  • 1. Data: 2010-09-21 12:35:01
    Temat: Zlikwidować zakazy wjazdu rowerów (B-9) wszędzie tam, gdzie
    Od: r...@p...onet.pl

    dozwolona jest jazda motorowerem.
    To nieporozumienie (lub jawna dyskryminacja) by rowerzysta nie mógł legalnie
    jechać tam, gdzie wolno motorowerzyście.

    Zresztą znak B-9 jest notorycznie nadużywany, występuje wielokrotnie niemal w
    kazdym mieście, a często i poza.
    Znaku B-10 w życiu jeszcze nie spotkałem...

  • 2. Data: 2010-09-21 12:47:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2010 14:35, r...@p...onet.pl pisze:
    > dozwolona jest jazda motorowerem.
    > To nieporozumienie (lub jawna dyskryminacja) by rowerzysta nie mógł legalnie
    > jechać tam, gdzie wolno motorowerzyście.

    Powiedz mi - jaki procent rowerzystów jest w stanie stale jechać 45km/h?

  • 3. Data: 2010-09-21 13:08:46
    Od: r...@p...onet.pl

    > Powiedz mi - jaki procent rowerzystów jest w stanie stale jechać 45km/h?

    A jaki problem zamiast B-9 dać C-14 prędkość minimalna?

    wtedy nie było by dyskryminacji tych którzy jednak są w stanie.

    nie wiem jaki procent, ale jest.
    zakaz ich nie uwzględnia.

  • 4. Data: 2010-09-21 17:00:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał

    > legalnie

    > A jaki problem zamiast B-9 dać C-14 prędkość minimalna?

    Problem byłby z egzekucją.

  • 5. Data: 2010-09-21 17:06:45
    Od: s...@v...pl

    > Problem byłby z egzekucją.

    Jakoś nie ma problemu z egzekucją w przypadku łamania przepisów wśród innych
    użytkowników dróg, i nie stosuję się wobec nich zakazów poruszania się po
    normalnych drogach.

    radary, fotoradary działają w obie strony, na rowerzystów też.

    Zresztą nigdy nie widziałem łącznie z B-9 znaku C-14, a więc motorowerzysta
    może legalnie tam jechać np 15 km/h.

  • 6. Data: 2010-09-21 17:33:58
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał

> [...]
    > wśród innych
    > użytkowników dróg, i nie stosuję się wobec nich zakazów poruszania

    Łamanie prawa nie jest konieczną cechą użytkownika drogi.
    Powolna jazda (i wynikające z tego tamowanie ruchu) jest
    dla roweru naturalna.

    > radary, fotoradary działają w obie strony, na rowerzystów też.

    Ale nie wszędzie są te radary a obecność zawalidrogi w miejscu w
    którym być nie powinno można stwierdzić bez używania jakiegokolwiek
    sprzętu.

    > Zresztą nigdy nie widziałem łącznie z B-9 znaku C-14, a więc
    > motorowerzysta
    > może legalnie tam jechać np 15 km/h.

    Podobnie jak samochód może jechać z taką prędkością,
    ale zwykle nikt tego nie robi. A rowerzyści owszem.

  • 7. Data: 2010-09-21 17:51:01
    Od: s...@v...pl

    > Użytkownik <s...@v...pl> napisał

    > Łamanie prawa nie jest konieczną cechą użytkownika drogi.
    > Powolna jazda (i wynikające z tego tamowanie ruchu) jest
    > dla roweru naturalna.

    prędkość motoroweru (legalnego, nie rozblokowanego) i prędkosc kolarza na
    rowerze szosowym są porównywalne.
    Niestety zakaz obejmuje konkretny typ pojazdu, i zakładam ze ustawodawcy nie
    chodziło o prędkość...

  • 8. Data: 2010-09-21 18:02:05
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@v...pl> napisał

    > prędkość motoroweru (legalnego, nie rozblokowanego) i prędkosc
    > kolarza na
    > rowerze szosowym są porównywalne.

    Jaki odsetek kolarzy stanowią sportowcy na rowerach szosowych a jaką
    dziadkowie i babcie kiwające się na ukrainach i składakach?

    > Niestety zakaz obejmuje konkretny typ pojazdu,

    Statystyka.
    Możesz znaleźć taką parę kierowców, gdzie jeden z nich z promilem jest
    bardziej sprawny niz drugi na trzeźwo. Ale przepis jest ogólny i
    raczej powszechnie akceptowany.

    > i zakładam ze ustawodawcy nie chodziło o prędkość...

    Ale nie napiszesz o co?

  • 9. Data: 2010-09-21 18:47:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Alek w <news:i7arv1$2ub$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik <s...@v...pl> napisał
    > Ale nie napiszesz o co?

    Ustawodawca napisane o co chodzi zlecił właściwemu /ministru/ i oficjalnie
    przy B-9 jest o bezpieczeństwie kolarza.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2010-09-21 20:24:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2010 19:06, s...@v...pl pisze:

> [...]
    > normalnych drogach.
    >
    > radary, fotoradary działają w obie strony, na rowerzystów też.

    Brednie totalne. Pomijając taki detal, że fotoradary nie są konstruowane
    w celu wyłapywania jadących za wolno, to "zauważenie" przez to
    urządzenie czegoś takiego, jak rower byłoby conajmniej problematyczne.

    Radar twojego pomysłu wzbudzałby się od pieszych.

    No i tonąc w swoich urojeniach zapomniałeś, że rowery nie mają tablic
    rejestracyjnych.

    > Zresztą nigdy nie widziałem łącznie z B-9 znaku C-14, a więc motorowerzysta
    > może legalnie tam jechać np 15 km/h.

    Nie, nie może, chyba że ma ku temu obiektywnie istotny powód.