  • 1. Data: 2012-01-28 15:42:26
    Temat: co wpisać do KPIR w miesiącu, gdy brak przychodów i kosztów ?
    Od: " Ula" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przez najbliższe 2-3 miesiące będę miała zerowe koszty i przychody. Jak to
    ując w KPIR (nie zawieszam DG)?

    Dotychczas prowadziłam księgę tak:
    Remanent początkowy- pierwsza pozycja. W latach, gdy był zerowy tylko
    informacja że remanent początkowy=0, pierwsza faktura wpisana w Lp. z numerem
    1
    a ponadto:
    1. Każdy miesiąc od nowej strony
    2. Na końcu miesiąca podsumowanie
    3. Reszta ostatniej strony wykreślona
    nowy miesiąc jak w punkcie 1.

    Remanent końcowy po podsumowaniu grudnia, jako ekstra pozycja.

    Na koniec zestawienie miesięczne, suma i ustalenie dochodu z uwzględnieniem
    remanentów.

    I teraz nie wiem, jak wpisywać puste miesiące. wykreślić kartę, i wpisać, że
    brak obrotów ?
    Czy może nie rozdzielać miesięcy, tylko księgę prowadzić w sposób ciągły, (tak
    chyba jest w rozporządzeniu), ale nadal nie wiem jak ująć informację, że w
    danym miesiącu nic się nie działo, będą tylko trzy podsumowania (luty, marzec,
    kwiecień).

    czyli w uproszczeniu KPIR będzie wyglądać tak:

    ---
    luty 2012 - brak sprzedaży i kosztów
    ----
    suma luty: 0
    ----
    marzec 2012 - brak sprzedaży i kosztów
    suma marzec: 0
    -----
    faktura w kwietniu 1000
    -----
    faktura w kwietniu 2000
    ------
    suma kwiecień 3000
    ------

    wariant 2:
    na każdej karcie w nagłówku (za miesiąc...) wpisany miesiąc, karta
    przekreślona z adnotacją, że brak kosztów /sprzedaży
    na końcu strony podsumowanie miesiąca z zerowym i kwotami

    Który z tych wariantów jest poprawny z punktu widzenia potencjalnej kontroli ?

    PS. Czy poprawne jest wpisanie remanentu końcowego jako ekstra pozycji po
    podsumowaniu grudnia ?? (rozporządzenie tego nie precyzuje)
    Ula

  • 2. Data: 2012-01-28 15:54:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.01.2012 16:42, Ula pisze:
    > Przez najbliższe 2-3 miesiące będę miała zerowe koszty i przychody. Jak to
    > ując w KPIR (nie zawieszam DG)?

    Nie ta grupa.