  • 1. Data: 2005-01-07 19:12:48
    Temat: Zniewaga na forum publicznym
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Witam

    Jaki paragraf KK stosowac w przypadku zniewagi na forum publicznym?
    (niecenzuralne opisy mojej osoby).
    Dzieki za pomoc :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2005-01-07 20:11:04
    Temat: Re: Zniewaga na forum publicznym
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rafal M napisał(a) w wiadomości news:crmmuo$i52$1@inews.gazeta.pl:
    > Witam
    >
    > Jaki paragraf KK stosowac w przypadku zniewagi na forum publicznym?
    > (niecenzuralne opisy mojej osoby).
    > Dzieki za pomoc :)

    Nie warto się obrażać. W interecie jest pełno oszołomów (zresztą poza nim
    również).
    Ale jak się upierasz to chyba art. 218 kk, z tym że to przestępstwo ścigane z
    oskarżenia prywatnego.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2005-01-07 20:58:47
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > Ale jak się upierasz to chyba art. 218 kk, z tym że to przestępstwo
    > ścigane z
    > oskarżenia prywatnego.
    >
    > --

    Raczej nie to :(

    Art. 218. § 1. Kto, wykonując czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społecznych, złośliwie lub uporczywie narusza prawa pracownika
    wynikające ze stosunku pracy lub ubezpieczenia społecznego,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Osoba określona w § 1, odmawiająca ponownego przyjęcia do pracy, o
    której przywróceniu orzekł właściwy organ,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Ten art mowi zupelnie co innego.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2005-01-07 21:48:04
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rafal M napisał(a) w wiadomości news:crmt5e$cfo$1@inews.gazeta.pl:

> [...]
    > której przywróceniu orzekł właściwy organ,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do

    Numery mi się pomyliły, chyba z kodeksem karnym z 1969 roku. Będzie to:

    Art. 216. § 1. Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej
    nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła,

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    § 2. Kto znieważa inną osobę za pomocą środków masowego komunikowania,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    § 3. Jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego albo
    jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub
    zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary.

    § 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd może orzec nawiązkę na
    rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny
    wskazany przez pokrzywdzonego.

    § 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    Nie wolno ufać swojej pamięci.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2005-01-07 21:58:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej nie to :(

    Art. 212 kk - ale również odradzam. Odenerwujesz się dodatkowo, wydasz kasę,
    a gość dostanie 100 zł na dom dziecka.

  • 6. Data: 2005-01-07 22:08:59
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    > § 5. Ściganie odbywa się z oskarżenia prywatnego.

    A to jak wyglada w praktyce?

    PS to juz tak w teorii, admin serwisu wszystko teksty skierowane w moja
    osobe juz pousuwal, a konto uzytkownika zawiesil.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2005-01-07 22:11:18
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Rafal M napisał(a) w wiadomości news:crn196$st8$1@inews.gazeta.pl:

    > A to jak wyglada w praktyce?

    Może tylko powiem, ze kosztuje to 300 zł i dużo stresu. Nie warto sobie zawracać
    tym głowy.

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2005-01-07 22:14:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Rafal M rzecze:
    > A to jak wyglada w praktyce?

    Dużo zachodu.
    Prościej obić gościowi kły tak by musiał je wymienić i wykosztować się
    na to.
    Chyba, że typ jest głupi i niereformowalny, wtedy kawałek ołowiu lub
    stali już tylko pozostaje.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2005-01-07 22:53:55
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl>

    > Art. 212 kk - ale również odradzam. Odenerwujesz się dodatkowo, wydasz
    > kasę,
    > a gość dostanie 100 zł na dom dziecka.

    Ok, dzieki :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2005-01-08 03:56:19
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:crn1jm$2ta$1@news.onet.pl

    > Prościej obić gościowi kły tak by musiał je wymienić i wykosztować się
    > na to.
    > Chyba, że typ jest głupi i niereformowalny, wtedy kawałek ołowiu lub
    > stali już tylko pozostaje.

    Mowiac o rzeczach publicznych, co grozi za publiczne nawolywanie do
    popelnienia przestepstwa-zabojstwa?

    --