  • 1. Data: 2004-08-13 21:22:14
    Temat: Odprawa rentowa - proszę o pomoc
    Od: "Marcin" <marcin.korkus[NO SPAM]@interia.pl>

    Mam problem.
    Z powodu choroby otrzymałem rentę na dwa lata. Wcześniej zakład zwolnił
    mnie z powodu trwającej choroby - 6 m-cy. Następnie przez dwa kolejne
    miesiące byłem na zasiłku rehabilitacyjnym. Czy zakład ma obowiązek
    wypłacić mi odprawę w związku z przejściem na rentę? Jeśli tak to w jakiej
    wysokości?

    Proszę o podanie stron internetowych chociaż.
    --
    Marcin

  • 2. Data: 2004-08-14 11:08:23
    Temat: Re: Odprawa rentowa - proszę o pomoc
    Od: Ola <l...@o...pl>

    Czy zakład ma obowiązek
    > wypłacić mi odprawę w związku z przejściem na rentę?
    Kodeks pracy mówi :
    Art. 92 (1).
    § 1. Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do renty z tytułu
    niezdolności
    do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem
    na rentę lub emeryturę, przysługuje odprawa pieniężna w wysokości
    jednomiesięcznego wynagrodzenia.
    § 2. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej
    prawa.