  • 21. Data: 2005-01-10 06:43:42
    Temat: Re: Zniewaga na forum publicznym
    Od: " jef_f" <j...@g...pl>

    lambda <p...@w...com> napisał(a):

    > Pytanie podstawowe brzmi: kim jest krytykowana osoba zeby miala ochrone
    > nawiska na rowni z kazdym innym?

    A co ty proponowalbys w takiej sytuacji?
    W usenecie poslugujemy sie nikami. Moje kontrowersyjne, ale merytoryczne
    wypowiedzi moga sie komus nie spodobac i walnie we mnie stekiem
    rynsztokowych wyzwisk ad personam,
    aby uniemozliwic mi np. krytyke jakiegos problemu (a nie konkretnej osoby),
    czyli zastosuje w stosunku do mnie metode przemocy slownej w celu nie
    dopuszczenia do uzasadnionej i merytorycznej krytyki
    jakiegos konkretnego zagadnienia.
    Jakie obecnie jest mozliwe rozwiazanie prawne takiego
    naruszenia dobr osobistych w powstalej sytuacji?
    Prosze wypowiedz sie na ten temat.

    jef_f

  • 22. Data: 2005-01-10 09:41:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik " jef_f" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie obecnie jest mozliwe rozwiazanie prawne takiego
    > naruszenia dobr osobistych w powstalej sytuacji?

    Splonkowanie skuteczne jak diabli!
    Jedno kliknięcie i piszący głupoty wlatuje bezpowrotnie do kibelka. On i
    jego posty.

    Pzdr
    Leszek

  • 23. Data: 2005-01-10 15:31:19
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...dousuniecia.pl>

    > Wykladnia jest inna niz w Strasbourgu jezeli mamy doczynienia z
    > urzednikiem z Pcimia Gornego oraz as apolskiej palestry nazwiskiem Piotr
    > Waglowski.

    Nie naleze do palestry.
    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl

  • 24. Data: 2005-01-10 16:07:21
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...dousuniecia.pl>

    > Pytanie podstawowe brzmi: kim jest krytykowana osoba zeby miala ochrone
    > nawiska na rowni z kazdym innym? Jezeli jest nia urzednik, a w dodatku w
    > zakresie sprawowania urzedu, to stosuje sie podwyzszony standard
    > dochodzenia roszczenia o naruszenie dobr.

    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 28 marca 2003 r.
    IV CKN 1901/2000

    Biuletyn Sądu Najwyższego 2003/10 str. 9

    Zagwarantowane w Konstytucji RP i Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i
    Podstawowych Wolności prawo do krytyki zachowania osób sprawujących funkcje
    publiczne, czy urzędowe nie może być wykonywane w taki sposób, aby naruszało
    dobre imię lub cześć krytykowanego.

  • 25. Data: 2005-01-10 16:30:41
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...dousuniecia.pl>

    > (...) Orzecznictwo w Strasbourgu
    > jest nader obfite.

    "Dokonując wykładni art. 10 Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka
    i Podstawowych Wolności Trybunał stwierdził, iż mechanizm ochronny
    ustanowiony przez Konwencję jest posiłkowy w stosunku do krajowych systemów
    ochrony praw człowieka. Zauważył, iż w pierwszej kolejności państwa-strony
    powinny być gwarantem przestrzegania praw i wolności zawartych w Konwencji.
    Instytucje Konwencji mają wkład w tę ochronę, ale czynią to jedynie w
    postępowaniu spornym i po tym, jak wszystkie krajowe instrumenty prawne
    zostaną wykorzystane. Zastanawiając się nad treścią art. 10 ust. 2
    Konwencji, w którym stwierdzono, iż korzystanie z wolności do wyrażania
    opinii "może podlegać takim wymaganiom formalnym (...), jakie są
    przewidziane przez ustawę (...), ze względu na konieczność zapobiegania
    zakłóceniu porządku lub przestępstwu (...)" - Trybunał dokonał wykładni
    pojęcia "konieczność", uznając, że w rozumieniu art. 10 ust. 2 Konwencji nie
    jest ono synonimem słowa "niezbędny", ale nie jest również tak elastyczne,
    jak sformułowania: "dopuszczalny", "typowy", "uzasadniony", "pożądany",
    które można znaleźć w tekście Konwencji. Wstępne ustalenie tejże
    "konieczności" należy do władz ustawodawczych i sądowniczych poszczególnych
    krajów. Trybunał jest jednak uprawniony do oceny, czy dopuszczalne w świetle
    art. 10 ust. 2 Konwencji "ograniczenia" lub "sankcje" dają się pogodzić z
    obowiązkiem ochrony swobody wypowiedzi. Kontrola ta dotyczy zarówno celu
    podjętych środków, jak i ich "konieczności". Obejmuje nie tylko
    ustawodawstwo, lecz także decyzje administracyjne, a nawet orzeczenia
    sądowe. Zdaniem Trybunału, swoboda wypowiedzi nie może ograniczać się do
    informacji i poglądów, które są odbierane przychylnie albo postrzegane jako
    nieszkodliwe lub obojętne, lecz odnosi się w równym stopniu do takich, które
    obrażają, oburzają lub wprowadzają niepokój. Oznacza to m.in., że każdy
    "wymóg formalny", "warunek" "ograniczenie" lub "sankcje" muszą być
    proporcjonalne do uprawnionego celu (por. sprawa Handiside przeciwko
    Wielkiej Brytanii, orzeczenie z dnia 7 grudnia 1976 r.; A 14; (w:) M. A.
    Nowicki: Kamienie milowe. Orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw
    Człowieka, Warszawa 1997, str. 323 i n.).

    Europejski Trybunał Praw Człowieka stwierdził, że prasa odgrywa istotną rolę
    w demokratycznym społeczeństwie. Nie może jednak przekroczyć pewnych granic,
    zwłaszcza dotyczących dobrego imienia i praw innych osób oraz potrzeby
    zapobieżenia ujawnieniu informacji tajnych. Jej obowiązkiem jest jednak
    rozpowszechnianie informacji i idei na temat wszystkich kwestii publicznie
    ważnych. Swoboda dziennikarska zezwala również, według Trybunału, na pewną
    przesadę lub nawet prowokacje. Konieczność każdej restrykcji swobody
    wypowiedzi musi być przekonująco uzasadnione. Swoboda wypowiedzi nie może
    ograniczać się do informacji i poglądów odbieranych przychylnie albo
    postrzeganych jako nieszkodliwe lub obojętne, lecz odnosi się również do
    takich, które obrażają, oburzają lub wprowadzają niepokój w państwie lub w
    jakiejś części społeczeństwa (por. orzeczenie z dnia 21 stycznia 1999 r. w
    sprawie Fressoz i Roire przeciwko Francji; raport Europejskiej Komisji Praw
    Człowieka z dnia 13 stycznia 1998 r., skarga nr 29183/95; (w:) M. A.
    Nowicki: Europejska Konwencja Praw Człowieka. Przegląd orzecznictwa,
    Palestra 1999/5-6 str. 107-108). W orzeczeniu tym Trybunał przypomniał, iż
    prasa ma zadania przekazywania informacji i idei na temat spraw publicznie
    ważnych, a społeczeństwo ma prawo je otrzymywać. Na osobach korzystających
    ze swobody wypowiedzi, w tym na dziennikarzach, ciążą obowiązki i
    odpowiedzialność, których zakres jest uzależniony od ich sytuacji oraz
    środków technicznych, którymi się posługują".

    Z uzasadnienia Wyroku Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 28 września 2000
    r.

    V KKN 171/98; OSNKW 2001/3-4 poz. 31
    Biuletyn Sądu Najwyższego 2001/2 str. 14

  • 26. Data: 2005-01-11 04:38:14
    Od: atlantis <a...@i...com>

    Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

    > Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna

    Kurewki dyspozycyjne z politycznego mianowania splacaja dlugi. Co widac
    po wyrokach czysto politycznych. Patrz: Kaczka.

    z dnia 28 marca 2003 r.
> [...]
    > publiczne, czy urzędowe nie może być wykonywane w taki sposób, aby naruszało

    Kurewki z SN powinny zatrudnic tlumaczy zamiast krasc publiczne
    pieniadze fikcyjnymi pensjami sedziowskimi. Kurewki z SN dowiedzialyby
    sie jak wyglada wykladnia w S. Nie ma i nigdy nie bylo rownosci pomiedzy
    osoba prywatna a publiczna (nie mylic z osoba prawna). Dotyczy to ich
    samych. Sa na to tuziny wyrokow. Autor tekstu nie powinien byc
    dopuszczony do praktykowania prawa.

  • 27. Data: 2005-01-11 04:43:49
    Od: atlantis <a...@i...com>

    Podaj mi cwoku Waglowski konkretny wyrok sadu w Strasbourgu na poparcie
    swojej tezy ze dobra osobiste osoby publicznej (nazwisko skorumpowanego
    urzednika) sa rownorzedne z dobrami osoby prywatnej.

    Kurewki z polskiego Sadu Najwyzszego niech zajma sie czym innym niz
    tlumaczeniem z jezyka angielskiego. Zle im to wychodzi co widac po
    bredniach ktore przytaczasz.

    Z twoim angielskim tez nie jest najlepiej skoro trzymasz sie kurczowo
    obcojezycznych bzdur osob trzecich (tj. polskiej intepretacji kurewek z
    SN angielskojezycznych wyrokow Strasbourga).

  • 28. Data: 2005-01-11 17:08:52
    Od: " jef_f" <j...@g...pl>

    atlantis <a...@i...com> napisał(a):

    > Podaj mi cwoku Waglowski konkretny wyrok sadu w Strasbourgu na poparcie
    > swojej tezy ze dobra osobiste osoby publicznej (nazwisko skorumpowanego
    > urzednika) sa rownorzedne z dobrami osoby prywatnej.

    Atlantis, tak sobie po cichu mysle czy mialbys powazne trudnosci z
    napisaniu tej twojej ciekawej wypowiedzi w sposob bardziej "strawny" dla
    oka?:>P
    Osobiscie jestem w trakcie zapoznawania sie ze strona Pana Piotra i musze
    powiedziec ze zawiera wiele bardzo (!)cennych informacji.
    Zaprenurowalem sobie wlasnie wydawany przez niego darmowy (sic!!) newsletter.
    Atlantis, a czy moglbys mi podac link do twoich opracowan?
    Jesli beda lepsze od tych ktore propopnuje Pan Piotr, chetnie stane sie
    twoim wiernym klientem.
    Mowie calkiem serio.
    Salut Jef_f.