    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znaki drogowe - przestrzegać ?
    Date: Sat, 13 Apr 2002 01:04:04 +0200

    On Fri, 12 Apr 2002, Qwax wrote:

    >+ > Mam pytanie: czy znaki, ktore nie sa postawione przez Zarzad Drog
    >+ > Miejskich
    >+ > tylko przez Administracje Osiedla sa rownoznaczne? I czy za ich
    >+ > nie przestrzeganie mozna wzywac straz miejska w celu zakladania
    >+ > blokad?
    >+
    >+ Znak drogowy - jak sama nazwa wskazuje - jest znakiem DROGOWYM a nie
    >+ wystawianym i jako taki podlega Kodeksowi Drogowemu i jedynie w
    >+ oparciu o ten Kodeks winno się rozpatrywać sprawę jego wystawienia,
    >+ kształtu, wielkości i respektowania.

    No i... ??
    Odpowiedzialnym i władnym jest zarządca drogi - jeśli jest to
    teren osiedla, to zarządcą może być administrator osiedla.
    Jak postawi znak - to to jest znak DROGOWY.
    Co chciałeś powiedzieć ? -;)
    (pytam czy np. nie miałeś pomysłu pt. "to policja
    stawia znaki" albo jakiegoś podobnego... !)
    [...]
    >+ Czy po wystawieniu na PRYWATNEJ drodze znaku (zgodnie ze wszystkimi
    >+ zasadami jego wystawienia) mamy prawo żądać jego respektowania przez
    >+ przyjeżdżających do nas gości? ;-)))

    A JAK MYŚLISZ ?? (dziwię się ";" !)

    IMO: w przypadkach kiedy droga jest niepubliczna
    a nie ma powodu, żeby żądać stosowania innych zasad - powinny
    być stosowane zapisy KD (to napisali w KD - nie chce mis
    się sprawdzać, chce mi się spać ;)).
    Czyli jeśli postawisz powszechniu znany znak DROGOWY (zdefiniowany
    w rozp. ministra) to on tę funkcję PEŁNI. I można poprosić
    stosowny organ żeby "ustawił" niestosujących się (samemu
    mandatów oczywiście nie wolno wystawiać !).
    Przecież codziennie spotyka się to na parkingach różnych
    PRYWATNYCH instytucji...

    Pozdrowienia, Gotfryd