  • 1. Data: 2005-12-29 21:11:50
    Temat: jak założyć związek , stowarzyszenie???
    Od: uhu <u...@o...pl>

    Witam

    Wielka prośba do WAS. Napiszcie jak założyć związek , stowarzyszenie
    zrzeszający sportowców w określonej dziedzinie?

    Chcę założyć Polski Top Team - chodzi o sztuki walki.
    Co muszę zrobić? Gdzie takie coś się rejestruje? i na czym to polega?

    Doradźccie coś.

    pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2005-12-29 23:24:47
    Temat: Re: jak założyć związek , stowarzyszenie???
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Chcę założyć Polski Top Team - chodzi o sztuki walki.
    > Co muszę zrobić? Gdzie takie coś się rejestruje? i na czym to polega?

    Masz dwie możliwości.
    Pierwsza z nich to związek sportowy. Opiera się on na istniejących klubach
    sportowych. Działa w oparciu o ustawę o kulturze fizycznej. Aby założyć
    związek sportowy trzeba spełnić szereg warunków. Polecam lekturę ustawy o
    kulturze fizycznej a w szczególności rozporządzenia MEN sprawie wykazu
    dyscyplin i dziedzin sportu, w których mogą działać polskie związki
    sportowe, oraz szczegółowych warunków i trybu udzielania zezwoleń na
    tworzenie polskich związków sportowych.
    Druga możliwość założenie stowarzyszenia. Do założenia stowarzyszenia
    koniecznych jest 15 założycieli, statut, stosowne uchwały, plus rejestracja
    w Krajowym Rejestrze Sądowym. Stowarzyszenie można przekształcić w związek
    sportowy. Pomocną lekturą będzie ustawa o stowarzyszeniach.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2005-12-30 16:38:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    uhu wrote:
> [...]
    >
    > Chcę założyć Polski Top Team - chodzi o sztuki walki.
    > Co muszę zrobić? Gdzie takie coś się rejestruje? i na czym to polega?

    Zacznij od przejrzenia ustawy o sporcie klasyfikowanym, czy to co zamierzasz
    robić pod nią nie podpada. Od sierpnia bez licencji nie można krzewić
    kultury fizycznej.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>