  • 341. Data: 2023-09-05 19:48:19
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 19:21:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Na etapie ustalania tożsamości nie wiedzieli zapewne, że przebywa za
    > granicą w chwili ustalania jego tożsamości.

    Pewnie nie. Ale jak juz ustalili, to wyszło, ze obcokrajowiec,
    i nie przebywa na miejscu.

    > A teraz, jak ustalili, to
    > już nie wiem, czemu miałoby to przeszkadzać.

    Wniosek trzeba napisac o pomoc prawną.
    Potem ministerstwo bedzie to z miesiąc międliło.
    A we wniosku tylko przesłuchanie jako świadka.
    I to nie wiadomo gdzie.

    Jakby chcieli zarzuty stawiac, to by trzeba całą masę papierów
    przygotować, a skonczyło by sie pewnie tak, ze nie ma ekstradycji
    własnych obywateli.

    J.

  • 342. Data: 2023-09-05 19:56:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 18:51:54 +0200, Shrek wrote:

    > Pewnie tak samo, co dopiero po pijaku. Z tym że ja kiedyś ćwiczyłem na
    > śniegu - i w przeciwieństwie do znakowmitej więszkości tych co jeżdzą
    > znacznie lepiej niż średnia wiem jak ciężko jest to wyprowadzić. W

    A śnieg to calkiem inna nawierzchnia.

    > skrócie - jak się spodziwasz i masz miejsce to 2/3 wyprowadzisz (nie
    > przy takiej prędkości).

    Nawet przy takiej, ale miejsca oczywiscie trzeba duzo.

    > Na jezdni po prostu w coś zajebiesz czyba że
    > będziesz miał po prostu farta.

    Tak jest.

    https://youtu.be/gbN3drqcBAw?t=38

    wiecej szczescia czy umiejetnosci?

    > To jak jesteś trzeźwy jedziesz około 80 i
    > pamiętasz żeby kręcić dwa razy wcześniej i dwa razu mniej:P

    Ale jakby pojechal 80, to by sie nie poslizgnął :-)

    > Już wcześniej go nosiło po całej, tylko po prostu nie zdążył:P

    wczesniej to nie widac, bo za daleko, a potem jest jeden pas,
    rozchodzący sie na dwa ...

    J.

  • 343. Data: 2023-09-05 19:56:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 18:41, J.F pisze:
    > 100m ... smiem polemizowac.
    > Raz, ze raczej 140km/h niz 100, ze 100km/h 100m pozwala na spokojne
    > hamowanie.
    > Dwa ... mialbym problem nazwac 100m "bezpośrednio przed".
    > Dla uniknięcia dylematu - na autostradach przejsc nie ma ..

    Już tu wiele razy szacowałem to. Wychodzi 100 km/h. Oczywiście z możliwą
    przy takich obliczeniach dokładnością. Jeśli twierdzisz, że to było 140
    km/h, to dostarcz choć poszlaki. Opieranie się na filmie niesie
    oczywiście ryzyko pomyłki w oszacowaniu, ale nie sądzę, by to było na
    poziomie 40%.

    Natomiast z tym wchodzeniem, to nie ma definicji "bezpośrednio". Dla
    mnie bezpośrednio, to na dystansie nie pozwalającym na zatrzymanie
    pojazdu. W tym konkretnym wypadku pieszy nie powinien tam wchodzić w
    ogóle, ani bezpośrednio, ani niebezpośrednio przed pojazdem, ale to już
    osobna kwestia.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 344. Data: 2023-09-05 19:58:19
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > to nie my tu będziemy oceniać tego pieszego, tylko sąd.

    > Ale mogę wykazać, że pieszy przechodzący w niedozwolonym miejscu co
    > najmniej powinien był przewidzieć, że spoza jego widoczności nadjedzie
    > pojazd. Właśnie z tego powodu tam są przejścia podziemne. Z tego, że
    > pieszy nie jest w stanie dostrzec pojazdu z dystansu koniecznego dla
    > zachowania bezpieczeństwa nawet w wypadku poruszających się w limicie
    > pojazdów. Przekroczenie prędkości w tym konkretnym wypadku nic nie
    > zmieniało, bo nadal pieszy takiej technicznej możliwości nie ma.

    No. Ale czy ja usiłuję wykazać, że on miał prawo tam przechodzić?
    Przecież pisałem - nie powinno tam go wogóle być, nawet jak by nic nie
    jechało.

    Owszem, decydując się na przejście w tym miejscu, powinien był
    przewidzieć, że może tym spowodować wypadek i że będzie musiał ponieść
    tego konsekwencje. Zaistniały dwa zdarzenia. Pieszy wszedł na jezdnię -
    to pierwsze. Drugie - był wypadek. Na razie nie ma żadnego powiązania
    przyczynowo skutkowego tych dwóch zdarzeń. A skoro nie ma, to bez
    znaczenia jest czy i kiedy ten pojazd dostrzegł, nie/mógł dostrzec lub
    powinien przewidzieć że nie dostrzeże. Jeśli cegła spadła z dachu i
    kogoś zabiła, to jakie ma znaczenie, że byłeś bez kasku w sposób
    nieupoważniony na tej budowie i to akurat na dachu z którego cegła
    spadła? Żadnego. No chyba, że Ci się udowodni że w sposób umyślny lub
    nieumyślny doprowadziłeś do spadnięcia tej cegły - to wtedy można a
    nawet trzeba badać okoliczności.

    Ale Ty nie potrafisz wykazać związku pomiędzy wejściem pieszego (byciem
    na dachu) a wypadkiem (cegła na łeb komuś spadła), ale próbujesz
    pieszemu robić zły PR, tym że wszedł na przejście (byłeś na dachu a nie
    powinieneś). Wymyślasz różne okoliczności, co pieszy powinien, czego nie
    powinien, żeby skoro nie da się mu winy za wypadek przypisać, to chociaż
    niech się o tą winę otrze.

    > I wracając do naszych przewidywań - pieszy wchodząc godził się na to, że
    > jeśli pojazd nadjedzie, to chcąc uniknąć potrącenia będzie musiał podjąć
    > jakieś nieprzewidziane wcześniej manewry, które doprowadzą do wypadku
    > drogowego. W Polsce jest tak głupio, że jakby nie doszło do wypadku, to
    > by odpowiadał za wykroczenie, a jeśli skutkiem jest wypadek, to
    > odpowiada za przestępstwo.
    >
    > Resztę zostawmy sądowi, bo tu nic więcej się wywieść nie da i
    > przerzucamy się domysłami, a nie argumentami. Nie mamy podstawowych danych.

    Nie mamy podstawowych danych, ale "Bo ja uważam, że przyczynił się swoim
    zachowaniem do wypadku". A mi się kiedyś wydawało, że Shrek wyolbrzymia
    ... ;)

    PD

  • 345. Data: 2023-09-05 20:08:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 18:48, J.F pisze:
    > Na filmie tez tam gesto krzaków.

    Tego nie rozkminię, bo by po prostu trzeba jechać i popatrzyć. Patrzenie
    na fotkę sprzed dwóch lat sensu głębszego nie ma. Ale tu widok z okolicy
    przystanku: https://zapodaj.net/plik-kHlVctiHj3 . Mogli dostrzec
    wchodzącego za krzaki pieszego.

    > Troche daleko i pamietaj ze noc była, choc pieszy pod latarnią.

    Nie będę się upierał. Trzeba by było po prostu tam iść i zobaczyć, ale
    moim zdaniem możliwe.

    > No ale gdyby nawet dostrzegli, to miejsce na łagodne hamowanie było.

    Zdecydowanie nie. Awaryjne hamowanie ze 100 km/h, to blisko 200 metrów.
    A Ty piszesz o łagodnym - to by się pewnie z 400 metrów musiało znaleźć.

    > Poza tym chyba by nie zdążył przejsc szerokosci wysepki, jesli szybko
    > jechali.

    Popatrz na film. Policz. Oni go mogli z tego miejsca, co wyżej zrobiłem
    zrzut dostrzec.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 346. Data: 2023-09-05 20:12:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Natomiast z tym wchodzeniem, to nie ma definicji "bezpośrednio".

    W sumie to jest:)

    https://sjp.pwn.pl/slowniki/bezpo%C5%9Bredni.html

    2. <<znajdujący się bardzo blisko, niczym nieprzedzielony>>

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 347. Data: 2023-09-05 20:17:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 19:56, J.F pisze:

    > A śnieg to calkiem inna nawierzchnia.

    Paradoksalnie... na śniegu jest łatwiej.

    > Nawet przy takiej, ale miejsca oczywiscie trzeba duzo.

    Przy 140 bym nie wyprowadził. Po prostu. Nie umiem...

    > wczesniej to nie widac, bo za daleko, a potem jest jeden pas,
    > rozchodzący sie na dwa ...

    Już wtedy zwiedzał całą, tylko dokończył potem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 348. Data: 2023-09-05 20:26:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tego nie rozkminię, bo by po prostu trzeba jechać i popatrzyć. Patrzenie
    > na fotkę sprzed dwóch lat sensu głębszego nie ma.

    Ale po co rozklimiać sprzed dwóch lat, jak widać na filmie, że nie widać?

    > Ale tu widok z okolicy
    > przystanku: https://zapodaj.net/plik-kHlVctiHj3 . Mogli dostrzec
    > wchodzącego za krzaki pieszego.

    Tak, najebany w trzy dupy, zapierdalający 120-140km/h kierownik ze 100
    metrów widzi pieszego na drugiej jezdni przedzielonej pasem zieleni.
    Następnie pokonuje ta odległość 1 sekundę i pieszy jest już 20 metrów
    dalej, już na jego jezdni, bo przyspiesza skokowo do 70km/h i następnie
    zatrzymuje się złośliwe w miejscu na jezdni, żeby zdłośliwie spowodować
    wypadek (gdyby się nie zatrzymał to by zdążył przed najebusem). Ma to
    sens! Tak właśnie było! Czy ty chociaż przez chwilę się zastanowiłeś co
    ty wypisujesz, czy też chęć poparcia kolegów tak ci na mózg padła że co
    by za głupotę nie napisali ty ją podniesiesz do kwadratu?

    > Zdecydowanie nie. Awaryjne hamowanie ze 100 km/h, to blisko 200 metrów.

    Że co?

    > A Ty piszesz o łagodnym - to by się pewnie z 400 metrów musiało znaleźć.

    Pociągiem jeździsz?

    Robert - odlatujesz już do reszty. Weź głęboki oddech, policz do 10,
    napisz że cię poniosło i koniec tematu... Chyba ci mózg troszkę wyprało...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 349. Data: 2023-09-05 20:36:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 18:21, J.F pisze:

    > Ale to istotne tylko w sytuacji, gdy pieszy musi ustąpić
    > pierwszenstwa. Natomiast trzeba pamietac, ze auto jadące 100km/h
    > potrzebuje 40-50m na samo zatrzymanie, plus jeszcze reakcje kierowcy
    > itp. A przeciez nie wiadomo czy jedzie 100 czy 120 ... Aczkolwiek ...
    > jak kierowca zaraz zacznie hamowac, to do przejscia dojedzie
    > powiedzmy po 3s ... pieszy ma szanse opuscic pas ruchu :-)

    Twój wywód miałby sens, gdyby pieszy spojrzał w prawo, źle ocenił
    prędkość (jadącego ~100 km/h w tym miejscu mógł się nie spodziewać) i
    wszedł. A on nie spojrzał. Jedynie fart spowodował, że ten samochód w
    niego nie wjechał.

    > Ja tam nie wiem, ale czy to auto nie było jakos bardzo hałaśliwe ?

    Nie wiem, ale w nocy, to o ile nie było elektryczne, to raczej słychać.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 350. Data: 2023-09-05 20:41:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 18:23, Shrek pisze:

    > Blebleble... To by znaczyło że za każdym razem jak wchodzisz na
    > przejście to "wtargiwujesz".

    Dlatego przejścia buduje się tylko w miejscach, gdzie jest ograniczenie
    prędkości do 50 km/h, albo stosuje się światła.

    > Bez znaczenia, bo na który wszedł to się nagrało i nie był to pas po
    > którym poruszał się samochód. Chyba że zaraz go będziesz oskarżał o
    > usiłowanie.

    Usiłowanie czego? Do wypadku doszło, a zresztą jest to przestępstwo
    umyślne.

    > Mógł... Z tym że ciężko wtedy powiedzieć że kolo wtargnął bezpośrednio
    > przed pojazd skoro musiał on zmienić pas, żeby być na kolizyjnym.

    Rozwiniesz, co to Twoim zdaniem zmienia? To na drodze każdy pas osobno
    rozpatrujesz?

    > Podobnie jak przejście w niedozwolonym miejscu.
    > Ale to nie ma znaczenia co on sobie myślał ani co chciał. Po prostu
    > wbrew temu co insunujesz nie wtargnął bezpośrenio pod nadjeżdzający
    > pojazd. I tyle. Zgadzam się że można mu przypisać przejście w miejscu
    > niedozwolonym. Śmiało. Tylko po co?

    Też nie wiem. To Twój pomysł. Ja insynuuję, że pieszy tym wejściem
    przyczynił się do wypadku, a nie że przechodzi w miejscu niedozwolonym -
    co zresztą akurat jest oczywiste.

    --
    (~) Robert Tomasik