  • 11. Data: 2005-08-16 08:45:48
    Temat: Re: Zgubienie dowodu osobistego.
    Od: "aliuqet " <a...@g...pl>

    Jesli chodzi o ryzyko z kredytem wystarczy ze sie zadzwoni do swojego banku i
    poda prosbe o zgloszenie zastrzezenia dowodu. Oni od razu wpisuja to do
    rejestru i nikt juz na ten dowod nie wezmie kredytu

    Policja raczej nie chce przyjmowac zgloszen o kradziezy. Pierwsze co pytaja to
    w jakich okolicznosciach. Zauwazylam ze jesli sie powie ze gdzies zniknal w
    supermarkecie (zakladam ze ktos mi wyciagnal go z kieszeni) to dla nich jest
    to zaginiecie a nie kradziez bo zeby byla kradziez musialabym widziec
    zlodzieja ale go np nie zlapac :P

    Zagubienie dowodu sie zglasza w urzedzie gdzie sie wyrabia nowy

  • 12. Data: 2005-08-16 12:55:12
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał

    > Może mi ktoś powiedzieć gdzie mam to zgłosić? (Tam gdzie wydano mi dowód?)
    > Czy
    > ponoszę jakieś koszty? (Za wydanie nowego dowodu? Płacę jakąs karę za
    > zgubienie?

    Najpierw pedz na Policje. Dostaniesz stosowne zaswiadcznie
    o kradziezy dowodu. To jest nieslychanie wazne. Potem na spokojnie
    do Urzedu Miejskiego i nowy dowod (koszt chyba 30 zl - czekasz z miesiac)

    Neko

  • 13. Data: 2005-08-16 12:56:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Neko napisał(a):

    > Najpierw pedz na Policje. Dostaniesz stosowne zaswiadcznie
    > o kradziezy dowodu. To jest nieslychanie wazne. Potem na spokojnie

    A co w tym tak niesłychanie ważnego?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2005-08-16 12:59:59
    Od: "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w

    > Zgłoszenie o czym ma obowiązek przyjąć? I co z owym zgłoszeniem Twoim
    > zdaniem ma zrobić? W praktyce w celu pozbycia się natręta wystawią Ci
    > zaświadczenie, którego kopia od razu ląduje w archiwum. Strata czasu
    > dla Ciebie i policjanta. I robią to nie tyle z obowiązku - bo takiego
    > w żadnej ustawie nie znajdziesz - tylko po prostu chyląc czoła przed
    > czyimś uporem. Szybciej wypisać zaświadczenie, niż przekonywać
    > upartego, że nie ma racji. Napisze zażalenie, to będzie jeszcze kilka
    > innych dokumentów trzeba pisać. A wypisanie świstka, to kilka minut.

    Heh... Akurat wczoraj bylem ze znajoma na komisariacie w celu
    zgloszenia kradziezy dowodu. Policjant powiedzial, ze dobrze
    zrobilismy, ze o zgloszeniu zawiadomilismy policje. Tak na wszelki
    wypadek. Dostalismy zaswiadczenie... Tak to wygladalo w praktyce.
    Moze nie pomoze, ale na pewno nie zaszkodzi...

    Neko

  • 15. Data: 2005-08-16 13:05:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Neko napisał(a):

> [...]
    > wypadek. Dostalismy zaswiadczenie... Tak to wygladalo w praktyce.
    > Moze nie pomoze, ale na pewno nie zaszkodzi...

    A po wyjściu z komisariatu trzeba splunąć dwa razy przez prawe ramię ;)

    Odnośnie tematu: zgłoszenie nic nie daje. Dowód od tego przecież się
    nie dematerializuje. Ktoś i tak może się nim posługiwać. Jeśli zostanie
    wydany nowy dokument, to policja i tak będzie o tym wiedzieć.

    Pozostanie sprawa różnej maści kredytów, które oszust może nabrać.
    Ale w tym przypadku o odpowiedzialności będzie przesądzał np. podpis -
    jeśli jest tego, kto rzekomo dowód zgubił, to będzie świadczyło, że
    umowę jednak zawarł. Jeśli nie, to będzie wolny od zobowiązania pomimo
    niezgłoszenia kradzieży dowodu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2005-08-16 15:27:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Neko" <miler@_bez_spamu_neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Heh... Akurat wczoraj byłem ze znajoma na komisariacie w celu
    > zgłoszenia kradzieży dowodu. Policjant powiedział, ze dobrze
    > zrobiliśmy, ze o zgłoszeniu zawiadomiliśmy policje. Tak na wszelki
    > wypadek. Dostaliśmy zaświadczenie... Tak to wyglądało w praktyce.
    > Może nie pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi...

    Ale Wy powiadamiacie o kradzieży, a nie zagubieniu. Kradzież jest
    przestępstwem i tutaj zgłoszenie jest jak najbardziej na miejscu.
    Istnieje szansa, że sprawcza zostanie złapany i drugi raz nie
    ukradnie - przynajmniej w założeniach. Natomiast w wypadku wykroczenia
    nie ma to żadnego sensu.

  • 17. Data: 2005-08-16 18:17:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > ukradnie - przynajmniej w założeniach. Natomiast w wypadku wykroczenia
    > nie ma to żadnego sensu.

    W wypadku zgubienia?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2005-08-16 21:19:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ddtaic$gum$1@news.onet.pl...

    > W wypadku zgubienia?

    Oczywiście masz rację. W wypadku zagubienia.

  • 19. Data: 2005-08-17 01:40:55
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dds93s$1nm$1@inews.gazeta.pl,
    aliuqet <a...@g...pl> napisał/a:
    > Jesli chodzi o ryzyko z kredytem wystarczy ze sie zadzwoni do swojego
    > banku i poda prosbe o zgloszenie zastrzezenia dowodu. Oni od razu
    > wpisuja to do rejestru i nikt juz na ten dowod nie wezmie kredytu

    Kto oni? do jakiego rejestru? Pierwsze słysze, żeby istnial międzybankowy
    rejest skradzionych dowodów.

    > Policja raczej nie chce przyjmowac zgloszen o kradziezy.

    Taaak? Co Ty powiesz?

> [...]
    > kieszeni) to dla nich jest to zaginiecie a nie kradziez bo zeby byla
    > kradziez musialabym widziec zlodzieja ale go np nie zlapac :P

    widziałam przecież, taki nijaki taki był. Ukradł i uciekł.

    > Zagubienie dowodu sie zglasza w urzedzie gdzie sie wyrabia nowy

    Zgubienie, że i owszem, ale kradzież zgłosiłabym mimo wszystko na policji

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Miłość nie polega na wzajemnym wpatrywaniu się w siebie,
    ale wspólnym patrzeniu w tym samym kierunku

  • 20. Data: 2005-08-17 01:41:47
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:ddsnjv$343$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Neko <miler@_bez_spamu_neostrada.pl> napisał/a:

    > Potem na spokojnie
    > do Urzedu Miejskiego i nowy dowod (koszt chyba 30 zl - czekasz z
    > miesiac)

    Teoretycznnie miesiąc. W praktyce - w Katowicach dwa.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Pytają czy trzeba kochać. Oto nie należy pytać, to trzeba czuć
    /Blaise Pascal/