  • 11. Data: 2011-07-06 22:43:43
    Temat: Re: Zwolniony odchodzi i kasuje swoją pracę.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 06 Jul 2011 16:22:43 -0500, witek napisał(a):

    > to zalezy co skasował.
    > jak skasował coś swojego to nic
    > jak skasował coś co należało do pracodawcy, to całkiem sporo.

    A jak to udowodnią? W sumie to argument o niezachowaniu staranności przez
    pracodawcę już był.

  • 12. Data: 2011-07-06 22:48:17
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 06 Jul 2011 22:47:24 +0200, Wojciech Malinowski napisał(a):

    > Jak nikt nie ruszał tego komputera i nie nadpisał niczego to spróbuj
    > tego programu:
    >
    > http://undeleteplus.com/

    Zacznij poradnik od kosz--> przywróć

  • 13. Data: 2011-07-07 03:13:36
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > No właśnie, zwolniony pracownik ostatniego dnia wyczyścił komputer.
    > Skasował swoją kilkuletnia pracę w firmie.
> [...]

    Ja znam lepszy myk.Nieznany szerzej.Programista tworzył rewolucyjny sytem
    dla obsługi urządzenia wysokich technologii. Dwa lata i produktem finalnym
    było unikalne dzieło-o patent [nie tylko program, ale i o urządzenie]biły
    się cywilizowane państwa. Ale na programistę "pogniewano sie " i próbowano
    zwolnić dyscyplinarnie [bez racji]...Sam się zwolnił i po roku firma chciała
    poprawić program do innego sprzętu. I okazało się, że nie mają kodów
    wyjściowych a pracownik nie miał obowiązku [bynajmniej nigdzie nie zapisano]
    podać im ten kod.Poza tym to już nie pracował i miał ich w d.... Firma
    zatrudniła 6 programistów którzy dość długo bezskutecznie próbowali
    powtórzyć jego dzieło...
    Trudno uwierzyć ? A jednak ...Szef firmy nie zadbał o zabezpieczenie
    programu....

    Psot

  • 14. Data: 2011-07-07 03:40:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/6/2011 10:13 PM, Psot wrote:

> [...]
    > bezskutecznie próbowali powtórzyć jego dzieło...
    > Trudno uwierzyć ? A jednak ...Szef firmy nie zadbał o zabezpieczenie

    to sie kupy nie trzyma.

    bo albo to bylo umowa zlecenie i programista dostarczyl co mial
    dostarczyc, albo było pracownikiem i kod źródłowy należy do pracodawcy.

  • 15. Data: 2011-07-07 04:16:47
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-07-06 22:31, JD pisze:
    > No właśnie, zwolniony pracownik ostatniego dnia wyczyścił komputer.
    > Skasował swoją kilkuletnia pracę w firmie.
    > Grozi mu coś za to?

    Zależy od umowy :)
    Moim zdaniem jego szefowi grozi zwolnienie. :)

    A tak serio, na 1-szy rzut oka - nie. Nic mu nie grozi.

    Swoją drogą, tak samodzielnie pracujący programista (jeśli to tego typu
    robota) byłby idiotą, gdyby w kodzie wynikowym nie zostawiał "ukrytych
    bomb" które rozłożą aplikację jeśli nie będzie się ich regularnie rozbrajać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 16. Data: 2011-07-07 06:14:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-07-07, Maruda <m...@n...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > bomb" które rozłożą aplikację jeśli nie będzie się ich regularnie rozbrajać.

    Przepraszam, że co?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2011-07-07 07:01:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.07.2011 23:13, Andrzej Ława pisze:

    > Swój komputer biurkowy?

    Raczej nie. Raczej chodzi o komputer pracodawcy.

    > Jak kazaliście mu opróżnić biurko i odejść, to opróżnił...

    jaaasne... I jak miał w szufladach ważną dokumentację służbową, to też
    miał prawo ją wrzucić do niszczarki. A prototypy urządzeń przechowywane
    w szafce zutylizować w piekarniku...

    > Jeśli na komputerze było coś ważnego, to pewnie była to tylko kopia, i
    > to tylko robocza, czyż nie?

    co za różnica? Gość zniszczył (i to z premedytacją) własność pracodawcy.
    Nawet jeśli da się w 100% odtworzyć to, co zniszczył, to pozostaje
    kwestia kosztów odtwarzania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2011-07-07 07:24:05
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 06 Jul 2011 22:31:15 +0200, JD <j...@g...com> napisał:

    >No właśnie, zwolniony pracownik ostatniego dnia wyczyścił komputer.
    >Skasował swoją kilkuletnia pracę w firmie.
    >Grozi mu coś za to?

    Napewno powinno coś grozić osobie odpowiwdzialnej za IT.
    Niedopuszczalne jest, aby pracownik mógł cos bezpowrotnie usunąć z
    firmowego komputera, może mu suię jedynie tak wydawać. Jak można nie
    mieć backupu przez kilka lat???

    Paweł

  • 19. Data: 2011-07-07 08:00:40
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Raczej nie. Raczej chodzi o komputer pracodawcy.

    Nie zgrywaj głupka... Och, przepraszam...

    > jaaasne... I jak miał w szufladach ważną dokumentację służbową, to też
    > miał prawo ją wrzucić do niszczarki. A prototypy urządzeń przechowywane
    > w szafce zutylizować w piekarniku...

    Jeśli dostał takie polecenie, to oczywiście.

    > co za różnica? Gość zniszczył (i to z premedytacją) własność pracodawcy.
    > Nawet jeśli da się w 100% odtworzyć to, co zniszczył, to pozostaje
    > kwestia kosztów odtwarzania.

    Aha, a jeśli ktoś robił sobie notatki robocze na blacie stołu, a w nocy
    sprzątaczka to wyczyściła, to masz pretensje do sprzątaczki i robisz jej
    awanturę, że wykonywała to, co jej zlecono?

  • 20. Data: 2011-07-07 08:01:36
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Kilka dni temu w dodatku prawnym Rzeczpospolitej był akurat spory artykuł na
    ten temat, przejrzyj archiwum gazety. W każdym razie to była Twoja własność,
    nie jego.
    Adam