  • 1. Data: 2002-03-14 16:08:33
    Temat: Zmiana imienia w akcie urodzenia
    Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy ktos z tu obecnych przeprowadzal albo wie jak sie odbywa operacja
    zmiany imienia albo nazwiska ?
    Potrzebuje informacji na ten temat. Jak to sie zalatwia i na ile jest to
    skomplikowane i jakie sa koszty.
    W akcie urodzenia mam 1 imie a w dowodzie 2. W wiekszosci dokumentow
    (dyplomy, prawo jazdy, banki itp) mam tak jak w dowodzie ale w akcie slubu i
    akcie urodzenia dziecka tylko jedno.
    Chcialbym to wyprostowac i zastanawiam sie w ktora strone bedzie latwiej,
    czy 'zalegalizowac' to drugie imie czy sie go pozbyc.

    Dodam ze z roznych powodow i tak wiekszosc dokumentow bede wymienial
    (paszport, DO, PJ) . Martwia mnie jednak dyplomy i swiadectwa, nie wiem czy
    z nimi nie bedzie problemow.

    Dzieki za pomoc
    pozdrawiam

    Pawel (w porywach Andrzej)

  • 2. Data: 2002-03-14 16:45:36
    Temat: Re: Zmiana imienia w akcie urodzenia
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 14 Mar 2002, Pawel P wrote:

    > Czy ktos z tu obecnych przeprowadzal albo wie jak sie odbywa operacja
    > zmiany imienia albo nazwiska ?

    W szpitalu ;) Tylko uważaj żeby ci nie zamienili nazwiska z sąsiadem w
    sali ;)

    Na poważnie - w starostwie powiatowym.

    > Chcialbym to wyprostowac i zastanawiam sie w ktora strone bedzie latwiej,
    > czy 'zalegalizowac' to drugie imie czy sie go pozbyc.

    Jeśli chcesz nowy dowód, to idziesz do urzędu miejskiego, nie do starosty.
    BTW ciekawe jak doszło do tej rozbieżności, skoro przy wydawaniu dowodu
    wymaga się kopii aktu urodzenia?

    > Dodam ze z roznych powodow i tak wiekszosc dokumentow bede wymienial
    > (paszport, DO, PJ) . Martwia mnie jednak dyplomy i swiadectwa, nie wiem czy
    > z nimi nie bedzie problemow.

    Ja mam na świadectwie maturalnym i dyplomie wyższej uczelni inne imiona
    niż w dowodzie i nikomu to nie przeszkadzało.

    --
    Gwidon (w porywach Szymon) Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-14 18:58:22
    Od: Myszoor <m...@p...fm>

> [...]
    > Chcialbym to wyprostowac i zastanawiam sie w ktora strone bedzie latwiej,
    > czy 'zalegalizowac' to drugie imie czy sie go pozbyc.

    wystarczy pójść do właściwego urzędu w miejscu zamieszkania,do biura
    dowodów osobistych z aktulanym aktem urodzenia i wyjaśnić rozbieżność.
    Nie ma sensu dodawać tego drugiego imienia tylko dlatego, że ktość ci je
    kiedyś dopisał. Poza tym takich kombinacji nie wykonuje się.
    Jak wymienisz dowód to później wymień paszport i PJ. Zawsze
    najważniejsze dane to te, które znajdują się na akcie urodzenia.

    Koszty:
    -wymiana dowodu osobistego 30zł
    -dwa aktualne zdjęcia z lewym półprofilem (ok. 20zł)
    -akt urodzenia 5 zł za podanie (chyba, że akt ten znajduje
    się w USC, tam gdzie będziesz wymieniał dowód - to
    wtedy nie musisz go przynosić, urzędnik ma obowiązek
    sam sobie sprawdzić.

    W przypadku dyplomów to nie ma szczególnego znaczenia.

    Pzdr.
    Urzędas Myszoor

  • 4. Data: 2002-03-15 07:15:59
    Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > BTW ciekawe jak doszło do tej rozbieżności, skoro przy wydawaniu dowodu
    > wymaga się kopii aktu urodzenia?

    Po prostu nikt nie sprawdzil.
    Drugie imie sam sobie dopisalem we wniosku. To drugie imie w sumie mam, bo
    dostalem je na chrzcie.

    Dzieki za odpowiedz.
    Pawel

  • 5. Data: 2002-03-15 07:18:19
    Od: "Pawel P" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Myszoor" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Koszty:
    > W przypadku dyplomów to nie ma szczególnego znaczenia.
    >
    > Pzdr.
    > Urzędas Myszoor

    Dzięki, Pawel