  • 1. Data: 2004-01-26 18:25:41
    Temat: Rozwiązanie umowy Leasingowej
    Od: N.K.<j...@o...pl>

    Maiłam samochód osobowy w Leasingu.Do końca umowy zostało 6
    rat.Samochód uległ zniszczeniu.Firma ubezpieczeniowa uznała
    uszkodzenie jako szkodę całkowitą. Samochód był ubezpieczony w
    wys.24 400 netto. Ubezpieczyciel pokrył wysokość odszkodowania w
    kwocie 13 200 zł netto,natomiast wrak samochodu kupiła firma za
    kwotę 12 000zł.netto powiększoną o podatek vat, czyli za 14 640 zł.
    Nastąpiło wcześniejsze rozwiązanie umowy, gdzie zostały mi odliczone
    raty do końca umowy,oraz wykup samochodu,.Od sumy uzyskanych
    pieniędzy z ubezpieczenia i sprzedaży tj.25 200 netto odliczono mi te
    kwoty lecz nie w wys. netto,tylko brutto co dało kwotę 11 500zł. Mam
    pytanie ,czy ktoś się orientuje jak powinno wyglądać
    rozliczenie .Według mnie to powinno dotyczyć kwot netto skoro
    samochód też był ubezpieczony w kwocie netto. Tylko że firma ,która
    go odkupiła zapłaciła z vatem, i tu się zastanawiam ,czy rozliczenie rat
    leasingowych nie powinno nastąpić najpierw ze sprzedaży tego
    samochodu a róznica jaka została z ubezpieczenia powinna być mi
    zwrócona.Nie wiem ,czy to dobrze opisałam,sama tego nie rozumiem.
    Zastanawiam się także, czy powinnam płacić za wykup tego
    samochodu,skoro go nie kupiłam. Proszę o odpowiedź

    -> http://usenet.pomocprawna.info