  • 1. Data: 2004-08-13 22:44:49
    Temat: Zwolnienie
    Od: "Studencik" <S...@p...onet.pl>

    Przeczytalem dzis w Rzeczpospolitej ze zwolniono kobiete z pracy ktora
    zostala nieslusznie arewsztowana na 3 miesiace. Pytnaie brzmi czy mozna
    zwolnic od razu czlowieka ktory slusznie lub nieslusznie zostal aresztowany
    tymczasowo ?? I drugie czy mozna zwolnic pracownika ktory zostal ukarany
    pozbawieniem wolnosci ??

  • 2. Data: 2004-08-14 12:06:09
    Temat: Re: Zwolnienie
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Studencik" <S...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > ktora zostala nieslusznie arewsztowana na 3 miesiace. Pytnaie brzmi
    > czy mozna zwolnic od razu czlowieka ktory slusznie lub nieslusznie

    Kodeks pracy:

    Art. 66. § 1. Umowa o pracę wygasa z upływem 3 miesięcy nieobecności
    pracownika w pracy z powodu tymczasowego aresztowania, chyba że
    pracodawca rozwiązał wcześniej bez wypowiedzenia umowę o pracę z winy
    pracownika.
    § 2. Pracodawca, pomimo wygaśnięcia umowy o pracę z powodu tymczasowego
    aresztowania, jest obowiązany ponownie zatrudnić pracownika, jeżeli
    postępowanie karne zostało umorzone lub gdy zapadł wyrok uniewinniający,
    a pracownik zgłosił swój powrót do pracy w ciągu 7 dni od uprawomocnienia
    się orzeczenia. Przepisy art. 48 stosuje się odpowiednio.
    § 3. Przepisów § 2 nie stosuje się w przypadku, gdy postępowanie karne
    umorzono z powodu przedawnienia albo amnestii, a także w razie
    warunkowego umorzenia postępowania.

    > I drugie czy mozna zwolnic
    > pracownika ktory zostal ukarany pozbawieniem wolnosci ??

    Art. 53. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    [...]
    2) w razie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy z innych
    przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwającej dłużej niż 1 miesiąc.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    50% Polaków nie zdaje sobie sprawy, ze stanowi polowe spoleczenstwa.

  • 3. Data: 2004-08-14 12:45:12
    Od: "Studencik" <S...@p...onet.pl>

    No to skoro zwolnili nauczycielke to powinni ja przyjac

  • 4. Data: 2004-08-14 13:07:54
    Od: "koyot" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > 2) w razie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w pracy z innych
    > przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwającej dłużej niż 1 miesiąc.

    zastosowanie moze znalesc art 52 par 1 pkt 2 jezeli:
    - przestepstwo zostalo popelnione w czasie trwania umowy o prace
    - uniemozliwia dalsze zatrudnienie go na zajmowanym stanowisku
    - jest oczywiste lub zostalo stwierdzone prawomocnym wyrokiem

    czyli jak ja juz by skazali za np przekrety finansowe a ona bylaby np
    kadrowa to daloby sie i tak
    tak mysle :)

  • 5. Data: 2004-08-14 16:30:44
    Od: gregor <g...@p...onet.pl>

    Tylko że tu pewnie znalazł zastosowanie Art. 66. § 1. kp:
    "Umowa o pracę wygasa z upływem 3 miesięcy nieobecności pracownika w
    pracy z powodu tymczasowego aresztowania, chyba że pracodawca rozwiązał
    wcześniej bez wypowiedzenia umowę o pracę z winy pracownika"

    nie chodziło pewnie o wypowiedzenie, tylko właśnie o wygaśnięcie stosunku

    pozdrawiam
    Karol