    From: Myszoor <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana imienia w akcie urodzenia
    Date: Thu, 14 Mar 2002 19:58:22 +0100

    > W akcie urodzenia mam 1 imie a w dowodzie 2. W wiekszosci dokumentow
    > (dyplomy, prawo jazdy, banki itp) mam tak jak w dowodzie ale w akcie slubu i
    > akcie urodzenia dziecka tylko jedno.
    > Chcialbym to wyprostowac i zastanawiam sie w ktora strone bedzie latwiej,
    > czy 'zalegalizowac' to drugie imie czy sie go pozbyc.

    wystarczy pójść do właściwego urzędu w miejscu zamieszkania,do biura
    dowodów osobistych z aktulanym aktem urodzenia i wyjaśnić rozbieżność.
    Nie ma sensu dodawać tego drugiego imienia tylko dlatego, że ktość ci je
    kiedyś dopisał. Poza tym takich kombinacji nie wykonuje się.
    Jak wymienisz dowód to później wymień paszport i PJ. Zawsze
    najważniejsze dane to te, które znajdują się na akcie urodzenia.

    Koszty:
    -wymiana dowodu osobistego 30zł
    -dwa aktualne zdjęcia z lewym półprofilem (ok. 20zł)
    -akt urodzenia 5 zł za podanie (chyba, że akt ten znajduje
    się w USC, tam gdzie będziesz wymieniał dowód - to
    wtedy nie musisz go przynosić, urzędnik ma obowiązek
    sam sobie sprawdzić.

    W przypadku dyplomów to nie ma szczególnego znaczenia.

    Pzdr.
    Urzędas Myszoor