  • 1. Data: 2005-12-29 20:57:22
    Temat: próba ugodowa
    Od: "MK" <m...@w...pl>

    Co to takiego i jak wygląda? Google wyszukały mi jedynie coś takiego: "próba
    ugodowa jest "inną czynnością przed sądem, zmierzającą do
    dochodzenia/ustalenia roszczenia" i przerywa bieg przedawnienia, chociaż w
    doktrynie są co do tego wątpliwości". Niewiele mi z tego, a chciałabym
    wiedzieć w szczególności jak wygląda takie postępowanie - kto je prowadzi,
    czy jest protokołowane, czy przedstawia się na nim dowody i przesłuchuje
    świadków? Czy sąd wydaje w nim wyrok, czy też strony dochodzą (lub nie) do
    porozumienia, a rola sędziego czy też innego przedstawiciela sądu sprowadza
    się jedynie do mediacji? Będę wdzięczna za wszelkie informacje i ewentualne
    odsyłacze do sieci.

    MK

  • 2. Data: 2005-12-29 22:31:58
    Temat: Re: próba ugodowa
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "MK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wiedzieć w szczególności jak wygląda takie postępowanie - kto je prowadzi,
    > czy jest protokołowane

    Sad rejonowy, jest protokolowane.

    , czy przedstawia się na nim dowody i przesłuchuje
    > świadków?

    Nie

    Czy sąd wydaje w nim wyrok, czy też strony dochodzą (lub nie) do
    > porozumienia, a rola sędziego czy też innego przedstawiciela sądu
    > sprowadza
    > się jedynie do mediacji?

    Wyroku nie wydaje sie a ewentualnie zawiera ugode lub nie.

    Dan

  • 3. Data: 2005-12-29 22:36:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MK napisał(a):

    > Niewiele mi z tego, a chciałabym
    > wiedzieć w szczególności jak wygląda takie postępowanie - kto je prowadzi,

    Sędzia.

    > czy jest protokołowane, czy przedstawia się na nim dowody i przesłuchuje świadków?

    Protokół tak, dowody i świadkowie nie.

> [...]
    > się jedynie do mediacji? Będę wdzięczna za wszelkie informacje i ewentualne

    Nie ma wyroku. Jest mediacja i albo strony dochodzą do ugody, albo nie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."