  • 1. Data: 2020-12-05 17:17:14
    Temat: Którzy nauczyciele mają OBOWIĄZEK "ateizacji" rodziców dzieci chodzących w szkole na religię? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/katecheta-straszyl-rodzicow
    -sadem-bozym-religia-jest-najwazniejszym-przedmiotem
    -6582961182243456a
> [...]
    > szkoły. Potwierdzono, że w sposób nieuprawniony skorzystał ze szkolnego
    > e-dziennika. W liście do rodziców napisał, że "religia jest
    > najważniejszym przedmiotem szkolnym".
    > [...]
    > W tej sprawie zabrała głos Kuria Metropolitarna w Szczecinie. Według jej
    > przedstawicieli list do rodziców nie był złamaniem zasad
    > etycznych. Uznano, że ksiądz jako członek grona pedagogicznego miał
    > prawo skorzystać z elektronicznego dziennika. Natomiast sam list był
    > formą ewangelizacji, do której kapłani są powołani i zobowiązani.

    Mi taka "prawna" interpretacja kurii niespecjalnie przeszkadza przy
    podejściu "Wzajemności zasada najświętszą jest". Zaś dusza prawnika
    powinna radować się myślą o szkołach w których nauczane jest kilka
    różnych religii. Należy walczyć o zwiększanie popytu na usługi prawne!
    ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2020-12-05 18:22:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2020 o 17:17, A. Filip pisze:
> [...]
    > powinna radować się myślą o szkołach w których nauczane jest kilka
    > różnych religii. Należy walczyć o zwiększanie popytu na usługi prawne!

    No ale co Kuria miała odpisać? Ksiądz napisał to, co myśli.

    Co do samej wypowiedzi. Jeśli ktoś jest niewierzący, to wypowiedź
    katechety można potraktować jedynie w kategoriach komicznych. Wierzący
    dzieci posyłać na religię i tak powinni. W tych kategoriach moim zdaniem
    wypowiedź katechety niespecjalnie była przemyślana.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-12-05 19:58:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > dzieci posyłać na religię i tak powinni. W tych kategoriach moim zdaniem
    > wypowiedź katechety niespecjalnie była przemyślana.

    IMHO Sprawa *prawnie* zasadniczo sprowadza się do "nagabywania" tych co
    dzieci na religię nie posłali za pośrednictwem narzędzi *świeckiego*
    pracodawcy. Ksiądz jako ksiądz ma obowiązek "ewangelizować".
    Ksiądz jako pracownik szkoły tak "ewangelizować niechętnych" nie ma
    prawa i powinna go za to spotkać wyraźnie ostrzejsza kara IMHO
    [bez recydywy lub nauczki na przykładzie innych w ramach stosunku pracy].

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2020-12-08 09:56:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    https://wiadomosci.wp.pl/katecheta-straszyl-rodzicow
    -sadem-bozym-religia-jest-najwazniejszym-przedmiotem
    -6582961182243456a
    > [...]

    Najskuteczniej ewangelizuje sie mieczem i ogniem :-)

    >Mi taka "prawna" interpretacja kurii niespecjalnie przeszkadza przy
    >podejściu "Wzajemności zasada najświętszą jest".

    No i tu jest problem, bo reszta nauczycieli raczej nie ma obowiazku
    ateizacji.

    Natomiast ... jak wiadomo to szatanskie pomioty maja obowiazek
    kuszenia ksiezy :-)

> [...]
    >powinna radować się myślą o szkołach w których nauczane jest kilka
    >różnych religii. Należy walczyć o zwiększanie popytu na usługi

    We Wroclawiu sa dwie szkoly zydowskie. Oskarzenie o dyskryminacje
    byloby ciekawe, bo ksiedza katolickiego tam chyba nie ma :-)

    A tak swoja droga - mamy jeszcze srodowiska ewangelickie i
    prawoslawne - jak oni sobie radza z religia w szkolach publicznych ?

    J.