  • 1. Data: 2002-04-12 11:04:57
    Temat: Co pierwsze
    Od: "Lusia" <L...@g...pl>

    Zlozylam sprawe o alimenty, maz twierdzi ze zlozyl o rozwod ale nie ma wpisu
    jesgo pozwu w zadnym sadzie. Jest mozliwosc ze zlozyl lub ze klamie.
    Z tego co wiem sprawa o alimenty nie odbedzie sie jesli jest sprawa o rozwod
    poniewaz alimenty i tak beda roztrzygane na sprawie rozwodowej. Czy moja
    sprawa o alimenty odbedzie sie jesli jest zlozona wczesniej od sprawy o
    rozwod? Obawiam sie ze maz bedzie probowal przeciagac rozwod w
    nieskonczonosc by nie placic alimentow. Co wtedy robic?

    pozdrawiam,
    Luiza

  • 2. Data: 2002-04-12 13:20:50
    Temat: Re: Co pierwsze
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Lusia wrote:

    > Zlozylam sprawe o alimenty, maz twierdzi ze zlozyl o rozwod ale nie ma wpisu
    > jesgo pozwu w zadnym sadzie. Jest mozliwosc ze zlozyl lub ze klamie.

    To niech pokaże odpis pozwu (o ile nie doręczą ci go niebawem).

    > Z tego co wiem sprawa o alimenty nie odbedzie sie jesli jest sprawa o rozwod
    > poniewaz alimenty i tak beda roztrzygane na sprawie rozwodowej. Czy moja

    Sąd może orzec o alimentach w wyroku, ale nie musi - następuje to na
    wniosek małżonka którego rozwód pozostawia w niedostatku (co czasem można
    stwierdzić dopiero po jakimś czasie spowodowanym podziałem majątku).

    > sprawa o alimenty odbedzie sie jesli jest zlozona wczesniej od sprawy o
    > rozwod? Obawiam sie ze maz bedzie probowal przeciagac rozwod
    > nieskonczonosc by nie placic alimentow. Co wtedy robic?

    Nie ma strachu - w najgorszym wypadku sąd zawiesi tę sprawę do czasu
    rozstrzygnięcia o rozwodzie, jeśli uzna że wynik tej drugiej ma wpływ na
    alimentację, jednak nie ma przeszkód aby obie sprawy toczyły się
    równolegle (oczywiście pozwu rozwodowego nie można później rozszerzyć na
    żądanie alimentów).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-12 14:07:35
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" [...]

> [...]
    > alimentację, jednak nie ma przeszkód aby obie sprawy toczyły się
    > równolegle (oczywiście pozwu rozwodowego nie można później rozszerzyć na

    jesli zas maz nie lozy na maloletnie dziecko rozwod do alimentow WCALE nie
    jest potrzebny.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-04-12 15:24:11
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Przepraszam ale tu poprawie cie nie mogą sie toczyć jednoczesnie te dwie
    sprawy
    wniesieniem sprawy o rozwód , sąd rodzinny zawiesi to postępowanie i
    powiadomi sąd okręgowy ,który prowadzi sprawę o rozwód, który po ustaleniu
    ,że strona powodowa podtrzymuje żądanie co do świadczeń za okres od
    wytoczenia powództwa o rozwod ,rozsztrzyga o nim w myśl art.443 kpc .W
    części,w jakiej postępowanie nie zostało zawieszone,sprawa podlega dalszemu
    rozpoznaniu...
    O prawomocnym zakończeniu sprawy rozwodowej sąd okregowy zawiadomi sąd
    rodzinny i ten podejmie zawieszone postepowanie ...
    Ponadto cie informuje ,że w sprawie o rozwód możesz żadać zabezpieczenia
    alimentów do czasu zakonczenia postępowania w kwocie takiej samej np. jak
    wnosiłas o alimenty .....
    Sandra

  • 5. Data: 2002-04-12 20:26:35
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    > Ponadto cie informuje ,że w sprawie o rozwód możesz żadać zabezpieczenia
    > alimentów do czasu zakonczenia postępowania w kwocie takiej samej np. jak
    > wnosiłas o alimenty .....
    Święta prawda. I tego radziłbym trzymać się Lusi.
    Rob

  • 6. Data: 2002-04-13 08:32:35
    Od: "Lusia" <L...@g...pl>

    Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

    Luiza