  • 1. Data: 2007-07-11 19:08:06
    Temat: Zrzeczenie się prawa do samochodu
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Mam problem. Mój ojciec jest współwłaścicielem samochodu razem z moją
    żoną. Ojciec jest alkoholikiem i zaczyna robić długi, moja matka chce
    zrobić rozdzielność majątkową i powoli przymierza się do sprawy
    rozwodowej. Sprawa jest taka że chciałbym aby samochód został
    całkowicie zarejestrowany na moją żonę tak żeby w razie czego
    samochód nie stał się podmiotem jakieś licytacji czy innej sprawy.
    Samochód został zakupiony za granicą ale paragon mam z komisu
    polskiego. Mój ojciec nie jest w stanie udokumentować tego że był w
    stanie kupic samochód za własną kasę w przeciwieństwie do nas 100%
    wkładu. Można to udokumentować na podstawie wyciągu z konta w okresie
    kupna samochodu została wybrana odpowiednia kwota. Pytanie jest takie
    jak można szybko załatwić tą sprawę? Czy wystarczy że napisze pismo że
    "ja xyz zrzekam się prawa do własności samochodu xyz itd" czy musi być
    przy tym notariusz czy ojciec musi być razem z żoną w urzędzie
    skarbowym? Jakie są opłaty itp. Sprawa jest przykra ale liczę na Waszą
    pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-11 19:16:45
    Temat: Re: Zrzeczenie się prawa do samochodu
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > jak można szybko załatwić tą sprawę? Czy wystarczy że napisze pismo że
    > "ja xyz zrzekam się prawa do własności samochodu xyz itd" czy musi być

    Nie .. nie zrzeka się. Daruje ci. Czyli sporządzasz "akt darowizny",
    notariusza byc nie musi. Ale pewnie zapłacisz "podateczek" w US ...
    wszystko zalezy od kwoty.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-07-11 19:27:05
    Od: a...@g...com

    A czy ojciec musi być w urzędzie skarbowym? Jaki to podatek nie bardzo
    rozumiem że zależy od kwoty czy masz na myśli wartość samochodu?Jeżeli
    tak to ile będę musiał zapłacić za ok 12tys

  • 4. Data: 2007-07-11 21:07:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Za 12.000 zł nic. Kwota wolna od podatku przy darowiźnie od ojca jest
    wyższa na pewno (nie pamiętam ile wynosi, ale kilkadziesiąt tysięcy).

    Natomiast w tym miejscu chciał bym Cię przestrzec przeciwko próbie
    udowodnienia, ze ojciec samochodu nie mógł kupić i jest Wasz. Bo jeśli Wam
    się to uda, to mogą wyniknąć z tego różne poboczne skutki związane z tym,
    że w takim razie fikcyjnie na niego samochód rejestrowano.