ministerstwa
    Środowiska
    ,,Przepis zawarty w art. 14 ustawy o opakowaniach i odpadach
    opakowaniowych zobowiązuje
    jednostki handlu detalicznego do przyjmowania zwracanych i na wymianę
    opakowań
    wielokrotnego uSytku po produktach w takich opakowaniach, które znajdują
    się w ich ofercie
    handlowej. Brzmienie tego przepisu nie ogranicza przyjmowania
    przedmiotowych opakowań
    tylko do zakupionych w danej jednostce handlu detalicznego, a takSe nie
    wprowadza wymogu,
    Se klient powinien wylegitymować się dowodem zakupu produktu w takim
    opakowaniu, które
    chce oddać w danej jednostce handlowej. W przypadku, gdy klient
    przyniesie opakowanie
    wielokrotnego uSytku po produkcie w takim opakowaniu, który znajduje się
    w ofercie
    handlowej danej jednostki handlowej, do zwrotu (bez zakupu produktu) lub
    na wymianę
    (z zakupem produktu w takim samym opakowaniu), sprzedawca ma obowiązek
    przyjąć od
    niego te opakowanie, ale nie ma on podstawy prawnej Sądać od klienta
    dowodu zakupu
    (paragonu, faktury, itp.), chyba Se klient chce uzyskać zwrot kaucji.

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-01-29 13:29:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A mogę nie dać wiary "o to sprawę sądową"?

    Możesz.

    > Brednie. Skąd sobie wymyśliłeś słowo "przyjmownie". Moja księgowa mówi
    > sprzedaż/kupowanie. Tak jest na faktura h mój drogi teoretyku.

    Tyle pisania, a nie wykazałeś, że sklep ma obowiązek KUPIĆ obce
    opakowania zwrotne.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-01-29 13:44:31
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    >Oczywiście że musi
    >Jak sprzedaje butelki to musi je też kupić.

    jak sprzedaje piwo, to musi je też kupić
    idź kup gdzieś tanie piwo i zażądaj by je kupili

    erator/

  • 20. Data: 2012-01-29 14:54:04
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 29 Jan 2012 14:15:46 +0100, Piotr M napisał(a):

    > Oczywiście że musi

    Ile razy mają ci citować przepisy byś zrozumiał?

    > Jak sprzedaje butelki to musi je też kupić.

    Odkupić. Jeśli ona mu sprzedała, a on ma dowód (paragon) to ma obowiązek
    zwrócić mu kasę. Jeśli nie, to tylko przyjąć butelki

    --
    marcin