  • 1. Data: 2005-01-07 18:45:26
    Temat: Lepiej darowizna czy umowa sprzedaży ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Sytuacja dla prawników pewnie wyda się prosta. Jednak ja się kompletnie na
    prawie nie znam, nie mam znajomych prawników, dlatego bardzo proszę o pomoc.

    2,5 roku temu ddostałem jako darowiznę Fiata126p od ojca. Była to pierwsza
    darowizna. Auto było tańsze od 9000 PLN, więc nie musiałem płacić podatku.

    Teraz sprzedałem ten samochód i dostałem od ojca Fiata Seicento. Co teraz
    zrobić ? Czy normalnie wypisać umowę darowizny (auto warte około 12
    tysiecy), czy może lepiej podpisać umowę sprzedaży (płaci się wtedy 2%
    bodaj). Czy poprzednia (pierwsza) darowizna ma jakiś wpływ na kwotę, którą
    teraz musiałbym zapłacić jeśli podpisalibyśmy umowę darowizny ?

    Pomocy :) Wiem, że niby to 2%, ale to sporo dla mnie.

    pozdrawiam i dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

    --
    Katanka
    www.Katanka.friko.pl

  • 2. Data: 2005-01-07 19:44:02
    Temat: Re: Lepiej darowizna czy umowa sprzedaży ?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pomocy :) Wiem, że niby to 2%, ale to sporo dla mnie.
    >
    > pozdrawiam i dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

    Skoro zostałaś obdarowana to była to niewątpliwie umowa darowizny. Dal celów
    podatkowych sumuje się darowizny miedzy danymi osobami za ostatnie 10 lat.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2005-01-07 21:58:22
    Od: "Slayer" <n...@m...meila>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Dal celów
    > podatkowych sumuje się darowizny miedzy danymi osobami za ostatnie 10 lat.

    eee, doczytaj pan... właściwe odpowiedzi na psp.podatki...

  • 4. Data: 2005-01-07 22:02:37
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Slayer napisał(a) w wiadomości

    > eee, doczytaj pan... właściwe odpowiedzi na psp.podatki...

    5 lat. Pomyliło mi się. Moja wina :)

    --
    JOHNSON :)