  • 91. Data: 2020-12-10 17:47:44
    Temat: Re: Zdalne nauczanie i kamerka.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 17:45, Shrek pisze:

    > Minister wymaga od budynku, żeby spełniał normy:P

    Wróć - od projektanta też. Składasz projekt do urzędu to musi normy
    przywołane spełniać.

    --
    Shrek

  • 92. Data: 2020-12-10 23:18:06
    Od: Kviat

    W dniu 10.12.2020 o 17:47, Shrek pisze:

    > Wróć - od projektanta też. Składasz projekt do urzędu to musi normy
    > przywołane spełniać.

    Podrążę... :)
    Projektant składa? Czy ten, kto projekt zamówił?

    No nie wiem... jeżeli minister wymaga spełnienia jakiejś normy od
    inwestora, a ten w ramach regresu wymaga od projektanta, to mi się jakoś
    nie składa, że to minister wymaga od projektanta.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 93. Data: 2020-12-10 23:29:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.12.2020 o 23:18, Kviat pisze:

    > Podrążę... :)
    > Projektant składa? Czy ten, kto projekt zamówił?

    Inwestor. Albo projektant za pełnomocnictwem.

    > No nie wiem... jeżeli minister wymaga spełnienia jakiejś normy od
    > inwestora, a ten w ramach regresu wymaga od projektanta, to mi się jakoś
    > nie składa, że to minister wymaga od projektanta.

    Poczytaj o samodzielnych funkcjach w budownictwie.

    "1. Do podstawowych obowiązków projektanta należy:
    1) opracowanie projektu budowlanego w sposób zgodny z wymaganiami
    ustawy, ustaleniami określonymi w decyzjach administracyjnych
    dotyczących zamierzenia budowlanego, obowiązującymi przepisami oraz
    zasadami wiedzy technicznej;"

    W obowiązujących przepisach są rozporządzenia ministra a w nich
    przywołane (co prawda w sposób wątpliwy prawnie ale jednak) normy.

    Zresztą nieważne od kogo wymaga - od kogoś wymaga a ustawa mówi wprost,
    że stosowanie norm jest dobrowolne

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2020-12-11 09:32:00
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --No i nadal nie łapiesz, że nie chodzi o to czy kogoś stać na kamerę czy nie, ale o
    to czy wymysł streamowania jest faktycznie zgodny z prawem.
    Przeglądam sobie w miarę wolnego czasu ustawy oraz rozporządzenia i na razie nic
    takiego nie znalazłem. Choć jeszcze pewnie nie do wszystkiego
    się dokopałem.

    nie rob sobie złudzeń że gamonie to ogarnęły, w Niemczech też burdel na maxa a przez
    to że każdy land decyduje sam to jeszcze większy :-)

    -wolno prowadzić lekcje online (stream nauczyciel - uczniowie)
    -nie wolno tego upowszechniać (stream/nagranie)
    -nie wolno streamować lekcji ze szkoły dla uczniów w kwarantannie

    Podstawa prawna: ochrona danych osobowych

    Die Übertragung des Unterrichts nach Hause wird von der Behörde aus Gründen des
    Datenschutzes abgelehnt.

  • 95. Data: 2020-12-11 10:11:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W programach typu Zoom czy Teams można wstawić wirtualne tło, np. palmy na plaży.
    Oczywiście nie daje to gwarancji, że software akurat nie pokaże ojca w kalesonach.
    Do tego mikrofon łapie zadziwiająco wiele, co jest bardzo uciążliwe przy większej
    rodzinie i wieloletniej modzie na otwarte wnętrza.

    -----
    > nie każdy ma swój pokój, więc jest całkiem prawdopodobne, że ograniczasz prywatność
    innych członków rodziny.

  • 96. Data: 2020-12-11 10:17:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przestań pie.....ć!
    Nie przyjmą zgłoszenia, a w najlepszym przypadku wyślą Cię na komisariat w Ustrzykach
    Górnych.

    -----

  • 97. Data: 2020-12-11 10:23:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP miała 512 kbps (download, czy upload był równy nie pamiętam).

    -----

  • 98. Data: 2020-12-11 10:55:46
    Od: Kviat

    W dniu 10.12.2020 o 23:29, Shrek pisze:

    > Inwestor. Albo projektant za pełnomocnictwem.

    > Poczytaj o samodzielnych funkcjach w budownictwie.

    No tak. Akurat w budownictwie muszą mieć specjalne uprawnienia, a to też
    implikuje osobistą odpowiedzialność, więc we własnym interesie powinni
    trzymać się norm.
    W innych branżach projektowych można się tłumaczyć - inwestor taki
    projekt zamówił, to taki otrzymał.

    > Zresztą nieważne od kogo wymaga - od kogoś wymaga a ustawa mówi wprost,
    > że stosowanie norm jest dobrowolne

    Tylko z ciekawości drążyłem, bo projektowanie to nie tylko budownictwo.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 99. Data: 2020-12-11 16:12:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.12.2020 o 09:32, Przemek Jedrzejczak pisze:

    > nie rob sobie złudzeń że gamonie to ogarnęły, w Niemczech też burdel
    > na maxa a przez to że każdy land decyduje sam to jeszcze większy :-)

    Niemcy to oddzielna bajka.
    Jak na dzień dzisiejszy wygląda tam sprawa kamerek samochodowych? Można
    mieć/używać czy trzeba ściągać? Bo ktoś znajomy mi mówił, że zmieniły
    się u nich jakieś przepisy ostatnio, ale szczegółów nie potrafił podać.

  • 100. Data: 2020-12-11 18:17:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.12.2020 o 10:55, Kviat pisze:

    > No tak. Akurat w budownictwie muszą mieć specjalne uprawnienia, a to też
    > implikuje osobistą odpowiedzialność, więc we własnym interesie powinni
    > trzymać się norm.

    No chwilowo to ewidentnie rozmawiamy o budownictwie.

    > Tylko z ciekawości drążyłem, bo projektowanie to nie tylko budownictwo.

    Tak czy inaczej - minister leci w chuja.

    --
    Shrek