  • 1. Data: 2003-06-10 11:55:34
    Temat: Zrzeczenie sie prawa do spadku
    Od: b...@p...fm (Brick)

    Witam,

    kiedys obilo mi sie o uszy cos takiego jak "zrzeczenie sie prawa do spadku".
    Chodzi mi o cos takiego. Umiera ktos z rodziny. Jest trzech spadkobiercow -
    zona i 2 synow. Czy synowie moga zrzec sie spadku na matke? Jesli jest to
    mozliwe, to jaki przepis to reguluje, gdzie go znajde.

    Dzieki za info

    Arek

  • 2. Data: 2003-06-10 12:13:56
    Temat: Re: Zrzeczenie sie prawa do spadku
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Brick" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > zona i 2 synow. Czy synowie moga zrzec sie spadku na matke? Jesli jest to
    > mozliwe, to jaki przepis to reguluje, gdzie go znajde.
    powinni odrzucić spadek
    kc art 1012

    Art. 1012. Spadkobierca może bądź przyjąć spadek bez ograniczenia
    odpowiedzialności za długi (przyjęcie proste), bądź przyjąć spadek z
    ograniczeniem tej odpowiedzialności (przyjęcie z dobrodziejstwem
    inwentarza), bądź też spadek odrzucić.

    burenezo

  • 3. Data: 2003-06-10 14:21:41
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl>

> [...]
    > odpowiedzialności za długi (przyjęcie proste), bądź przyjąć spadek z
    > ograniczeniem tej odpowiedzialności (przyjęcie z dobrodziejstwem
    ---
    spadku nie mozna zrzec sie na korzysc osoby trzeciej.
    auran

  • 5. Data: 2003-06-10 17:50:14
    Od: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>

    Można sie zrzec prawa do dziedziczenia (art.1048 kc)albo odrzucić spadek
    (art.1012 kc).

    Ale bez wskazywania komu ma przypaść udział. Inni dziedziczą według ogólnych
    zasad.

    Zrzeczenie się dziedziczenia następuje za życia spadkodawcy w formie umowy z
    nim (akt notarialny). Wtedy zrzeczenie się obejmuje także zstępnych tego
    zrzekającego sie - co do zasady. I wtedy traktuje się ich tak, jakby nie
    dożyli otwarcia spadku.

    Odrzucenie spadku następuje już po śmierci spadkodawcy w ciągu 6 miesiecy od
    dnia, w którym spadkobierca dowiedział sie o dziedziczeniu. Po prostu pomija
    się tę osobę, która odrzuciła spadek. Traktuje się ją tak, jakby nie dożyła
    otwarcia spadku. A zatem jeśli ma swoich spadkobierców, to oni dziedziczą
    jej udział.

    Wszystko zatem zależy od tego, czy przyszły spadkodawca jeszcze zyje, czy
    zstępni maja dziedziczyć i czy dwaj synowie mają własnych spadkobierców.

    W.