  • 1. Data: 2003-06-11 13:13:31
    Temat: Znów OC
    Od: "Piotr" <l...@p...onet.pl>

    Witam,

    Około roku temu, mój kolega zakupił auto. Po zakupie wstawił je do warsztatu
    samochodowego. Naprawa się przeciągała, a właściciel auta zapomniał je
    przerejestrować w ustawowym terminie. Po pewnym czasie, bez wiedzy
    właściciela mechanik chcąc wypróbować auto pod wpływem alkoholu (!), bez
    prawa jazdy, dokumentów i pozwolenia właściciela wyjechał na drogę i
    spowodował wypadek. Mechanik który był winowajcą całego zdarzenia został
    ukarany kolegium, a właściciel dostał wezwanie do zapłaty ponad 3 tys. zł za
    brak OC i 4 tys. zł zadośćuczynienia wobec drugiej strony wypadku. Nie było
    żadnej sprawy w sądzie, a wezwanie do zapłaty wystosował Urząd Skarbowy. Co
    zrobić z tym fantem? Czy w/w karę musi zapłacić mój kolega - właściciel, czy
    można do tego zmusić sprawcę?

    Proszę o pomoc!
    Pozdrawiam !

  • 2. Data: 2003-06-11 13:50:36
    Temat: Re: Znów OC
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > zrobić z tym fantem? Czy w/w karę musi zapłacić mój kolega - właściciel, czy

    Kare za brak OC musi zaplacic. Bo czy jezdzi czy nie, to musi. Natomiast
    za wypadek powinien odpowiadac mechanik, wiec to co piszesz jest
    conajmniej dziwne - po drugie co ma do tego US ? Chyba pomyliles go z
    ZUS'em ?

  • 3. Data: 2003-06-11 13:52:03
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > conajmniej dziwne - po drugie co ma do tego US ? Chyba pomyliles go z
    > ZUS'em ?

    Tfu na psa urok

    Z PZU ? ;-) albo innym ubezpieczycielem ?

  • 4. Data: 2003-06-11 15:12:25
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Tfu na psa urok
    >
    > Z PZU ? ;-) albo innym ubezpieczycielem ?

    chyba raczej z funduszem ubezpieczen gwaratnowanych czy jak sie to tam
    nazywa

    ale moze sprawa przeciagnela sie juz na tyle daleko ze odzyskanie kasy
    zostalo przekazane do us

  • 5. Data: 2003-06-11 19:30:04
    Od: "Kudłaty" <m...@S...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Kare za brak OC musi zaplacic. Bo czy jezdzi czy nie, to musi.

    Czyli jak mam samochód, to muzę mieć na niego OC, czy jak jeżdżę samochodem,
    to muszęmieć OC? A co w przypadku, że kupię cobie samochód, bo mi się podoba
    i chciałbym, żeby stał na parkingu pod blokiem, żeby sąsiedzi widzieli. Czy
    Policja może do mnie przyjść i poprosić o OC, bo samochód stoi na parkingu?

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 6. Data: 2003-06-11 19:40:24
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Kudłaty" <m...@S...pl> wrote in message

> [...]
    Czy
    > Policja może do mnie przyjść i poprosić o OC, bo samochód stoi na

    Tzn, przyjść i poprosić to raczej nie przyjdzie.
    Ale jak ci ten samochód ktoś spod bloku zwinie i gdzieś się nim rozpłaszczy
    to na pewno o OC się zapytają. Wtedy nie chciałbym być na twoim miejscu.

  • 7. Data: 2003-06-11 19:46:41
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kudłaty" <m...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > Policja może do mnie przyjść i poprosić o OC, bo samochód stoi na

    jesli nie chcesz placic oc musisz samochod wyrejestrowac, jesli jest
    zarejestrowany musi byc ubezpieczony

  • 8. Data: 2003-06-11 19:53:41
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message

    > jesli nie chcesz placic oc musisz samochod wyrejestrowac, jesli jest
    > zarejestrowany musi byc ubezpieczony

    a można tak bez powodu wyrejestrować samochód, czy trzeba mieć powód, w
    postaci sprzedałem, złomowałem itp itd..

  • 9. Data: 2003-06-11 20:06:09
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    p...@g...pl wrote:

    > Tzn, przyjść i poprosić to raczej nie przyjdzie.
    > Ale jak ci ten samochód ktoś spod bloku zwinie i gdzieś się nim
    > rozpłaszczy to na pewno o OC się zapytają. Wtedy nie chciałbym być na
    > twoim miejscu.

    Tego to nie wiedziałem. Czyli jak mam już uzbieraną zniżkę za bezkolizyjną
    jazdę i ktoś mi ukradnie samochód, a następnie spowoduje wypadek, to moja
    zniżka też przepada? Czy poszkodowany bierze pieniądze z mojego TU, a TU
    próbuje odzyskać od prawdziwego sprawcy?

  • 10. Data: 2003-06-11 20:16:47
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Kudłaty" <A...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > zniżka też przepada? Czy poszkodowany bierze pieniądze z mojego TU, a TU
    > próbuje odzyskać od prawdziwego sprawcy?

    tak.

    a przy okazji mi wyszło jak można tanio dorobić się zniżki w OC na samochód.
    Otóż dawno dawno temu kupiłem sobie motorower, o którym dawno już
    zapomniałem, jakkolwiek oc za niego w wysokości 10 zł płaciłem regularnie.
    Przypomniałem sobie o nim jak kupiłem samochód i na dzień dobry dostałem 60%
    zniżki, za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia.
    Z drugiej strony, jak się traci tą bezszkodowość to na obu "pojazdach"
    jednocześnie.
    Jak się tego chce uniknąć to należy się odmagać zarejestrowanie drugiego
    pojazdu na oddzielnyym koncie, ale wówczas zaczyna się od zera.