  • 1. Data: 2002-04-12 12:46:59
    Temat: Znaki drogowe - przestrzegać ?
    Od: "Shoovie" <s...@b...pl.NO_SPAM>

    Witam wszystkich!

    Mam pytanie: czy znaki, ktore nie sa postawione przez Zarzad Drog
    Miejskich
    tylko przez Administracje Osiedla sa rownoznaczne? I czy za ich
    nie przestrzeganie mozna wzywac straz miejska w celu zakladania
    blokad?
    Dotyczy to odwiecznego problemu z miejscami do parkowania.

    Z gory dzieki za info.

    Pozdr,
    Shoovie

  • 2. Data: 2002-04-12 13:05:21
    Temat: Re: Znaki drogowe - przestrzegać ?
    Od: "Shoovie" <s...@b...pl.NO_SPAM>

    Qwax napisał(a) w wiadomości: <2...@2...17.138.62>...

    >Czy po wystawieniu na PRYWATNEJ drodze znaku (zgodnie ze wszystkimi
    >zasadami jego wystawienia) mamy prawo żądać jego respektowania przez
    >przyjeżdżających do nas gości? ;-)))

    Jesli jest to droga prywatna (Twoja), to mozesz sie na niej polozyc
    i nikt nie ma prawa po Tobie przejechac. Jak chcesz postaw znak
    "teren prywatny-zakaz wjazdu" i nie bedziesz musial sie o nic
    wiecej martwic.

    Pozdr,
    Shoovie

  • 3. Data: 2002-04-12 13:07:22
    Od: "Qwax" <...@...q>

> [...]
    > tylko przez Administracje Osiedla sa rownoznaczne? I czy za ich
    > nie przestrzeganie mozna wzywac straz miejska w celu zakladania

    Znak drogowy - jak sama nazwa wskazuje - jest znakiem DROGOWYM a nie
    wystawianym i jako taki podlega Kodeksowi Drogowemu i jedynie w
    oparciu o ten Kodeks winno się rozpatrywać sprawę jego wystawienia,
    kształtu, wielkości i respektowania.

    Przy okazji ciekawy problem podobny w treści (nie mam pod ręką
    kodeksu)

    Czy po wystawieniu na PRYWATNEJ drodze znaku (zgodnie ze wszystkimi
    zasadami jego wystawienia) mamy prawo żądać jego respektowania przez
    przyjeżdżających do nas gości? ;-)))

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 4. Data: 2002-04-12 14:13:13
    Od: "Qwax" <...@...q>

> [...]
    > i nikt nie ma prawa po Tobie przejechac. Jak chcesz postaw znak
    > "teren prywatny-zakaz wjazdu" i nie bedziesz musial sie o nic

    Wiem. Ale pytanie dotyczyło żądania respektowania "znaku drogowego" a
    nie mojego widzimisię!
    Bo jeżeli tak to odpowiedź na pierwsze Twoje pytanie jest
    jednoznaczna!

    A przy okazji odpowiedziałeś na swoje pytanie ;->>>

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 5. Data: 2002-04-12 23:03:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Shoovie wrote:

> [...]
    > blokad?
    > Dotyczy to odwiecznego problemu z miejscami do parkowania.

    IMHO kodeks mowi o znakach jako o znakach podajac ich ksztalt i znaczenie.
    Ne ma znaczenia kto go postawil. Mozesz napisac zazalenie do zarzadu drog
    ze osiedle stawia znaki przy ich drogach i czekac na dalszy rozwoj
    wydarzen, do tego czasu nalezy przestrzegac.

  • 6. Data: 2002-04-12 23:04:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Qwax wrote:

> [...]
    >+ wystawianym i jako taki podlega Kodeksowi Drogowemu i jedynie w
    >+ oparciu o ten Kodeks winno się rozpatrywać sprawę jego wystawienia,

    No i... ??
    Odpowiedzialnym i władnym jest zarządca drogi - jeśli jest to
    teren osiedla, to zarządcą może być administrator osiedla.
    Jak postawi znak - to to jest znak DROGOWY.
    Co chciałeś powiedzieć ? -;)
    (pytam czy np. nie miałeś pomysłu pt. "to policja
    stawia znaki" albo jakiegoś podobnego... !)
    [...]
    >+ Czy po wystawieniu na PRYWATNEJ drodze znaku (zgodnie ze wszystkimi
    >+ zasadami jego wystawienia) mamy prawo żądać jego respektowania przez
    >+ przyjeżdżających do nas gości? ;-)))

    A JAK MYŚLISZ ?? (dziwię się ";" !)

    IMO: w przypadkach kiedy droga jest niepubliczna
    a nie ma powodu, żeby żądać stosowania innych zasad - powinny
    być stosowane zapisy KD (to napisali w KD - nie chce mis
    się sprawdzać, chce mi się spać ;)).
    Czyli jeśli postawisz powszechniu znany znak DROGOWY (zdefiniowany
    w rozp. ministra) to on tę funkcję PEŁNI. I można poprosić
    stosowny organ żeby "ustawił" niestosujących się (samemu
    mandatów oczywiście nie wolno wystawiać !).
    Przecież codziennie spotyka się to na parkingach różnych
    PRYWATNYCH instytucji...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-13 08:55:04
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Shoovie" <s...@b...pl.NO_SPAM> napisał w wiadomości

> [...]
    > blokad?
    > Dotyczy to odwiecznego problemu z miejscami do parkowania.

    Tak.
    Swego czasu w Poznaniu policjanci ukarali kierowcę, który nie
    zatrzymał się przed znakiem STOP przed wyjazdem z parkingu przy
    supermarkecie na ulicę. Kierowca bronił się tłumaczeniem, że znak
    ustawiła Dyrekcja supermarketu, na prywatnym terenie i Policji nic do
    tego. Odpowiedź była jasna: Policji nie interesuje kto i dlaczego
    postawił znak lecz fakt, czy kierowcy się stosują do przepisów
    drogowych.
    Na osiedlach jest jeszcze prościej - zdarza się, że administracja
    osiedla sama wzywa Policję. Bardzo często pojazdy parkują
    uniemożliwiając dojazd Straży Pożarnej czy innym Pogotowiom do
    budynków, co często skutkuje karami dla administratora osiedla
    tarasowanie w/w dróg wymierzanymi w czasie kontroli.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 8. Data: 2002-04-13 13:05:35
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

> [...]
    > tego. Odpowiedź była jasna: Policji nie interesuje kto i dlaczego
    > postawił znak lecz fakt, czy kierowcy się stosują do przepisów

    No dobrze, a co będzie, jeśli we własnej posiadłości (np. 100ha) wyasfaltuję
    parę km dróg? Jeśli wjazdu nie zamknę i nie ogrodzę (bo chyba nie mam
    takiego obowiązku?) tylko postawię tabliczkę "Teren prywatny", to czy innych
    którzy np przez pomyłkę tam wjadą będą obowiązywały znaki kóre sam tam
    postawię? (np. "Prędkość min. 150", albo czerwone światło ;-)

    Marcus

  • 9. Data: 2002-04-13 16:29:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Apr 2002, Marcus wrote:
    [...]
> [...]
    >+ parę km dróg? Jeśli wjazdu nie zamknę i nie ogrodzę (bo chyba nie mam

    Jak wyżej (przejrzyj posty obok). Twoje drogi - twój zarząd
    - stawiasz znaki - a KD powiada że na drogach niepublicznych
    o ile nie ma innych wskazań stosuje się zasady KD.

    >+ takiego obowiązku?) tylko postawię tabliczkę "Teren prywatny", to czy innych
    >+ którzy np przez pomyłkę tam wjadą będą obowiązywały znaki kóre sam tam
    >+ postawię? (np. "Prędkość min. 150", albo czerwone światło ;-)

    "Prędkość min. 150" jest nieco poza zakresem ;) a jak rozumiem to
    wg KD obowiązują zasady CAŁEGO KD.
    Sądzę że jeśli NA WJEŹDZIE ustawisz taki znak to będzie OK :)
    Choć... przypadek że z 2 dróg jedna jest "ograniczona do 3 ton"
    a druga jednokierunkowa był wałkowany (przez sądy) w zeszłym roku.
    Ostatecznego rozstrzygnięcia nie znam, wyglądało że znaki
    są "legalne" (czyli TIR wjedzie - i nie wyjedzie; trzeba rozebrać
    i wywozić po kawałku :>).
    Możesz mieć prawo postawić "min.150" :) (i wymagać), głowy nie dam.. :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-04-13 16:40:05
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    .

> [...]
    tam
    > postawię? (np. "Prędkość min. 150", albo czerwone światło ;-)

    Myślę że nie:
    1. Nie znam znaku "teren prywatny", tabliczkę zignoruję (co często
    muszę robić);
    2. Policja wjedzie tylko z nakazem;
    3. Ty możesz robić to, co się tobie podoba

    To tak w żartach. Twoja własność - twój problem.

    Kotewka
    k...@w...pl