  • 11. Data: 2003-06-11 21:49:47
    Temat: Re: Znów OC
    Od: P <h...@a...com>

    On Wed, 11 Jun 2003 15:50:36 +0200, KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
    wrote:

    >atomiast
    >za wypadek powinien odpowiadac mechanik, wiec to co piszesz jest
    >conajmniej dziwne

    a czy to nie jest 436, a jak jest, to odpowiada posiadacz samoistny,
    tez kierowca posiadacza samoistnego, a jak da dziecku to tez posiadacz
    samoistny.

    Ale jak - bedzie posiadacz zalezny (kim mechanik chyba nie byl, bo
    nie najmowal, nie dzierzawil itd), albo jak zlodziej (kim mechanik
    chyba tez nie byl). Ale jak ma byc 436, to tez osoba, ktora otrzymala
    samochodzik np. na przechowanie i uzywa bez pozwolenia posiadacza
    samoistnego, to taka osoba nieuprawniona odpowiada sama a posiadacz
    nie... A kiedy moze jezdzic jak jest przechowanie? No kiedy pozwolenie
    jest, albo trzeba dla celow przechowania. A to ciekawe by bylo, czy
    mechanik mial cel realizowania celow wlasciwego przechowania w
    przejazdzkach po pijaku ;-)

    Gdzie sie pomylilem?

  • 12. Data: 2003-06-11 21:51:26
    Od: P <h...@a...com>

    On Wed, 11 Jun 2003 23:49:47 +0200, P <h...@a...com> wrote:

    > Gdzie sie pomylilem?

    O juz wiem, pomylilem sie w tym ze wypadek ten mogl byc zdarzeniem
    czysto dynamicznym zderzenia w ruchu dwoch pojazdow, to w ogole
    posiadacz samoistny ma to gdzies, wiec o co chodzi w tej sytuacji?!
    Skad te zadoscuczynienia?

  • 13. Data: 2003-06-12 04:46:35
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    sa prostsze i szybsze sposoby :) kupujesz samochod, bierzesz na
    wspolwlasciciela koos z duzymi znizkami, i masz :)

    potem rezygnujesz ze wspolwlasciciela i zostaja ci znizki (przynajmniej w
    wiekszosci firm)

  • 14. Data: 2003-06-12 04:47:27
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > a można tak bez powodu wyrejestrować samochód, czy trzeba mieć powód, w
    > postaci sprzedałem, złomowałem itp itd..

    powd musisz podac, np dlugotrwala naprawa, renowacja itp, z tym ze potem
    musisz go wsadzic na lawete zawiezc do stacji i zrobic mu szczegolowe
    badania, aby powtornie zarejestrowac

  • 15. Data: 2003-06-12 13:31:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> popełnił 11 cze 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > jesli nie chcesz placic oc musisz samochod wyrejestrowac, jesli jest
    > zarejestrowany musi byc ubezpieczony
    Czy dobrze zrozumiałem:
    Kupuję samochód, stawiam na kołkach w garażu,
    wygasa poprzednie OC,
    przychodzi złodziej,
    doprowadza pojazd do mobilności,
    wyjeżdza pod wpływem i bez uprawnień na drogę,
    powoduje katastrofę z wielomilionowymi stratami
    (wali w cysterne w pobliżu stacji benzynowej w dzielnicy przemysłowej?).
    Czy znaczy to, że Fundusz Gwarancyjny Jak Się Tam On Nazywa
    będzie jeszcze od moich wnuków dochodził wyrównania strat?!

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2003-06-12 15:37:25
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    [ciach]
    twoim obowiazkiem jest ubezpieczyc zarejestrowany na ciebie pojazd, jesli
    nie masz ubezpieczenia bulisz kare

    co do zwrotu kosztow odszkodowania to juz inna bajka

  • 17. Data: 2003-06-13 14:28:05
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> popełnił 12 cze 2003 na pl.soc.prawo utwór

    [opis hekatomby i dochodzenia zwrotu wypłąconych odszkodowań]
    > twoim obowiazkiem jest ubezpieczyc zarejestrowany na ciebie pojazd, jesli
    > nie masz ubezpieczenia bulisz kare
    > co do zwrotu kosztow odszkodowania to juz inna bajka

    Opowiesz?

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2003-06-13 17:02:05
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > Otóż dawno dawno temu kupiłem sobie motorower, o którym dawno już
    > zapomniałem, jakkolwiek oc za niego w wysokości 10 zł płaciłem
    regularnie.
    > Przypomniałem sobie o nim jak kupiłem samochód i na dzień dobry dostałem
    60%
    > zniżki, za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia.
    > Z drugiej strony, jak się traci tą bezszkodowość to na obu "pojazdach"
    > jednocześnie.
    > Jak się tego chce uniknąć to należy się odmagać zarejestrowanie drugiego
    > pojazdu na oddzielnyym koncie, ale wówczas zaczyna się od zera.

    wiele osob wykorzystywalo to do AC kupujac specjalnie na ta okazje takie
    motorowery