  • 11. Data: 2006-01-20 14:43:42
    Temat: Re: Zmniejszenie stawki zasadniczej
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

    > "Coś" podpisał - poinformował o tym w drugim poście.

    A porozumienie stron nie może być w formie pisemnej?

    > Obniżenie stawki 'podstawowej" jest jak najbardziej zmiana na niekorzyść
    > pracownika.

    Bada się całościowo a nie wyrywkowo.

    > Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem.
    > Dlaczego?
    > Ponieważ to że 'wychodzi na to samo' - nie oznacza że tak będzie za miesiąc
    > dwa, kiedy premia zostanie obciętą - i otrzyma tylko wynagrodzenie
    > zasadnicze - bez premii, albo z premią np. 1zł.
    > Ponadto nie wiemy czy to jest premia, czy nagroda uznaniowa.

    Ale to już tylko gdybanie. Nie wiemy wielu rzeczy. A skoro nie wiemy
    nie można z góry zkładać że tylko wypowiedzenie zmieniające jest dobre.
    I tak jest w każdym wypadku.

    > Reasumując - obniżenie wynagrodzenia zasadniczego - IMO - nie jest
    > korzystne dla pracownika nigdy /chyba że potrzebuje pracownik z różnych
    > powodów jak najniższe dochody ;)/

    A ja jestem w stanie sobie wyobrazić takie zmniejszenie wynagrodzenia
    zasadniczego, które jest w wystarczającym stopniu kompensowane wzrostem
    innych składników wynagrodzenia.

    To czy wypowiedzenie zmieniające jest konieczne czy nie można powiedzieć
    tylko jak się wie wszystko na temat starych warunków wynagradzania i
    nowych warunków wynagradzania. I tyle.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."