    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana imienia w akcie urodzenia
    Date: Thu, 14 Mar 2002 17:45:36 +0100

    On Thu, 14 Mar 2002, Pawel P wrote:

    > Czy ktos z tu obecnych przeprowadzal albo wie jak sie odbywa operacja
    > zmiany imienia albo nazwiska ?

    W szpitalu ;) Tylko uważaj żeby ci nie zamienili nazwiska z sąsiadem w
    sali ;)

    Na poważnie - w starostwie powiatowym.

    > Chcialbym to wyprostowac i zastanawiam sie w ktora strone bedzie latwiej,
    > czy 'zalegalizowac' to drugie imie czy sie go pozbyc.

    Jeśli chcesz nowy dowód, to idziesz do urzędu miejskiego, nie do starosty.
    BTW ciekawe jak doszło do tej rozbieżności, skoro przy wydawaniu dowodu
    wymaga się kopii aktu urodzenia?

    > Dodam ze z roznych powodow i tak wiekszosc dokumentow bede wymienial
    > (paszport, DO, PJ) . Martwia mnie jednak dyplomy i swiadectwa, nie wiem czy
    > z nimi nie bedzie problemow.

    Ja mam na świadectwie maturalnym i dyplomie wyższej uczelni inne imiona
    niż w dowodzie i nikomu to nie przeszkadzało.

    --
    Gwidon (w porywach Szymon) Naskrent (n...@s...pl)