    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ziobro - nowa interpretacja prawa.
    Date: Mon, 26 Jun 2006 10:59:35 +0200

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przemek R.
    > [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]

    > jest
    >
    > No i znowu się z Tobą nie mogę zgodzić. Młotek nie służy do zabijania
    > ludzi, tylko do wbijania gwoździ, co niejednemu sprawcy w niczym nie
    > przeszkadza, gdy wali młotkiem przyszłego denata po głowie. Narzędziem
    > morderstwa spokojnie może być. Jest nawet taki wyrok Sądu Najwyższego,
    > gdzie sąd zwraca uwagę na to, że nie tyle rodzaj rzeczy, co sposób jej
    > użycia powoduje, że coś staje się narzędziem niebezpiecznym.

    ale to ma sluzyc w konretnym przestepstwie do jego poplenienia a nie
    ogolnie ma byc narzedziem przeznaczonym do zabijania.
    Po to sa moim zdaniem oba przypadki w art, narzedzie sluzace do (czyli w
    tym przypadku uzyte do przestepstwa - noz, mlotek ale spelniajace takze
    inne funkcje) , narzedzie przeznaczone do (czyli takie ktorego glowną
    funkcja jest to co jest objete przestepstwem, np sprzet do wytwarzania
    narkotykow). Dlatego uwazam ze samochod jak najbardziej sie kwalifikuje
    do 'narzedzia sluzacego do'.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".