  • 1. Data: 2012-12-27 19:32:33
    Temat: Znalazłem testament
    Od: Jako <o...@d...pl>

    Witam
    3 lata temu zmarł mój wujek, sąd przydzielił mieszkanie po nim jego
    siostrze (spadkobierca ustawowy), dzisiaj znalazłem w książce testament
    odręczny wujka w którym zapisuje mi mieszkanie.

    Czy ten testament jest coś warty czy można go od razu do śmieci ?

  • 2. Data: 2012-12-27 19:47:43
    Temat: Re: Znalazłem testament
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jako wrote:
> [...]
    > odręczny wujka w którym zapisuje mi mieszkanie.
    >
    > Czy ten testament jest coś warty czy można go od razu do śmieci ?

    Jest warty.
    Wrecz musisz go zglosic w sadzie spadku.
    Za ukrywanie testamentu mozesz pojsc siedziec.

    Skladasz w sadzie powtorny wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i
    przedkladasz testament. Poprzednia decyzja sądu zostanie uniewazniona i
    wszystko odbedzie sie jeszcze raz.

  • 3. Data: 2012-12-27 19:57:17
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Dec 27, 7:47 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > Skladasz w sadzie powtorny wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i
    > przedkladasz testament. Poprzednia decyzja sądu zostanie uniewazniona i

    Moze, najpierw pogadaj z ciotką...

  • 4. Data: 2012-12-27 20:42:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    >>> 3 lata temu zmarł mój wujek, sąd przydzielił mieszkanie po nim jego

    > Moze, najpierw pogadaj z ciotką...

    o czym?
    zawartosci paczek do pierdla czy wpisie w rejestrze skazanych?

    jak bedzie mial ochote to zawsze moze spadku nie przyjac , pdoarowac
    spadek ciotce, ale testament ma dostarczyc.

    w ogole dyskusja bedzie miala sens jak sad orzeknie ze testament jest
    wazny, bo a noz widelec brakuje daty albo wujek cos pokreslil na nim.

  • 5. Data: 2012-12-27 20:45:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On Dec 27, 7:47 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Moze, najpierw pogadaj z ciotką...

    O czym? Z ciekawości zapytam.

  • 6. Data: 2012-12-28 09:00:30
    Od: Jako <o...@d...pl>

    W dniu 2012-12-27 19:47, witek pisze:

> [...]
    >
    > Skladasz w sadzie powtorny wniosek o stwierdzenie nabycia spadku i
    > przedkladasz testament. Poprzednia decyzja sądu zostanie uniewazniona i

    ale testament jest odręczny słyszałem że ważność takiego to 6 miesięcy?

    poza tym wskazuje on konkretnie co kto ma dostać

    niby obecne przepisy na to pozwalają ale ówczesne 3 lata temu nie
    pozwalały tak pisać testamentu...

  • 7. Data: 2012-12-28 12:03:19
    Temat: Re: Znalaz?em testament
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 12/27/2012 08:45 PM, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > O czym? Z ciekawości zapytam.

    Czy nie ma testamentu z pozniejsza data ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org

  • 8. Data: 2012-12-28 12:14:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Dec 2012, Jako wrote:

    > ale testament jest odręczny słyszałem że ważność takiego to 6 miesięcy?

    Kto Ci takie cóś powiedział, niech się przyzna i wskaże podstawę
    prawną, a jeśli kłamał to niech odszczeka.

    Przepisy masz tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,7359
    ,20120428,forma-testamentu.html
    i zapodaj gdzie mówca znalazł 6 miesięcy, douczymy się :)

    > poza tym wskazuje on konkretnie co kto ma dostać
    >
    > niby obecne przepisy na to pozwalają ale ówczesne 3 lata temu nie pozwalały
    > tak pisać testamentu...

    I co z tego wyniknie dla wniosku o obowiazku pokazania w sądzie?
    Primo, 'witek' odniósł się do prostej tezy: testament należy ujawnić,
    za nieujawnienie można iść siedzieć, zaś od oceny czy testament jest
    skuteczny jest sąd a nie znalazca testamentu.
    Secundo, przepis obok w art.948 KC IMVHO nie wskazuje na obowiązek
    interpretacji w myśl przepisów obowiązujących w dniu sporządzenia,
    bo brzmi tak:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,7358
    ,20120428,przepisy-ogolne.html
    +++
    Art. 948.
    § 1. Testament należy tak tłumaczyć, ażeby zapewnić możliwie
    najpełniejsze urzeczywistnienie woli spadkodawcy.

    § 2. Jeżeli testament może być tłumaczony rozmaicie, należy przyjšć
    takš wykładnię, która pozwala utrzymać rozrzšdzenia spadkodawcy
    w mocy i nadać im rozsšdnš treœć.
    ---

    Jak na mój gust, jest to zapis zbliżony do stosowanej w kodeksie karnym
    zasady "wyboru stanu korzystniejszego dla sprawcy" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-12-28 18:25:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jako wrote:
    >>> 3 lata temu zmarł mój wujek, sąd przydzielił mieszkanie po nim jego

    > ale testament jest odręczny słyszałem że ważność takiego to 6 miesięcy?

    nie, wazny jest dopoki nie zostanie okreslony przez sad jako niewazny
    lub nie znajdzie sie testament z pozniejsza data zmieniajacy biezacy
    testament.

    > poza tym wskazuje on konkretnie co kto ma dostać

    nieszkodzi. Sad to przerobi na procenty.

    > niby obecne przepisy na to pozwalają ale ówczesne 3 lata temu nie
    > pozwalały tak pisać testamentu...

    nie pozwalaly tak dziedziczyc, co nie znaczy ze nie mozna bylo tak
    sporzadzic testamentu.

  • 10. Data: 2013-01-15 14:10:29
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 27 Gru 2012, 20:45, "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    wrote:
    > U ytkownik "Marek" <m...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:c4306421-d01a-44c5-9368-118c01cf780e@c14g2000
    vbd.googlegroups.com...

    > O czym? Z ciekawo ci zapytam.

    Zapytac, jak zdrowie, i czy mozna jej w czyms pomoc, zanim dowie sie,
    jak ja mezulek wyrolowal...