  • 1. Data: 2005-12-29 21:14:26
    Temat: alimenty kiedy dziecko konczy 18 lat ?
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    witam mam pytanko natury formalnej:
    - obecnie place alimenty na maloletnie dziecko, na podstawie wyroku
    sadu, "do rak matki". czy jak dziecko skonczy 18 lat to powinienem nadal
    placic je do rak matki, czy bezposrednio dziecku ? czy jest koniecznosc
    formalnego uregulowania tej kwestii po osiagnieciu przez nie pelnoletnosci ?
    - i jeszcze jedno, kiedy ustaje obowiazek alimentacyjny na juz dorosle,
    pelnoletnie dziecko i czy nastepuje to samoistnie ?

    piotr.

  • 2. Data: 2005-12-29 22:21:42
    Temat: Re: alimenty kiedy dziecko konczy 18 lat ?
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

> [...]
    > - i jeszcze jedno, kiedy ustaje obowiazek alimentacyjny na juz dorosle,
    > pelnoletnie dziecko i czy nastepuje to samoistnie ?

    ....... może jestem uczulony ........
    ........ a jak dziecko skończyło 18 lat to już nie jest dzieckiem ? ...
    ....... nie ma potrzeb i nit powinno żądać nic od "starego "

    a z doświadczenia .... jak dziecko się uczy to płacisz dalej
    ....jak się nie uczy ale jest duża dysproporcja między twoim standardem
    życia a dziecka -- to sąd może nadal uznać że alimenty należą się dalej ale
    to już chyba inna bajka

    pozdr
    Paweł

  • 3. Data: 2005-12-29 22:36:11
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    trabancik napisał(a):
> [...]
    > życia a dziecka -- to sąd może nadal uznać że alimenty należą się dalej ale

    raczej chodzilo mi o to, kiedy obowiazek samoistnie (i czy w ogole)
    wygasa i kto o tym decyduje ? zakladam sytuacje ze dziecko pracuje i
    prowadzi swoje "gospodarstwo domowe" - czy to sygnal ze mam przestac
    placic, czy sprawe ta nalezy uregulowac sadownie ?

  • 4. Data: 2005-12-30 07:56:03
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    trabancik <t...@g...pl> napisali:

    > ....... może jestem uczulony ........
    > ........ a jak dziecko skończyło 18 lat to już nie jest dzieckiem ? ...
    > ....... nie ma potrzeb i nit powinno żądać nic od "starego "

    A jak skonczylo 30 lat, to juz nie jest dzieckiem?

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .
    ............................................... ICQ 141058219 .

  • 5. Data: 2005-12-30 08:49:27
    Od: "Paula" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrndr9pf3.pml.j.krzyzanowski@bilet.intercity.p
    l...

    > A jak skonczylo 30 lat, to juz nie jest dzieckiem?

    no i po co takie głupie pytania?
    Ty też jesteś czyimś dzieckiem a mama i tata nadal Cię utrzymują? jeśli tak,
    to im współczuję...

    Jeśli nie umiecie odpowiedzieć normalnie na zadane pytania tzn że nie
    jesteście zbytnio dorośli, więc faktycznie należą Wam się alimenty...

  • 6. Data: 2005-12-30 09:38:15
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i kto o tym decyduje ? zakladam sytuacje ze dziecko pracuje i prowadzi
    > swoje "gospodarstwo domowe" - czy to sygnal ze mam przestac placic, czy

    Nalezy zlozyc wniosek do sadu o ustanie obowiazku alimentacyjnego. W
    uzasadnieniu nalezy podniesc, ze dzieko sie usamodzielnilo, zarobkuje, ma
    wlasna rodzine etc.
    Pozdrawiam Maver

  • 7. Data: 2005-12-30 12:44:03
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    alimenty naleza sie do czasu usamodzielnienia
    przeslaneke nalezy interpretowac rozsadnie... jezeli ktos ma 30 lat i sie
    opiepsza to nie znaczy to ,ze nie jest samodzielny i naleza sie mu alimenty
    w praktyce najczesciej do konca studiow

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 8. Data: 2005-12-30 22:24:53
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Lookasik napisał(a):
> [...]
    > opiepsza to nie znaczy to ,ze nie jest samodzielny i naleza sie mu alimenty

    to jeszcze zapytam w drugiej kwestii: jak formalnie zalatwic, aby z
    chwila ukonczenia przez dziecko 18lat, alimenty wedrowaly bezposrednio
    do dziecka a nie do jego matki, jak to jest w chwili obecnej ? czy tez
    trzeba wystepowac do sadu w tej sprawie czy moge zadecydowac o tym
    samowolnie ?

  • 9. Data: 2005-12-30 22:36:27
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    jak jest w tytule wykonawczym ???

    pozdr

  • 10. Data: 2005-12-31 19:51:12
    Od: "ed" <c...@t...pl>

> [...]
    > a nie do jego matki, jak to jest w chwili obecnej ? czy tez trzeba
    > wystepowac do sadu w tej sprawie czy moge zadecydowac o tym samowolnie ?

    ja wystepowałam o alimenty sama, moja młodsza siostre reprezentowała mama.
    mi ojciec przelewał na ksiazeczke pko, a na siostre przesyłał pocztą. kiedy
    ukonczyła 18 lat założyła konto w banku i szedł przelew na jej konto.( to
    było kilka lat temu)