  • 1. Data: 2012-01-28 15:34:27
    Temat: Ubezpieczenie społeczne w czasie umowy zlecenia
    Od: "ACT" <A...@n...pl>

    Witam.

    Jestem bezrobotny i nie ubezpieczony, ale mam okazje popracować dwa, lub
    trzy miesiące na budowie. Chciał bym jednak miec w tym czasie jakies
    ubezpieczenie, ktore w razie czego da mi prawo do leczenia itp. I tu pytnie.
    Czy pracując na umowę zlecenie pracodawca (zleceniodawca, czy jak go tam
    zwać) płaci za mnie zkladki do ZUS-u, czy płacę sam? Czy muszę mieć
    zarejestrowaną jakąś firmę, czy nie? I czy musze płacić skadki do ZUS, czy
    mogę zawrzeć jakieś inne ubezpieczenie prywatnie?

  • 2. Data: 2012-01-28 16:41:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "ACT" <A...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem bezrobotny i nie ubezpieczony, ale mam okazje popracować dwa, lub

    Czemu sie nei zarejestrowales w PUP? Az takim hazardzista jestes?

> [...]
    > pytnie. Czy pracując na umowę zlecenie pracodawca (zleceniodawca, czy jak
    > go tam zwać) płaci za mnie zkladki do ZUS-u, czy płacę sam?

    Placi.

    Czy muszę mieć
    > zarejestrowaną jakąś firmę, czy nie? I czy musze płacić skadki do ZUS, czy
    > mogę zawrzeć jakieś inne ubezpieczenie prywatnie?

    Skladki za Ciebie placi zleceniodawca - do ZUSu, nie ma innej opcji.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-01-28 23:22:15
    Od: "ACT" <A...@n...pl>

    Użytkownik "SDD" < napisał w wiadomości news:jg18g2$pom$1@inews.gazeta.pl...

    > Czemu sie nei zarejestrowales w PUP? Az takim hazardzista jestes?

    Kiedys byłem zarejestrowany. Brałem zasiłek. Później straciłem prawo do
    zasiłku, i nie widziałem sensu.
    Po za tym byłem rok w Holandii w pracy, i nie dawno wróciłem.
    A czy samo zarejestrowanie, bz prawa do zasiłku, dalo by mi ubezpieczenie
    społeczne?

    > Placi.

    Rozumiem. To wazna informacja. Dzięki

    > Czy muszę mieć
    >
    > Skladki za Ciebie placi zleceniodawca - do ZUSu, nie ma innej opcji.

    Dzięki jeszcze raz.

  • 4. Data: 2012-01-29 15:13:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Jan 2012 00:22:15 +0100, "ACT" <A...@n...pl> wrote:

    >A czy samo zarejestrowanie, bz prawa do zasiłku, dalo by mi ubezpieczenie
    >społeczne?
    Zdrowotne tj. mozliwosc korzystania z uslug lekarzy oplacanych z NFZ.

    WAM

  • 5. Data: 2012-01-30 12:14:35
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 17:41:39 +0100, SDD napisał(a):

    > Skladki za Ciebie placi zleceniodawca - do ZUSu, nie ma innej opcji.

    Ale napisz mu że odpowiedzialny za ich obliczenie, wykazanie i naliczenie
    jest on sam. Oraz że z brutta będzie mu to potrącone przez zlecającego.
    Bo teraz to napisałeś tak, jakby to było "z kasy zlecającego" :)
    Co oczywiście nie jest ŚCISŁĄ prawdą :)

  • 6. Data: 2012-01-30 13:07:10
    Od: "ACT" <A...@n...pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości

> [...]
    > jest on sam. Oraz że z brutta będzie mu to potrącone przez zlecającego.
    > Bo teraz to napisałeś tak, jakby to było "z kasy zlecającego" :)

    To twż ważne. Dziękuję. Wiem juz, czego sie trzymać z resztą jakoś dam sobie
    radę.