  • 1. Data: 2007-07-11 18:11:27
    Temat: Wykup na własność mieszkania spółdzielczego z puli specjalnej.
    Od: <s...@g...pl>

    Witam,

    Proszę o poradę osobę orientującą się w prawie spółdzielczym.

    Pod koniec lat 80 moja mama (nauczycielka) dostała mieszkanie lokatorskie, cyt
    z przydziału: "na warunkach lokatorskiego prawa do lokalu". Mieszkanie to (i
    jeszcze 4 inne) były przydzielone przez ówczesnego Naczelnika Gminy dla
    nauczycieli, cytat: "Zgodnie z umową dotyczącą przydziału mieszkań na rzecz
    Inspektora Oświaty i Wychowania, w ramach potrzeb budownictwa mieszkaniowego
    dla oświaty kieruje ob. Iksińską itd.)." Dodam jeszcze, że jest normalnym
    członkiem spółdzielni i z gminą nie miała od tej pory nic wspólnego.

    Czy będzie mogła wykupić to mieszkanie na własność (na zasadach znowelizowanej
    ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych - która wejdzie w życie 31 lipca)? Czy
    to, że przydział był ze specjalnej puli stanowić może przeszkodę?

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-07-11 20:15:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-07-11 20:11 s...@g...pl pięknie wystukał/a:
> [...]
    > ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych - która wejdzie w życie 31 lipca)? Czy
    > to, że przydział był ze specjalnej puli stanowić może przeszkodę?

    Przecież to mieszkanie nie jest służbowe, więc o co chodzi?
    Zresztą teraz i służbowe będą przechodziły na własność (nawet potomków i
    najbliższej rodziny).

    --
    animka