  • 1. Data: 2004-08-13 15:38:00
    Temat: Nakaz zapłaty z weksla-prośba o wsparcie
    Od: "Michał" <m...@v...pl>

    Witam,
    mam prośbę o poradę, nie udało mi się wygooglać nic jednoznacznego...
    dostałem nakaz zapłaty z weksla, który był poręczeniem transakcji
    handlowej.Zadłużenie spłaciłem dzień po wniesieniu pozwu (oczywiście przed
    sprawą) i wygląda na to, że powinienem je spłacić jeszcze raz...
    I pytanie - czy zapłata z weksla jest "oderwana" od moich zobowiązań wobec
    wierzyciela, czy zapłatę dokonaną przed wydaniem nakazu mogę traktować jako
    całkowitą spłatę zobowiązań??
    Z góry dzięki za każdą pomoc
    Michał

  • 2. Data: 2004-08-14 03:30:02
    Temat: Re: Nakaz zapłaty z weksla-prośba o wsparcie
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > I pytanie - czy zapłata z weksla jest "oderwana" od moich zobowiązań wobec
    > wierzyciela, czy zapłatę dokonaną przed wydaniem nakazu mogę traktować
    jako
    > całkowitą spłatę zobowiązań??

    Wnosisz sprzeciw wobec nakazu, powołując się na spłatę zadłużenia. Masz na
    to dwa tygodnie i dołacz jakiś dowód wpłaty tej kwoty.
    AS

  • 3. Data: 2004-08-14 11:01:58
    Od: "Michał" <m...@v...pl>

    > Wnosisz sprzeciw wobec nakazu, powołując się na spłatę zadłużenia. Masz na
    > to dwa tygodnie i dołacz jakiś dowód wpłaty tej kwoty.
    > AS

    OK, dzięki,
    tylko moje wątpliwości...
    pozew, już po wpłacie był modyfikowany. Logicznie rzecz biorąc- powinien być
    wycofany przez Powoda. W piśmie oczywiście ani słowa o wpłacie, tylko
    podwyższenie kwoty o odsetki.
    Dlatego zacząłem się zastanawiać, czy spłata zobowiązań (po uzupełnieniu i
    przedstawieniu weksla) nie poszła się kochać, a z weksla i tak będę musiał
    zapłacić...;( I znowu pytanie-czy pozew w tym przypadku nie powinien być
    wycofany, jeżeli spłata wynikająca a umów i weksla jest jedna?
    I znowu dzięki :)

  • 4. Data: 2004-08-14 22:40:37
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

    w <news:63ff.00000468.411df125@newsgate.onet.pl>
    Michał napisał(a):

> [...]
    > tym przypadku nie powinien być wycofany, jeżeli spłata wynikająca
    > a umów i weksla jest jedna? I znowu dzięki :)

    czy byl to weksel in blanco?, jezeli tak to czy byla deklaracja
    wekslowa? (umowa regulujacea kiedy i do jakiej kwoty moze byc
    wystawiony weksel), czy powodem jest pierwszy wlasciciel weksla czy
    inny podmiot?, czy byles przed wniesieniem pozwu wzywany do zaplaty z
    wekslsa?

    --
    Robal bob67(at)wp.pl