  • 1. Data: 2002-04-12 12:44:31
    Temat: legalność oprogramowania
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Czy prowadząc usługi komputerowe mam prawo wgrać klientowi program, który
    należy do niego, ale jest piracki i klient godzi się na to, bym ten piracki
    program wgrał. czy mogę skasować pieniądze tylko za usługe instalacji tego
    programu?

  • 2. Data: 2002-04-12 13:27:17
    Temat: Re: legalność oprogramowania
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 12 Apr 2002 j...@p...onet.pl wrote:

    > Czy prowadząc usługi komputerowe mam prawo wgrać klientowi program, który
    > należy do niego, ale jest piracki i klient godzi się na to, bym ten piracki

    Jeśli jest piracki, to jak może "należeć" do klienta? Nie program należy,
    tylko nośnik z jego egzemplarzem.

    > program wgrał. czy mogę skasować pieniądze tylko za usługe instalacji tego
    > programu?

    Jeśli naprawdę nie wiesz, to nie możesz popełnić współudziału w
    przestępstwie (paserstwo jest tylko umyślne). Schody zaczynają się dopiero
    kiedy masz podejrzenia że program jest piracki. Ale śpij spokojnie -
    szansa że ktokolwiek zdenuncjuje twoją rolę w paserstwie klienta jest
    znikoma.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-12 14:16:26
    Od: "Qwax" <...@...q>

> [...]
    piracki
    > program wgrał. czy mogę skasować pieniądze tylko za usługe

    Z tego co słyszałem to nie doniesienie o przestępstwie jest również
    karalne. Poza powyższym można by się przyczepić do współudziału (gdy
    wystawisz fakturę) lub zatajenia dochodów (gdy nie wystawisz dokumentu
    sprzedaży)

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 4. Data: 2002-04-12 17:54:59
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Qwax wrote:

    > Z tego co słyszałem to nie doniesienie o przestępstwie jest również
    > karalne

    Tylko o tych najcięższych - art. 240 KK.

    > Poza powyższym można by się przyczepić do współudziału (gdy wystawisz
    > fakturę) lub zatajenia dochodów (gdy nie wystawisz dokumentu sprzedaży)

    Tak czy owak, ryzykuje wpadkę :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)