  • 1. Data: 2005-12-29 22:29:26
    Temat: Znowu ten cholerny abonament!
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Niechże mnie ktoś oświeci, bo mnie niedługo szlag trafi. Czy były ostatnio
    jakieś zmiany w prawie dotyczące abonamentu? Zawsze płaciłem ten haracz w miarę
    regularnie, ale dziś jakieś babsko na poczcie poinformowało żonę,
    że ...odbiorniki należy jeszcze dodatkowo zarejestrować! Dali jej jakąś "kartę
    radiofoniczną" będącą jednocześnie "wnioskiem o rejestrację odbiornika". Czy to
    jest typowe ustawowe mnożenie bytów, czy też ktoś po prostu sobie robi jaja?
    Przecież mam już książeczkę opłat, to po kiego diabła jeszcze ten wniosek? NB w
    tej "karcie radiofonicznej" jest rubryka na numer książeczki radiofonicznej...
    Prawdę mówiąc nie mam zamiaru nic wypełniać, nie mam po prostu czasu na takie
    głupoty, poza tym nie będę wstawiał swoich danych osobowych do jeszcze jednej
    bazy. Te wnioski wydrukowano w 2004 r. czyli jeśli rzeczywiście coś namieszali
    w prawie, to musiało być to już ze dwa lata temu. Albo może kiedyś prezes
    poczty dał zarobić koledze drukarzowi i teraz nie wiedzą jak z tego wybrnąć?
    Czy mogę po prostu olać żądania tej kobiety z poczty? No i co zrobić, jeśli nie
    będą chcieli przyjąć opłat bez tej rejestracji? Jakby co, to mam te książeczki
    potwierdzające wnoszenie opłat przez ostatnie 10 lat, albo nawet dłużej.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2005-12-30 10:37:11
    Temat: Re: Znowu ten cholerny abonament!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czapla wrote:

> [...]
    > radiofoniczną" będącą jednocześnie "wnioskiem o rejestrację odbiornika". Czy to

    Złóż deklarację, że odbiorników żadnych nie masz (z frustracji wszystkie
    rozwaliłeś) i niech spadają. Oczywiście jak już odbiorników nie masz -
    haraczu płacić nie musisz.

  • 3. Data: 2005-12-30 12:33:33
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Czapla wrote:
> [...]
    > regularnie, ale dziś jakieś babsko na poczcie poinformowało żonę,
    > że ...odbiorniki należy jeszcze dodatkowo zarejestrować!

    W tym roku wyrejestrowywałem telewizor i po kilku miesiącach
    rejestrowałem ponownie. W międzyczasie płaciłem za radio. Żadnych
    dodatkowych kart do wypełnienia nie dostawałem. Zmiany zgłaszałem na
    blankiecie z tyłu książeczki (chyba 'Z').
    Fonon

  • 4. Data: 2005-12-30 13:25:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał:

    >No i co zrobić, jeśli nie będą chcieli przyjąć opłat bez tej rejestracji
    Ja od lat mam ustawione stałe zlecenie z internetu.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2005-12-30 15:15:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Złóż deklarację, że odbiorników żadnych nie masz (z frustracji wszystkie
    > rozwaliłeś) i niech spadają. Oczywiście jak już odbiorników nie masz -
    > haraczu płacić nie musisz.

    Ja np TV nie ogladam (telewizor mam podpiety tylko pod dvd, a zadnej
    anteny podlaczonej nawet nie posiadam) i uczciwie przyznaje, iz
    abonamentu nie place. Narzucanie ludziom takich oplat jest zdecydowanie
    amoralne, a zasady moralne i prawa naturalne maja prymat nad prawem
    stanowionym.

    ps. Radia tez nie mam.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-12-30 15:28:10
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Mithos wrote:

    > ps. Radia tez nie mam.

    A w komórce? :>

    --
    _______________p___l___a___t___n___a_____r___e___k__
    _l___a___m___a___

  • 7. Data: 2005-12-30 15:29:00
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dp3iuu$7f6$2@news.onet.pl Mithos <f...@a...pl> pisze:

    > Ja np TV nie ogladam (telewizor mam podpiety tylko pod dvd, a zadnej
    > anteny podlaczonej nawet nie posiadam) i uczciwie przyznaje, iz
    > abonamentu nie place.
    IMO słusznie. Odbiornik radiowy lub telewizyjny nie wyposażony w antenę (ani
    inne źródło sygnału) nie jest odbiornikiem umożliwiajacym natychmiastowy
    odbiór programu (art. 2 ustawy o opłatach abonamentowych).

    Jotte

  • 8. Data: 2005-12-30 15:45:16
    Od: mm <m...@m...com>

    Od 30 lat nie płacę abonamentu mimo że używam telewizor. Nawet jakbym
    zapłacił karę to i tak więcej zaoszczędzę.

  • 9. Data: 2005-12-30 16:08:08
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Ja np TV nie ogladam (telewizor mam podpiety tylko pod dvd, a zadnej
    > anteny podlaczonej nawet nie posiadam) i

    Tyle ze abonamentu nie placi sie za ogladanie TV lecz za posiadanie
    odbiornika TV :)

    Ja TV mam i ogladam, ale abonamentu nie place bo telewizora nie posiadam i
    wszystko u mnie odbywa sie calkowicie legalnie :)

    Jacek

  • 10. Data: 2005-12-30 16:08:38
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A w komórce? :>

    Nic to nie zmienia, za radio w kompie czy komorce placic nie trzeba

    Jacek