  • 1. Data: 2004-04-02 14:19:59
    Temat: Zmiana najemcy mieszkania
    Od: Julian <j...@p...onet.pl>

    Jak dokonac zmiany najemcy mieszkania nalezacego do gminy. Mieszkam w
    nim od kilkudzieisieciu lat. Glownym najemca jest moja mama, ktora od
    prawie 20 lat jest inwalidka pierwszej grupy i nie porusza sie
    samodzielnie.
    Zalatwiam wszystkie sprawy zwiazane z utrzymaniem mieszkania, ale
    przez to, ze nie jestem najemca, nie mam tzw. tytulu prawnego do
    lokalu, nie moge uzyskac kredytu w banku, czy pozyczki w zakladzie
    pracy, na jego remont. Nie moge sobie odpisac ulgi mieszkaniowej,
    chociaz byloby to duzo korzystniejsze dla mnie, bo place wyzszy
    procentowo podatek, niz moja mama.
    Nie moge tez na swoje nazwisko zalatwic pozwolenia na instalacje
    ogrzewania gazowego, musze bawic sie w pelnomocnictwa.
    Wystepowalem z wnioskiem do zakladu gospodarki mieszkaniowej o zmiane
    najemcy, ale otrzymalem odpowiedz, ze jest to mozliwe w przypadku
    zgonu dotychczasowego najemcy.
    Czy naprawde nie ma sposobu na te sytuacje?

    pozdrawiam
    Julian