  • 1. Data: 2003-06-11 13:29:14
    Temat: macierzyński i wypoczynkowy a umowa na czas okreslony
    Od: Anna G <a...@p...onet.pl>

    Witam gorąco i proszę o radę.
    Aktualnie jestem w 28 tyg. ciąży i od czerwca "niestety" na zwolnieniu
    lekarskim, które prawdopodobnie będzie trwało juz do końca ciąży.
    Pracuje jako nauczyciel, a moja umowa jest zawarta na okres 1 roku tj.
    do 31 siepnia. Termin porodu mam wyznaczony na 5 wrzesnia. rozumiem, ze
    umowa jest przedłużana do tego okresu, a po porodzie rozpoczynam urlop
    macierzyński. co się jednak stanie z moim urlopem? Aktualnie wiem, że
    trace całe wakacje przez to zwolnienie? gdybym miała umowe na czas
    nieokreslony pewnie moglabym go wykorzystać po urlopie macierzyńskim, co
    jednak sie dzieje gdy umowa jest na czas określony? czy tez moge potem
    wybrac ten urlop, a tym samym przedłuzyc sobie pobyt w domu z
    dzieciaczkiem? serdecznie dziękuje za wszystkie porady.
    Przegladając Karte nauczyciela znalazłam piekny Art.66 (cytuje poniżej),
    który jednak nic nie mówi o umowach na czas okreslony.
    pozdrawiam
    Anka

    Art. 66.

    1. W razie niewykorzystania urlopu wypoczynkowego w całości lub części w
    okresie ferii szkolnych z powodu niezdolności do pracy wywołanej chorobą
    lub odosobnieniem w związku z chorobą zakaźną, urlopu macierzyńskiego,
    odbywania ćwiczeń wojskowych albo krótkotrwałego przeszkolenia
    wojskowego - nauczycielowi przysługuje urlop w ciągu roku szkolnego, w
    wymiarze uzupełniającym do 8 tygodni. Urlop uzupełniający w ciągu roku
    szkolnego przysługuje również dyrektorowi i wicedyrektorowi szkoły,
    którzy na polecenie lub za zgodą organu prowadzącego szkołę nie
    wykorzystali urlopu wczasie ferii szkolnych z powodu wykonywania zadań
    zleconych przez ten organ lub prowadzenia w szkole inwestycji albo
    kapitalnych remontów.

    2. W razie niewykorzystania przysługującego urlopu wypoczynkowego z
    powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, powołania do
    zasadniczej służby wojskowej albo do odbywania zastępczo obowiązku tej
    służby, do okresowej służby wojskowej lub do odbywania długotrwałego
    przeszkolenia wojskowego - nauczycielowi przysługuje ekwiwalent
    pieniężny za okres nie wykorzystanego urlopu, nie więcej jednak niż za 8
    tygodni w odniesieniu do nauczycieli, o których mowa w art. 64 ust. 1, a
    nie więcej niż za [ 7 tygodni] 5) < 35 dni roboczych> 6) w odniesieniu
    do nauczycieli, o których mowa w art. 64 ust. 3 [ - o ile rozwiązanie
    stosunku pracy nie nastąpiło z przyczyn powodujących utratę prawa do
    urlopu wypoczynkowego] 7) .

    http://www.men.waw.pl/prawo/kartan/kn-roz7.htm